De grote lijnen liggen vast, maar we willen open blijven staan voor wijzigingen nu nog of ter plekke. Hebben jullie nog tips?
De grote lijn is alsvolgt: Aankomen in Bangkok en vrijwel direct naar Chiang Mai vertrekken. In de regio daarrond willen we ongeveer een weekje verblijven en afsluiten met een jungletripje van 3 dagen en een rit op olifanten. Of heeft iemand andere tips voor betere plaatsen hiervoor?
Van daaruit gaan we naar Cambodja en doen we Angkor Wat. Phnom Penh weten we nog niet helemaal... Is het hier de moeite? Wel willen we sowieso nog iets extra doen in Cambodja, al mag het niet te zeer uit de richting gaan. We willen ongeveer een weekje in Cambodja blijven. Mijn kameraad sprak van Sihanoukville en zo de kustweg terug naar Thailand. Is dit de moeite? Ik las ergens dat de weg er slecht bij ligt en de rit lang duurt?
Hierna komen we dus terug in Thailand en van hier is het nog wat troebel wat we willen plannen. Wat we wel weten is dat we de laatste week ofzo een beetje willen relaxen ergens. Een leuk eilandje?
Verder zijn er nog een aantal dingen die we zeker willen doen, maar het nog niet direct in ons schema weten in te passen. We hebben eigenlijk nog niet zo heel veel reizen erop zitten. En al helemaal niet zo ver. Veelal Europa (Noorwegen, Ierland, Kroatië, ...)
Wat we dus nog wensen te zien of doen is Sangkhlaburi. Dit ligt zowat noord-west van Bangkok. Bezoeken op weg naar Chiang Mai, en daarmee het weekje rond Chiang Mai inkorten of er gewoon nog bij doen? In principe hebben we, met het "schema" hierboven in acht genomen, een weekje speling.
Nog een praktisch vraagje: Is een vlucht nu op voorhand boeken (bv. Air Asia) echt veel goedkoper? En hoe is jouw ervaring met Air Asia?
Enfin, ik zal het hierbij houden!

Cheers!