Schoenen...

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
ArdaKroesen
Vakantieganger

Schoenen...

Bericht door ArdaKroesen »

Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig wat voor schoenen jullie meenemen op reis!?

Ik zit in mijn hoofd wel eens pak lijstjes te maken voor als ik weer lang weg ga (naar Indonesie de eerst volgende keer :) ) maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat voor schoenen ik mee moet nemen... De keuze gaat eigenlijk tussen berg/wandelschoenen (om echt mee te wandelen), gewone dichte hoge schoenen (voor als het savonds koud is en er muggen vliegen) en slippers (voor overdag). Het liefste zou ik het alle drie meenemen maar dat vind ik een beetje veel schoeisel, of stel ik me dan aan?

Zoals ik al zei ben ik erg benieuwd wat jullie hier over denken en wat jullie zelf meenemen op reis!?
Ralph
Reisexpert

Re: Schoenen...

Bericht door Ralph »

search

Als je daar zoekt op schoenen vind je wel wat threads (mischien niet op pagina 1 dan wel op pagina 2).
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Sneakers en slippers.

ik doe eigenlijk vrijwel alles met slippers, kan er eigenlijk gewoon super op lopen. Kan ook prima lange (berg) wandelingen maken op de flipflops. Als het echt heel off-road wordt doek de sneakers aan en bij vulkanen heb je soms nog lava (onder de stenen) lopen waardoor het heel warm is (voor de voetjes) daarvoor gebruik ik ook sneakers. Ik vind die bergschoenen gewoon k*t lopen :) .
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mijn wandelschoenen zijn mijn dichte schoenen als ik me wil beschermen tegen muggen. Daarnaast een paar sandalen waar je een hele dag op kunt lopen en een setje slippers.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Bergschoenen, Sandalen en Slippers.
Beetje afhankelijk bestemming natuurlijk. Berschoenen gaan alleen mee naar koude landen waar stevige bergen beklommen worden.

Naar Indonesie zou ik niet en dichte schoenen en bergschoenen meenemen. Hoelang kan je op je dichte schoenen lopen? Als dat gewoon een dag is dan zou ik geen bergschoenen mee nemen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Sneakers, sneakers en sneakers.
  1. Voor te wandelen
  2. Voor speciale gelegenheden
  3. Reserve setje
sneakers_small.png
sneakers_small.png (63.2 KiB) 2957 keer bekeken
Sneakers. *O*
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Teenslippers en sneakers.
Degelijke teenslippers, met een goed voetbed. Dat loopt goed genoeg om lang op te lopen. Daarnaast 1 paar sneakers die goed ingelopen zijn en ik er zeker van ben uren op te kunnen lopen.
Bergschoenen hebben mij nog niet overtuigd, zeker niet gezien ik neit in de planning heb om wekenlange hikes te maken. En vind het te veel ruimte en gewicht innemen om voor 1 wandeling mee te nemen. En vind ze te lelijk staan en lomp lopen om ze vaker aan te trekken als ik op reis ben.
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

Ik heb een paar hike schoenen van Salomon.. dit is een laag model wat eigenlijks gewoon op een sportschoen lijkt. Goede grip onder de zool en niet het idee dat je lomp loopt. Tevens ook waterproof material.
Geen gedoe meer met bergschoenen en sneakers :)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb sportschoenen, slippers en teva's bij me.

gr van Moira
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

Ik neem naar warme oorden ook alleen slippers en goede sandalen mee (Ecco of Teva).
Kan er echt de hele dag op lopen, heerlijk!
ArdaKroesen
Vakantieganger

Bericht door ArdaKroesen »

heel erg bedankt voor de reacties!

Fijn om te horen hoe jullie hier over denken. Ik denk dat het (net als eerder) gewoon weer goede dichte schoenen wordt in combi met sandalen en evt goedkope slippertjes daar... :)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hoi, ik heb een andere schoenvraag, maar gebruik dit oudere topic maar even!
Ik ga reizen in Nieuw Zeeland en ben van plan om af en toe ook een meerdaagse track te wandelen/hiken, bijvoorbeeld Milford Track. Daar heb ik dus goeie schoenen voor nodig, maar ik zou ze het liefst ook graag kunnen dragen als ik 'gewoon' op pad ga. Dus het moeten niet al te heftige schoenen zijn, zeg maar. Is dat reëel? Of heb je voor die tracks echt grof geschut nodig? Ik heb begrepen dat er verschillende categorieën zijn...zou B genoeg zijn? Of B/C?

