3 maanden Thailand, Cambodja, Laos, Nepal en Tibet

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
So&Do

3 maanden Thailand, Cambodja, Laos, Nepal en Tibet

Bericht door So&Do »

Hallo allemaal,

Begin maart gaan mijn vriend en ik backpacken door Azie.
Het reisschema is nu als volgt;
Bangkok (thailand)- Cambodja- Laos- Nepal- Tibet.
Graag zou ik van iemand adviezen horen over de volgorde van deze reis, en welke reismogelijkheden er zijn om
van het ene land in het andere te komen. (boot, trein e.d.)
Tevens zou ik graag willen weten hoe wij het beste van Laos in Nepal kunnen komen en hoe dan vervolgens in Tibet?
We zijn echt nog twee leken en hebben duizenden boeken aangeschaft maar we komen er niet echt helemaal uit.

Ook willen wij onze trekkerstent meenemen. Wie heeft er ervaring in deze landen en het "kamperen" hierin?

Ook hoop ik dat iemand mij de mooiste plekjes kan vertellen van deze landen in een logische lijn naar het volgende land zodat we een beetje houvast hebben. Mogelijk heeft iemand zo'n zelfde reis ooit gemaakt?

Als laatste visums en dat soort toestanden? Wanneer hebben we wat nodig en hoe komen we eraan??

In ieder geval heeeeel erg bedankt voor alle informatie die binnen komt!
Zoals ik al zei: wij zijn nog leken en alle info is welkom!

Bedankt!

Groetjes,
Sophie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: HELP 03-2009 3 mnd Thailand, Cambodja, Laos, Nepal en Tibet

Bericht door Tikva »

3 maanden is eigenlijk veel te weinig tijd voor de landen die je nu noemt. Betekend niet dat het onmogelijk is maar je moet wel heel veel schrappen in een aantal landen.

Wil je in Nepal een trekking maken en wat van het land zien reken dan op 4 -5 weken. Anders is 2 weken mogelijk. Meer is wel beter want waarom ga je naar Nepal als je niet gaat trekken, plus je gaat naar Tibet dus sowieso hoog. Je wil liever rustig kunnen acclimatiseren en niet met hoofpijn in je bedje liggen.
Als de politieke situatie niet tegen zit kan je dan met een jeep naar Tibet. Reken alleen voor de jeeptocht en voor Lhase ook op 1-2 weken.

Er zijn vluchten van Bangkok naar Kathmandu, dit is het handigst.

Zou je dus nog 4-6 weken over hebben voor Thailand, Cambodja en Laos. Wat wil je doen, wil je duiken? Op het strand liggen? Of alleen maar reizen?.

Als je wat meer info geeft kunnen er genoeg mensen een globale route adviseren voor dat stukje.
Voorbeeldje: thailand, bangkok, ayutaya, (halve week) bij vientianne friendschapbrug over naar laos, omlaag naar pakse, tha kaek, champesak, relaxen si pan don ( 2 weken) dan naar cambodja, naar pnohm phen, sieam reap (1 week alleen hoogtepunten), terug naar thailand.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dexter
Reisexpert

Re: 3 maanden Thailand, Cambodja, Laos, Nepal en Tibet

Bericht door Dexter »

Het kamperen lijkt me alleen van toepassing als je op trektochten bent (dan wildkamperen). Heb zelf nog nooit een camping gezien, maar ben dan helaas ook niet in Tibet of Nepal geweest. Staat wel bovenaan mijn lijstje :)
tinusinazie
Vakantieganger
Contacteer:

Re: 3 maanden Thailand, Cambodja, Laos, Nepal en Tibet

Bericht door tinusinazie »

Ik heb soortgelijke reis gemaakt, alleen Tibet vanuit China bezocht en daarna doorgereisd naar Nepal.

Mijn aanvullingen op de reactie van Tikva:
- Met 3 maanden moet je iid keuzes maken wat je per land wilt zien / doen. Vooral voor Nepal is dit van toepassing, een leuke trekking door de Himalaya begint bij 5 dagen en bijv. de Annapurna circuit is 21 dagen. Zeker wel een aanrader, maar in dat geval heb je idd 5 weken nodig voor Nepal. Hierbij de vraag of je voor een trekking wilt gaan in Nepal?
Een alternatief is bijv. enkele dagen (rondom) Kathmandu, Chitwan, Pokhara en bijv. een kortere trekking naar Jomson. Dan heb je ong. 16 - 18 dagen nodig.
- Voor Nepal krijg je bij aankomst op het vliegveld na betaling van de dollars een visum voor 30 dagen, voor Tibet heb je alleen een permit nodig en geen chinees visum als je vanuit Nepal alleen een bezoek brengt aan Tibet. Voor de overige visuminformatie kun je genoeg info vinden bij de landeninformatie van deze site.

- Gekeken naar jullie landenvolgorde is het dan misschien een idee om van Nederland naar New Delhi in India te vliegen en vervolgens door te vliegen naar Kathmandu in Nepal, en vanuit Nepal bezoek je dan Tibet.
- Tibet is dus mogelijk vanuit Nepal, in Kathmandu zijn er genoeg travel offices om dit te regelen, hangt idd wel af van de politieke situatie, dus of toeristen welkom zijn. Met de jeep is een erg mooie tocht naar (en in) Lhasa (ong. 12 dagen, met diverse stops), alleen wil je daarna over land weer terug naar Nepal (2 keer dezelfde route), of vlieg je terug naar Nepal?
Ik zou zelf met de trein doorreizen naar Chengdu (2 dagen) in China en vervolgens naar het zuiden reizen via Kunming en daarna de grens over met Laos, zodat je ten noorden van Laos start met je trip door Laos, Cambodja en tot slot een paar weken Thailand, om daarna weer terug te vliegen van Bangkok naar Nederland.

Alternatief:
- Vanuit Bangkok kun je idd rechtstreeks vliegen naar Kathmandu in Nepal, met o.a. Nepal Airlines (enkele reis ong. 220 euro, prijs okt. 2009, ticket kun je niet online kopen) en Thai Airways (veel duurder).
Plaats reactie