scooters huren in zuid-oost azie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Wietz
Reiziger

scooters huren in zuid-oost azie

Bericht door Wietz »

Hallo!

Ik zit een beetje te kijken naar leuke tourtjes in Thailand, bijvoorbeeld naar de Erawan Falls, maar bedacht me dat het misschien wel leuker is om zelf een scootertje te huren en daarheen te rijden. Kun je tenminste zelf je tijd bepalen en volgens mij scheelt het een hoop geld. Weet iemand of dit goed te doen is?
Heb ook gehoord over een meerdaagse brommer/motor tour in Laos, iemand daar ervaring mee?? Lijkt me helemaal geweldig!

Groetjes,
Wietske
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: scooters huren in zuid-oost azie

Bericht door Tikva »

Je kunt prima scootertjes huren in zuid-oost azie. Wij hebben zelf o.a. in thailand, indonesie en laos meerdere keren een scooter gehuurd.

No worries de scooter verhuurbedrijfjes kom je vanzelf tegen.

In laos heb je het waarschijnlijk over "the loop" een meerdaagse tocht die je vanaf tha khaek kunt maken. Dit is niet met een scooter maar met echte off-road bikes. Zelf niet gedaan, wel met scooter dag trip in de omgeving gedaan. Als je meer wil weten moet je zeker in tha Khaek naar deze lodge.

Hier is een boek en getekende kaarten met ieders ervaring over "the loop". Waarschijnlijk ook wel een paar travellers die zichzelf extreem cool vinden omdat ze net terug zijn en je graag over hun ervaringen willen vertellen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Hoi Wietske,

Een scooter huren in Thailand en Laos is zeer zeker aan te raden! Zelf heb ik de loop gedaan en ook in Kanchanaburi heb ik een scooter gehuurd. De Erawanfalls zijn heel makkelijk te bereiken met de scooter en wij hadden dan ook spijt dat we dit niet met de scooter hadden gedaan maar met de bus. Daarom zijn we de volgende dag nog met een scooter gaan touren door de g eweldige omgeving met trouwens ook prima wegen! Een scooter huren geeft je wat meer vrijheid en ook zit je hierdoor niet meteen vast aan de bustijden van de tourbureautjes waardoor je je waterval/tempel/enz vaak helemaal voor jezelf hebt. Daarom heb ik op mijn reis dan ook vaak een scooter gehuurd!

In laos heb ik ook een deel van the loop gedaan. Ook ik ben vertrokken vanuit tha keak travel lodge, dit zat niet in de planning maar veel andere keuze heb je ook niet. We zijn een dag op zoek geweest naar andere brommertjes maar deze waren op de 2 plekken die wij konden vinden verhuurd en men kon niet zeggen wanneer ze weer terug kwamen. Ook hadden zij geen routeinformatie en de prijs was gelijk. Wel konden we van een local de scooter huren maar dat vonde nwij ietwat link;)

Bij de travellodge werkt een man die je laat zien hoe je scooter werkt en deze checkt je scooter ook goed van tevoren of hij wel in orde is. Dit isook wel nodig want veel delen van the loop zijn vrij hobbelig;) Alhoewel er wanneer jij gaat denk ik nog meer wegen ondertussen geasfalteerd zijn. Toen wij er waren werd al steeds meer geasfalteerd en dat was absoluut geen overbodige luxe. Ik vond het trowuens echteen geweldige ervaring. JE ziet iets van eht pure laos en hoewel het in de LP van Laos wordt genoemd is het niet iets wat veel toeristen ook daadwerkelijk doen/durven? Onderweg eten bij mensen emt een restaurantje waar 1 iemand kan eten en die werkelijk geen woord engels spreken is weer eens wat anders! door het doen van de loop ben ik echt verliefd geworden op de mensen in Laos! BIj pech langs de weg stond er na werkelijk waar 5 seconden al iemand bij me die me wilde helpen en me mee nam naar zijn familie om amaar een voorbeeldje te noemen, doen dus!
Wietz
Reiziger

Bericht door Wietz »

Ok, thanx voor de info!
Moet goed te doen zijn dus allemaal.
Heb net wat zitten zoeken naar reisverhalen van mensen die The Loop gedaan hebben en lees heel veel wisselende verhalen... Veel mensen die veel klapbanden hebben, de weg niet konden vinden etc... Maar aan de andere kant lijkt het me een geweldige ervaring, vooral omdat zo weinig mensen die blijkbaar doen!
Ga er zeker nog even goed over nadenken, en nog wat meer info proberen te vinden!!
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Voor klapbanden zou ik niet te bang zijn er zijn echt altijd wel mensen in de buurt die je zullen willen helpen! Als je bang bent kun je ook 2 dagen van the loop doen naar de grote grot (weet niet meer hoe die heet maar een waar je 7 km lang doorheen kan varen) de weg daarheen is echt heel eenvoudig en ook is dit een goede weg waardoor je dus veel minder kans op pech hebt!
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Scooters zijn wel lachen, maar vooral in Azie een niet ongevaarlijk vervoermiddel. Vanwege de temperatuur heb je geen zin om een spijkerbroek, schoenen en trui/jas aan te doen, dus niet vallen want dan is het over met de pret.
Plaats reactie