Vliegen met Air Asia
Vliegen met Air Asia
Samen met een vriend ga ik eind september naar Maleisië en vanuit daar vliegen we door naar Australië. Onze vliegtickets zijn inmiddels geboekt en we vliegen met Air Asia. Op het vliegticket heeft mijn vriend echter alleen mijn roepnaam Merijn opgegeven terwijl ik ook nog een doopnaam Jan heb.
Een vriend van mij moest enkele weken geleden € 200,- bij betalen bij Fly Emirates om hetzelfde geval. Heeft iemand ervaring met vliegen met Air Asia en de controle wat betreft voornamen?
Groet Merijn
Een vriend van mij moest enkele weken geleden € 200,- bij betalen bij Fly Emirates om hetzelfde geval. Heeft iemand ervaring met vliegen met Air Asia en de controle wat betreft voornamen?
Groet Merijn
Re: Vliegen met Air Asia
Dat is zuur. Ga je ongetwijfeld problemen mee krijgen.
Als je roepnaam niet op je paspoort staat, dan heb je inderdaad een probleem. Want ze kunnen je weigeren omdat jij niet de persoon bent die op het ticket staat.
- bolletjeom
- Reisexpert
je volledige naam zoals in je paspoort moet op je ticket staan. ik zou maar snel contact met ze opnemen!
De kans dat je gedonder krijgt is heel erg groot
De kans dat je gedonder krijgt is heel erg groot
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Zal wel meevallen. Vorige week bij Thai Air was een verkeerd gespelde achternaam geen enkel probleem
Ken mensen die met RyanAir een vlucht hadden geboekt waarbij hun voornaam op het ticket stond en niet de officiele doopnaam; ze werden geweigerd en konden een nieuw ticket kopen. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Mijn voornaam heeft een keer verkeerd op RyanAir ticket gestaan (typfoutje), maar geen problemen mee gehad. We kwamen er pas op de luchthaven achter dat het verkeerd stond. Toen maar gewoon de gok gewaagd. Meest bang was ik nog voor de terugreis, dat ik geweigerd zou worden voor de terugvlucht ofzo.
Als je er echt op voorhand al weet dat 't niet goed is, dan zou ik 't zeker veranderen. Typfoutje is ook wat anders dan een hele naam vergeten, dat valt sowieso wel op.
Als je er echt op voorhand al weet dat 't niet goed is, dan zou ik 't zeker veranderen. Typfoutje is ook wat anders dan een hele naam vergeten, dat valt sowieso wel op.
Het is meestal niet de maatschappij, maar de douane die lastig doet. Daarom moest ik een keer helemaal naar de KLM helpdesk op Schiphol. Ik was toen silver elite, dus dan fiksen ze het wel voor je. Ze hebben toen alleen de heenreis gefikst onder het mom "die Amerikanen laten je het land toch wel uit". Ze zagen het op de terugreis ook wel, maar deden idd niet zo moeilijk. Ik heb ook een keer 35 Euro wijzigingskosten moeten betalen bij Air Lingus.....
Het is gewoon lastig als je roepnaam een andere beginletter heeft dan je doopnaam (voor mij werden er vaak zakelijke tickets geboekt door klanten). Na een paar van die geintjes ben ik er erg scherp op geworden. Echt met doopnaam boeken, en iig moet de eerste voorletter kloppen!
Niet onderschatten. Fiksen voordat je weggaat. Je wilt dat geziek niet op het vliegveld.........
Meer specifiek voor de vragensteller. Als jij "Merijnius 2e Doopnaam Achternaam" heet volgens je paspoort, dan komt het wel goed als Merijn Achternaam op je ticket staat. Als dat niet zo is....wijzigen!
Het is gewoon lastig als je roepnaam een andere beginletter heeft dan je doopnaam (voor mij werden er vaak zakelijke tickets geboekt door klanten). Na een paar van die geintjes ben ik er erg scherp op geworden. Echt met doopnaam boeken, en iig moet de eerste voorletter kloppen!
Niet onderschatten. Fiksen voordat je weggaat. Je wilt dat geziek niet op het vliegveld.........
Meer specifiek voor de vragensteller. Als jij "Merijnius 2e Doopnaam Achternaam" heet volgens je paspoort, dan komt het wel goed als Merijn Achternaam op je ticket staat. Als dat niet zo is....wijzigen!