kuala lumpur of Singapore

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
sira23

kuala lumpur of Singapore

Bericht door sira23 »

Beste wereldreizigers!

Inmiddels verblijf ik alweer een tijd in Thailand en vertrek ik straks naar het noorden, daarna naar het zuiden en vervolgens moet ik ergens een vliegtuig richting Cambodja nemen. Omdat Bangkok mijn eindbestemming is en ik vanaf daar naar huis vlieg wil ik een andere stad bekijken dan vanaf phuket naar bangkok en vanuit daar het vliegtuig naar phnom phen cambodja nemen.

Nu twijfel ik of ik vanaf phuket naar Kuala lumpur zal gaan of naar Singapore. Welke stad is het meest bezienswaardigs en de moeite waard om te zien?

Groetjes Sira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: kuala lumpur of Singapore

Bericht door Tikva »

Waarom pak je niet gewoon de bus vanaf thailand naar cambodja net zo makkelijk en zelfs nog goedkoper en sneller dan eerst naar KL of SIN reizen. Als je toch wil kiezen vond beide steden niet heel bijzonder.

Singapore is leuk om te winkelen maar vooral om je te vergapen aan alle veel te dure dingen zoals diamanten ringen van een paar miljoen in de etalage. Chinatown is er toeristisch maar wel grappig, Klein india is niet zoals india. Dierentuin is leuk om je een hele dag te vermaken. Veel moderen gebouwen. Dure stad om te blijven.

KL, de torens natuurlijk. Verder een grote stad niet heel bijzonder. Er is een vlindertuin die wel erg gaaf is om vlinder foto's te maken. Verder ook weer winkelen en moderne gebouwen. Zijn wel wat tempels.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Ik ben het helemaal met Tikva eens, als je ook vanaf Phuket ineens naar Cambodja kunt dan zou ik niet via KL of Singapore gaan. Als je perse wilt vliegen dan zou ik zeggen Kuala Lumpur. Is een stuk goedkoper en je kunt je er 1 of 2 dagen prima vermaken met een bezoekje aan de Petronas Towers, enorme shopping malls en wat kleine tempeltjes.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

sluit me aan bij de vorige reacties
maar KL is leuker dan Singapore (vind ik)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sira23

Bericht door sira23 »

Ik kan vanuit phuket niet in 1 keer naar Cambodja, dan moet ik met boot, bus, trein etc. Dat duurt me allemaal veel te land. Wanneer ik ga vliegen vlieg ik eerst naar Bangkok en dat heb ik al gezien dus dacht ik als ik toch moet vliegen waarom niet ergens anders een tussenstop doen.

Ik laat mijn keuze denk ik maar afhangen van de goedkoopste tickets over en weer. Misschien wordt het dan toch nog iets anders ook.

vietienna ofzo in laos
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Ik vond singapore en kl juist wel best leuk omdat je vooral als je even aan het reizen bent het gevoel krijgt weer een beeetje thuis te zijn aangezien het een stuk verder ontwikkeld is dan de meeste aziatische landen. Ga je naar Vientiane in laos dan moet je zeker niet voor de stad gaan! Vientiane is naar mijn idee echt niets aan.. Laos zelf daarintegen wel maar dan zou je meteen verder moeten reizen. Dan heb je trouwens wel weer dat je met de bus moet haha:) Je zou dan wel eenvoudig richting Cambodja kunnen trekken natuurlijk! In dat geval zou je misschien beter ergens zuid laos kunnen vliegen (Kan dat?)
Plaats reactie