Ik kan me uistekend vinden in jouw beschrijving, maar zie mezelf toch absoluut niet als een backpacker...myrte schreef:Om terug te komen op de definitie van backpacker:
Bij een backpacker stel ik me trouwens ook mensen voor die open en met respect omgaan met de cultuur waarin zij komen. Open staan voor nieuwe dingen en ervaringen. Mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in een land en zijn cultuur en in enige mate historie van een land.
(Nee, ik beschouw mezelf niet altijd als backpacker)
jouw definitie van een backpacker
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: jouw definitie van een backpacker
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zie niet waarom de beschrijving van myrte niet geldt voor andere reizigers. Bijvoorbeeld die met het hele gezin in een huurauto door een land trekken. Denk niet dat deze omschrijving uniek is voor backpackers. ik denk dat die geldt voor (hopelijk minstens) 80% van de mensen die op vakantie gaan
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik denk dat je hoop op 80% van de mensen die op vakantie gaan en er zo over denken vrij hoog is...ben in verleden op campings mensen tegen gekomen die er al jaren staan en alleen de weg van de camping naar de supermarkt kennen en zo gaan er ook veel mensen naar all-inclusive hotels die zich echt verder niet in het land, de cultuur en de historie interesseren..
Dat geldt ook voor andere reizigers, maar vind het voor de definitie 'backpacker' een must (gezien we al zo lekker in hokjes aan het denken zijn). Ik zie het wel als iets essesieels om globaal de historie van een land te weten en globaal een beeld te hebben bij de bestuursvorm / politiek van een land.bolletjeom schreef:ik zie niet waarom de beschrijving van myrte niet geldt voor andere reizigers. Bijvoorbeeld die met het hele gezin in een huurauto door een land trekken. Denk niet dat deze omschrijving uniek is voor backpackers.
Ik vrees dat als je aan vakantieganger naar Frankrijk, Spanje, Portugal vraagt wie het staatshoofd is, dat je de 80% niet haalt.ik denk dat die geldt voor (hopelijk minstens) 80% van de mensen die op vakantie gaan
(Eerlijk is eerlijk, ik zou die vraag ook niet kunnen beantwoorden over Spanje en Portugal)
Ach, van de meeste landen die ik bezoek weet ik het wel. Maar ik vind dat niet altijd belangrijk. Kijk, als je naar Venezuela gaat, dan moet je wel weten via Chavez is omdat hij zo'n enorm stempel op het land drukt. En ik denk dat er ook niet veel mensen naar Colombia gaan zonder te weten dat Uribe de FARC naar de rimboe gebieden heeft verdrevenIk vrees dat als je aan vakantieganger naar Frankrijk, Spanje, Portugal vraagt wie het staatshoofd is, dat je de 80% niet haalt. (Eerlijk is eerlijk, ik zou die vraag ook niet kunnen beantwoorden over Spanje en Portugal)

Naar aanleiding van de komst van Seeker op dit forum ben ik eens gaan nadenken over backpackers en opleidingsniveau en politieke voorkeur. Het klinkt misschien grof, maar Seeker lijkt mij op een ander begripsniveau te zitten dan de meeste mensen op dit forum (waar overigens niks mis mee is). Deels zal het ook aan (levens- en reis)ervaring liggen denk ik.
Niet dat ik er al een mening over heb, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij backpackers zit... Ben zelf geen ervaren backpacker, dus ben benieuwd wat anderen hiervan denken....
(Dus even niet om het onder de definitie te laten vallen, gewoon intresse over die combinatie)
Niet dat ik er al een mening over heb, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij backpackers zit... Ben zelf geen ervaren backpacker, dus ben benieuwd wat anderen hiervan denken....
(Dus even niet om het onder de definitie te laten vallen, gewoon intresse over die combinatie)
Goeie opmerkingen Myrthe. Ik ben WO opgeleid, maar pas mijn niveau in sommige topics wat aan
. Mijn politieke voorkeur is ook heel anders dan die van bv Seeker....

