6 maanden onbetaald verlof om te backpacken

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
mike com

6 maanden onbetaald verlof om te backpacken

Bericht door mike com »

Hoi mede globetrotters,

Ik heb 6 maanden onbetaald verlof gevraagd en gekregen echt super relaxed!!
Dus ik ga die periode backpacken, nu is het zo dat de tijd vliegt en ik rond half september 2009 al in de lucht wil
hangen naar mijn eerste bestemming O-) Ik wil naar Australie, Nieuw-Zeeland, Indonesie, Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam pfff.. best een knap lijstje :P Mijn idee was om als 1e naar NZ te vliegen daar 3 weken te vertoeven dan naar Melbourne wicked camper huren en via de kust naar Cairns en Darwin te cruisen.. dan vliegtuigje richting Indonesie en over land richting Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja, en Vietnam en dan zal ik toch helaas wel 6 maanden overbrugt hebben lijkt mij?!..
Mijn vraag is nu welke tijd heb je nodig voor een land om ook een beetje de highlights te zien?
Ik d8 NZ 3 weken, Aussie 2,5 maand en Azie de rest is dit een beetje een goede schatting?
Ik hoop ook graag een +_ planning voor de andere landen te horen..

En waar kan ik het beste als 1e heengaan om relaxede medereizigers te ontmoeten in de leeftijd van 28-40
om daar evt. verder mee te reizen?

Nu ff betreft een ticket, wat kan ik het beste boeken.. amsterdam-bangkok en vandaar andere tickets regelen
of rechtstreeks amsterdam-NZ, amsterdam-stopover HongKong-NZ. Open ticket? around the world ticket?
Wie kan mij hier in adviseren, ik ben trouwens heel flexibel in de reistijden!

Ik hoor graag waardevolle tips

Alvast thanks Mike
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 6 maanden onbetaald verlof=backpacken : ))

Bericht door Tikva »

Gefeliciteerd met je verlof!

6 maanden lijkt thuis een hele tijd maar het is helaas ook geen eeuwigheid. 3 maanden voor azie en dan 6 landen is toch wel een beetje aan de krappe kant. Je bent dan overal aan het sjeesen en wilt toch ook relaxen lijkt mij. Plus je kunt ziek worden etc etc.

Wat wil je schrappen?
Ik zou zeker overwegen Indonesie te schrappen omdat je er toch heen moet vliegen. Je kunt uiteraard een week op bali gaan liggen maar wil je ook wat van java zien dan heb je toch wel een week of 3 nodig, ander eilanden nog meer.
of Vietnam kost je van boven naar beneden ook 3-4 weken.
of Singapore en Maleisie kan je schrappen, vond het persoonlijk minst interessant.

Je zou dus iets kunnen doen van Bali (1wk) Bangkok e.o.(1wk), Noord-Thailand(1wk), Noord-Laos (2wk), Vietnam (4 wk), Cambodja (2wk, ), zuid thailand (duiken en relaxen, 2 wk)
of bijvoorbeeld: Indonesie (3wk), zuid-thailand & bangkok (2wk), Noord-thailand (2wk), Laos (4wk), Cambodja (1,5wk), BKK (0,5 week).

Wat voor een ticket je koopt hangt daar dus af van wat je besluit te gaan doen. Met name wel/niet Indonesie en wel/niet singapore is handig van te voren te besluiten.

Eigenlijk is het niet nodig een RTW ticket te kopen. Maar ja wanneer krijg je weer 6 maanden vrij. Een leuke optie is dan gebruik te maken van air new zealand en de stopovers.

Bijvoorbeeld een ticket, amsterdam, hongkong (Voor rond de 100 euro heb je een retourtje met air asia van hongkong naar bangkok.), hongkong-sydney, sydney-auckland, auckland -fiji (of bijvoorbeeld samoa, tahiti etc), tahiti- LA, LA-ams
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Re: 6 maanden onbetaald verlof om te backpacken

Bericht door Nanneke »

Gefeliciteerd met je onbetaalde verlof: echt een superoplossing en fijn dat je dat zo hebt kunnen regelen met je werkgever!

Ben zelf 7 maanden onderweg geweest en heb daarin de volgende landen gezien (tussen haakjes het aantal dagen):
India (10 dagen)
Nepal (5 dagen)
Tibet (7 dagen)
China (7 dagen)
Dit was georganiseerd en dus geen inbreng over aantal dagen

Thailand (7 dagen)
Cambodja (10 dagen; m.n. Angkor Wat en Phnom Penh)
Vietnam (25 dagen; van Zuid naar Noord gereisd)
Maleisie (21 dagen; m.n. voor de oerang oetans op Borneo)
Australie (56 dagen)
Nieuw Zeeland (50 dagen)
En ter afsluiting weekje Thailand.

Vooral NZ had korter gekund, maar nu kon ik echt de tijd nemen voor alles en als het regende langer blijven, zodat ik toch de Franz Josef gletsjer op kon en dat soort dingen. Verder heb ik nergens echt het gevoel gehad te moeten haasten met deze planning.

Mijn planning was niet echt handig qua weersomstandigheden. Ik ging van koude landen, via warme landen, weer naar koude landen. Qua bepakking sleepte ik dus in Azie een fleecevest etc mee omdat ik dat in NZ weer nodig zou hebben. Volgens mij kom je qua weersplanning redelijk uit als je begint in NZ (wellicht nog een beetje koud), en dan via Australie naar Azie reist. Mocht je in NZ starten, dan kun je overwegen met een hop on hop off bus te reizen. Een van de makkelijkste manieren om snel veel te zien en mensen te ontmoeten. Let daarbij wel goed op de verschillen tussen de maatschappijen (zie ook op deze site bij reisinformatie en dan NZ).

Vannacht gaat AisAsia stunten met de tickets. Je zou kunnen overwegen van Londen naar KL te vliegen en dan een ticket naar Australie te boeken. Vanaf daar dan weer een ticket met Jetstar o.i.d. naar NZ.

Succes!
mike com

Re: 6 maanden onbetaald verlof om te backpacken

Bericht door mike com »

hartelijk dank voor de reactie ;) ik moet straks werken dus lees het later even rustig door!

greetz mike
Plaats reactie