Nog een andere vraag: van die speciale (dure) wandelsokken, voegt dat nou wat toe? Een aanrader of beter gewoon goedkope sokken van de h&m?

Hopelijk kunnen jullie mij (leek eersteklas) wat handige tips geven!
Alvast heel erg bedankt!

oO< (gewoon omdat hij zo schattig is ;) )
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ga eens naar de winkel, en kijk wat voor een schoenen ze hebben. Dan word je vanzelf wijzer uit die categorieren ;)

Ik ken Nieuw Zeeland niet, dus ik kan niet inschatten hoe zwaar die trail is. Zelf gebruik ik voor trekkings (en om door de sneeuw te banjeren) mijn wandelschoenen welke als 'B'tje bestempeld zijn. Dit zijn schoenen die de enkels goed bedekken en op die manier verzwikken tegengaat. Stevig, maar niet al te zwaar. Niet van dat bruine leer, maar door goretex wel waterdicht. Ademend (handig tegen zweetvoeten :6 ) en sneldrogend. Ideaal!

Wat de sokken betreft: ik moet toegeven dat ik tot wel verschillende paren wandelsokken heb liggen. Ja, ze zijn duurder, maar nu ik er zo over nadenk lijken te langer mee te gaan (zelfs bij intensief gebruik) dan goedkopere sokken. Bovendien vind ik ze lekkerder zitten, met name omdat ze niet zo snel verschuiven in je schoenen en minder snel afzakken. Ideaal om blaren te voorkomen, maar eigenlijk is dat ook in het leven van elke dag wel fijn O-)

Er zijn verschillende soorten wandelsokken. De sokken die iets weg hebben van skisokken zijn ook in de winter lekker warm op de fiets. Er wordt gezegd dat ze op sommige plekken meer warmte vasthouden, blabla, geen idee of dat echt zo is maar ze zijn WEL echt warmer dan normale sokken. Daar tegenover staan de speciale wandelsokken voor de tropen. Ademen beter, houden vocht beter vast. Nou, DAT geloof ik dus echt niet meer! Het materiaal lijkt iets dunner dan bij de normale wandelsokken, maar op het moment dat jij met bergschoenen aan door de tropen loopt, maken die sokken niet echt meer verschil. De schoenen zijn al dik genoeg 0_0 Neemt niet weg dat ik wederom in de tropen de voorkeur geef aan wandelsokken, je voeten worden door de warmte snel een beetje klam en wandelsokken verkleinen de kans op blaren.

Hmmmmm, ik lijk wel een verkoper van wandelsokken.... Maar ik vind ze dus echt heel fijn! (Kanttekening: ik heb hele smalle voeten, wellicht dat de voordelen voor mensen met een normale wreef kleiner zijn of ontbreken.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Als je in NZ echt de bossen in gaat en daar trekkingen gaat doen. Dan heb je inderdaad goeie schoenen nodig. Ik heb zelf een klein stukje daar door het bos gelopen en als het al even iets geregend heeft is het een blubberpoel. De wegen die er liggen zijn gemaakt van houtresten die ze uitgestrooid hebben. Dus goeie wandelschoenen zijn hier echt wel nodig. Je ziet veel mensen er hier mee lopen in de bossen.
Dus ik zou wel voor een set goeie waterdichte schoenen gaan.

gr van Moira die nu ook in NZ is.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Dankjulliewel voor jullie anwoorden! Misschien moet ik inderdaad maar een paar van die wandelsokken meenemen inderdaad! Ik ga zeker, als ik genoeg geld heb, naar de winkel om me daar te laten adviseren, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringsdeskundigen. Dus als er iemand nog een idee heeft over welke categorie schoenen ik het beste mee kan nemen, ik hoor het graag! Ook andere schoenentips zijn welkom!!
Plaats reactie