Voor mij is backpacken gewoon de manier van reizen/vakantie die mij het meeste aanspreekt. Je ontmoet waar dan ook ter wereld aardige mensen en minder aardige mensen. Ik probeer altijd tegen iedereen aardig en open te zijn. Wat voor toerist het ook is. Er is in mijn ogen geen juiste manier. Iedereen reist op de voor hem of haar juiste manier. Tijdens je reizen is een stukje nederigheid/interesse ten opzichte van de andere cultuur wel altijd op zijn plaats. Je bent tenslotte een gast die zichzelf heeft uitgenodigd.
Naar mijn idee zijn backpackers ook wel vaak wat hoger opgeleid. Maar ik ben ook wel eens een backpackende loodgieter tegen gekomen. Maar eerlijk is eerlijk die heeft wel wat langer moeten sparen..
Dus ik denk niet dat opleiding de reden is maar meer zeker ook financiele mogelijkheden, zeker als je het over lange reizen hebt.
Dus ik denk niet dat opleiding de reden is maar meer zeker ook financiele mogelijkheden, zeker als je het over lange reizen hebt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
hahaha...en hoe komen dan al die jongeren aan het geld terwijl ze nog niet eens een baan hebben gehad?
Dat blijf ik me altijd afvragen.
Ik denk dat het niet veel te maken heeft met opleidingsniveau of een goede baan. Ik ken mensen genoeg die niet rond kunnen komen van 3 keer het inkomen dat wij binnen krijgen terwijl ze in een zelfde huurflat zitten en ik ken mensen die nog veel beter zijn in het bedenken van lucratieve bijbaantjes of gewoon nog beter kunnen sparen.
Een groot deel van de vraag "kan ik het me veroorloven om lang op reis te gaan" heeft te maken met hoe graag je het wil en hoeveel je daarvoor wilt opgeven.
Trouwens...ik geloof dat een gemiddelde looddgieter heel aardig verdient. Meer dan een normaal kantoorbaantje!
Ohja, Jeroen heeft een LBO opleiding... hij is ietwat beledigd

Dat blijf ik me altijd afvragen.
Ik denk dat het niet veel te maken heeft met opleidingsniveau of een goede baan. Ik ken mensen genoeg die niet rond kunnen komen van 3 keer het inkomen dat wij binnen krijgen terwijl ze in een zelfde huurflat zitten en ik ken mensen die nog veel beter zijn in het bedenken van lucratieve bijbaantjes of gewoon nog beter kunnen sparen.
Een groot deel van de vraag "kan ik het me veroorloven om lang op reis te gaan" heeft te maken met hoe graag je het wil en hoeveel je daarvoor wilt opgeven.
Trouwens...ik geloof dat een gemiddelde looddgieter heel aardig verdient. Meer dan een normaal kantoorbaantje!
Ohja, Jeroen heeft een LBO opleiding... hij is ietwat beledigd
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ik denk dat het niet zozeer met je opleidingsniveau te maken heeft, maar meer het milieu waarin je je begeeft. Gegeneraliseerd: mensen met een lage opleiding krijgen eerder een vaste relatie, trouwen, huisje, kinderen. Mensen met een hogere opleiding stellen dit veel langer uit, verdienen gemiddeld meer (of het vooruitzicht hierop) en worden 'aangestoken' door het reisvirus omdat mensen om hen heen dit doen. Maar ik denk idd wel dat hoger opgeleiden meer geïnteresseerd zijn in andere culturen dan lager opgeleiden.
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Jeetje je moet ineens wel aan erg veel eisen voldoen om een backpacker te zijn! In mijn optiek ben je backpacker als je flexibel bent in je doen en laten. Dus volgens mij gewoon geen koffer maar een rugzak (wat en hoeveel je er dan ook in meesleept) en niet een all-inclusive reis boekt met alles er op en aan. That's it.
