Beste bank voor reizigers

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Seeker

Re: Beste bank

Bericht door Seeker »

Dexter schreef:
Seeker schreef:
rugzakjes schreef:Waarom staat de betaalrekening van DSB-Bank niet in het lijstje?
Gratis betaalrekening met europas.
Pinnen gratis, ook buiten de euro-zone.
Zo ver ik weet wordt er ook geen koersopslag berekend.
Omdat deze bank nou niet bepaald goede nieuws berichten heeft, en buiten ook nog aangeeft bij diverse producten dat wanneer zij failiet gaan je kunt fluiten naar je geld
Bij elke vordering op een rechtspersoon kun je fluiten naar je geld, tenzij je via de curator nog wat geld kunt lospeuteren. Hierin verschilt de DSB dus niet met andere banken. Wat betreft spaargeld, dit valt evenals de andere banken gewoon onder de garantiestelling van DNB.

Alle banken zijn boeven. Dat DSB iets meer in het nieuws is komt wellicht doordat ze grote gedupeerden niet afkopen. Wel moet ik je nageven dat DSB klanten NOG MEER proberen op te lichten dan andere banken, maar voor een betaalrekening boeit dat verder niet. In deze gevallen gaat het over geld lenen en verzekeringen hieromtrent.
Bij DSB kun je hele hoge rente krijgen als je risico wilt lopen om als bank failiet gaat je geld kwijt te raken, interessant, maar nogal risico vol om zo'n product te nemen.

http://www.dsbbank.nl/sparen/achtergesteld-deposito/

Maar op google is eerste hit op dsb bank slecht nieuws, maar verder weet ik gewoon dat deze bank niet geschikt is voor je internationale bankzaken.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Seeker schreef:Bij DSB kun je hele hoge rente krijgen als je risico wilt lopen om als bank failiet gaat je geld kwijt te raken, interessant, maar nogal risico vol om zo'n product te nemen.

Maar op google is eerste hit op dsb bank slecht nieuws, maar verder weet ik gewoon dat deze bank niet geschikt is voor je internationale bankzaken.
Het staat er duidelijk bij vermeld. En onthoud de volgende regel: hoe meer rendement je kan krijgen/beloofd wordt, des te hoger het risico is. Hoog rendement zonder navenant risico bestaat niet, tenzij je voorkennis hebt :)
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Als DNB het dekt ben je een heel eind toch!?
Seeker

Bericht door Seeker »

Dexter schreef:
Seeker schreef:Bij DSB kun je hele hoge rente krijgen als je risico wilt lopen om als bank failiet gaat je geld kwijt te raken, interessant, maar nogal risico vol om zo'n product te nemen.

Het staat er duidelijk bij vermeld. En onthoud de volgende regel: hoe meer rendement je kan krijgen/beloofd wordt, des te hoger het risico is. Hoog rendement zonder navenant risico bestaat niet, tenzij je voorkennis hebt :)
Als je kunt lezen en weet dat we in financiële crisis zitten dan begin je er niet eens aan, maar je hebt van mensen die denken dat we niet in een financiële crisis zitten.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

DSB is een Nederlandse bank en je spaargeld valt dus ook gewoon onder het garantiestelsel van de Nederlandse Bank.

Maar persoonlijk zou ik kiezen voor een bank met goede internationale reputatie. Ik zit bij de ABN en daar heb je gratis pin transacties in het buitenland (met een Young Professional pakket).
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Hallo,

Pinnen kan wel gratis zijn, i.e. er worden geen transactiekosten gebruikt, maar volgens mij rekenen alle banken een koersopslag tussen de 1% en 2,25%..... Dat kan aardig oplopen op een jaar. De enige die dit niet doet is de DSB BANK. Wij hebben op dezelfde dag gepind met Rabo en DSB pas, en Rabo schreef inderdaad 1% meer af. Ik weet niet hoe het met speciale pakketten voor jongeren en studenten zit, maar de DSB rekening is GEHEEL GRATIS!!! Dus je hoeft ook niet per maand/kwartaal voor internetbankieren, bankpassen etc. te betalen. Wij hebben een DSB rekening geopend, waarop we vanaf onze Raborekeningen geld storten en alleen van de DSB pinnen. Ondertussen zijn we in 20+ landen geweest en konden we overal terecht met de DSB. DSB zelf zegt dat pinnen in het buitenland beperkt is tot automaten met het cirrus symbool, maar dat is dus bij de Rabo ook zo, dus geen nadeel. Ik wil absoluut geen reclame maken voor de DSB, maar voor ons is het een hele goed pakket omdat het op een jaar lang pinnen in het buitenland ongeveer 200 euro scheelt.
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

PS: Je bent tot minstens 20.000 euro gedekt voor gewone bankrekeningen. Wij maken af en toe een paar honderd euro naar onze DSB rekening over en betalen dan met DSB alle kosten en lopen dus geen risico veel geld kwijt te raken.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

De koersopslag was bij de Postbank 0,8%. Ze zeggen dat dit wettelijk moet. Bij de Rabo is het geloof ik 1%.

Ik zie nu dit staan op de ing site:
Consumentenbond
Uit een onderzoek van de Consumentenbond* naar betaalpakketten blijkt dat de ING de enige bank is die over de hele linie de prijzen licht heeft laten zakken. Daarnaast kwam naar voren dat vakantiegangers die regelmatig naar landen buiten de Europese Unie gaan, voordeliger uit zijn met een BetaalPakket van de ING.
http://financieel.infonu.nl/geld/32030- ... nbond.html
Eindelijk einde discussie geloof ik :-)
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Seeker schreef:Als je kunt lezen en weet dat we in financiële crisis zitten dan begin je er niet eens aan, maar je hebt van mensen die denken dat we niet in een financiële crisis zitten.
Je bedoelt mensen die niet kunnen lezen en onder een steen leven...ja de crisis kan zomaar aan je voorbij gaan hier 8)7
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Robin schreef:PS: Je bent tot minstens 20.000 euro gedekt voor gewone bankrekeningen. Wij maken af en toe een paar honderd euro naar onze DSB rekening over en betalen dan met DSB alle kosten en lopen dus geen risico veel geld kwijt te raken.
Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van EUR 100.000 per persoon per instelling (ongeacht het aantal rekeningen). In het geval van een en/of rekening van twee personen geldt dit per persoon.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Jij zult het wel beter weten, omdat je voor een bank werkt. Maar die verhoogde garantie (100.000 ipv 20.000) was toch in eerste instantie tijdelijk: voor 1 jaar? Of is ie weer verlengd intussen?
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

El Niño schreef:Jij zult het wel beter weten, omdat je voor een bank werkt. Maar die verhoogde garantie (100.000 ipv 20.000) was toch in eerste instantie tijdelijk: voor 1 jaar? Of is ie weer verlengd intussen?
Het was eerst 20k idd, en 90% tussen 20-40k. Maar volgens mij is het gewoon permanent die verhoging, het heeft ook geen nu om dit tijdelijk te doen. Het principe van de verhoging is het vertrouwen verhogen bij burgers, niet zozeer financiele motieven in directe zin.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nee, het was wel degelijk een tijdelijke maatregel (zie quote). Maar het zou kunnen dat deze verlengd wordt. Tot wanneer dat jaar precies liep/loopt weet ik niet.
Garantie spaargeld tijdelijk verhoogd naar 100.000 euro
Om het vertrouwen van spaarders te verhogen heeft Nederland na overleg op Europees niveau besloten de depositogarantie te verhogen naar 100.000 euro.

De maatregel geldt vooralsnog voor de duur van één jaar. In de oude depositogarantieregeling werd spaargeld gegarandeerd tot maximaal 38.000 euro per bank (100% van de eerste 20.000 euro en 90% van het bedrag tussen € 20.000 en € 40.000). In de nieuwe regeling is dit bedrag opgetrokken tot 100.000 euro. Voor een en/of rekening zijn deze bedragen verdubbeld.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Gevonden! Het is idd verlengd. Tot eind 2010. Aanvankelijk zou de regeling in oktober 2009 aflopen.

http://www.fd.nl/artikel/11202263/neder ... -eind-2010
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

El Niño schreef:Gevonden! Het is idd verlengd. Tot eind 2010. Aanvankelijk zou de regeling in oktober 2009 aflopen.

http://www.fd.nl/artikel/11202263/neder ... -eind-2010
Ik dacht dat in 2011 sowieso in voor elk EU land de 100k garantieregeling van kracht gaat. Vandaar de tijdelijke verhoging in NL, om kapitaalvlucht te voorkomen richting het buitenland.
Plaats reactie