Denk dan ook dat opleiding, culturele interesses etc opzichzelf er vrij weinig mee te maken hebben... Sluit me ook aan bij het hiervoor genoemd, zullen mensen die later settelen wellicht meer als "backpacker" op reis gaan dan anderen die al wel helemaal gesetteld zijn.
Denk dan ook dat opleiding, culturele interesses etc opzichzelf er vrij weinig mee te maken hebben... Sluit me ook aan bij het hiervoor genoemd, zullen mensen die later settelen wellicht meer als "backpacker" op reis gaan dan anderen die al wel helemaal gesetteld zijn.
opleidingsniveau heeft misschien wel te maken met de manier van reizen maar dan zijn er wel ongelooflijk veel uitzonderingen.
als ik heel generaliserend denk: waarschijnlijk hebben mensen met een hoger opleidings/denk niveau meer de neiging om zaken ook vanuit een ander perspectief te bekijken. Dit zou dan automatisch leiden tot meer bewustzijn van hun handelen (lees reizen en de impact daarvan) en meer begrip voor de lokale cultuur.
nogmaals; dit is heel generaliserend en er zijn ontelbare uitzonderingen.
meer begrip van de hogeropgeleiden hier zou dan ook meer begrip voor Seeker moeten inhouden. vind het een beetje lullig hem er steeds uit te pikken en indirect belachelijk te maken (sorry als ik hier iemand mee beledig). gelukkig is de wereld van iedereen en ik kan het alleen maar toejuichen als bijvoorbeeld pvv stemmers gaan backpacken.
als ik heel generaliserend denk: waarschijnlijk hebben mensen met een hoger opleidings/denk niveau meer de neiging om zaken ook vanuit een ander perspectief te bekijken. Dit zou dan automatisch leiden tot meer bewustzijn van hun handelen (lees reizen en de impact daarvan) en meer begrip voor de lokale cultuur.
nogmaals; dit is heel generaliserend en er zijn ontelbare uitzonderingen.
meer begrip van de hogeropgeleiden hier zou dan ook meer begrip voor Seeker moeten inhouden. vind het een beetje lullig hem er steeds uit te pikken en indirect belachelijk te maken (sorry als ik hier iemand mee beledig). gelukkig is de wereld van iedereen en ik kan het alleen maar toejuichen als bijvoorbeeld pvv stemmers gaan backpacken.
amassakoul
Jeetje waarom wordt mijn username zo vaak in de mond genomen? En het is trouwens groot voor oordeel dat hoger opgeleide finacieel betere hebben, je kunt wel jaren achter die school bank zitten, maar krijg dan ook werk en al.
Hoger opgeleiden zijn volgens mij het logische denken kwijt geraakt gedeeltelijk, daarom nemen ze ook lenen en al omdat ze dat zo logische vinden, na daar is niks logisch meer aan, soms krijg je wat van die hoog opgeleiden die niet met geld om kunnen gaan en dan maar lenen.
Ik denk trouwens dat hogere opgeleiden meer reden hebben om te reizen dan lager opgeleiden, want bij meeste opleidingen in mbo zal je geen stage in buitenland moeten doen etc, en volgens mij begeven veel lager opgeleiden zich in turkije
en Spanje en Griekenland, waar onze Nederlandse jongeren zich vervolgens behoorlijk asociaal gedragen, ( Op tmf gezien: Wakker worden op vakantie ).
-- verwijder moderator: niet relevant--
Hoger opgeleiden zijn volgens mij het logische denken kwijt geraakt gedeeltelijk, daarom nemen ze ook lenen en al omdat ze dat zo logische vinden, na daar is niks logisch meer aan, soms krijg je wat van die hoog opgeleiden die niet met geld om kunnen gaan en dan maar lenen.
Ik denk trouwens dat hogere opgeleiden meer reden hebben om te reizen dan lager opgeleiden, want bij meeste opleidingen in mbo zal je geen stage in buitenland moeten doen etc, en volgens mij begeven veel lager opgeleiden zich in turkije

-- verwijder moderator: niet relevant--
--- verwijdert moderator: wat seekers vriendin van hem vind niet relevant in onderwerp--