Budget restaurantjes in eigen land

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
myrte
Wereldreiziger

Budget restaurantjes in eigen land

Bericht door myrte »

In navolging van topic van evanerp: Omdat ik in eigen land ook wel eens voor niet al te veel geld (rond 15 euro p.p.) uit eten wil!

Brand los!
(Laatst zelf in Amsterdam in een leuk restaurantje (reizigerssfeertje, ietwat studentikoos) gegeten, ik kom er nog op terug als ik de naam + adres gevonden heb).
Dexter
Reisexpert

Re: Budget restaurantjes in eigen land

Bericht door Dexter »

Echte cheap assers gaan in A'dam naar pizzeria Rimini. Studenten vaak naar de Voetboogstraat, zoals 't Pakhuis. Maar voor dit soort dingen heb je gewoon Iens.
Seeker

Bericht door Seeker »

Is onbeperkt wokken normaal niet erg budget voor wat je krijg? voor 15 euro onbeperkt wokken, exclusief drinken.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Seeker schreef:Is onbeperkt wokken normaal niet erg budget voor wat je krijg? voor 15 euro onbeperkt wokken, exclusief drinken.
Onbeperkt eten voor een vast bedrag vind ik echt een uitwas van de hedonistische samenleving.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Onbeperkt wokken is in mijn ogen zeker geen 15 euro waard. Eigenlijk zouden ze mij moeten betalen dat ik hun zooi eet. :) Probeer maar eens iets met "3 peppers is heel erg heet" tuurlijk in china zou dat "zoet" heten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

zal ook ff bitchen over onbeperkt wokken YEAH!!!

Onbeperkt wokken is kut!!!! Met zn alle in zo'n grote zaal in de rij voor een pannetje waarbij ze zoveel saus gebruiken dat alle ingredienten het zelfde smaken.

Maar goed ieder zn ding, en voor mensen die veel kunnen drinken en eten binnen een uur (want dan moet je vaak oprotten) is het volgens mij best goedkoop.

ps. veel drinken binnen een uur lukt me nog wel :Y
Seeker

Bericht door Seeker »

Tikva schreef:Onbeperkt wokken is in mijn ogen zeker geen 15 euro waard. Eigenlijk zouden ze mij moeten betalen dat ik hun zooi eet. :) Probeer maar eens iets met "3 peppers is heel erg heet" tuurlijk in china zou dat "zoet" heten.
Te vaak in land geweest waar eten waarschijnlijk geen 5 euro kost? In Nederland rekenen onbeperkt woks 10 tot 20 euro, en een zogenaamde wok zoals die er op station utrecht is die is nog duurder dan het onbeperkt.
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Toni Magnitroni. Hoogstraat in Leeuwarden. Voor €5,50 een flink bord Indies eten.

Wel even reserveren natuurlijk.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Er was ooit iets aan de uni dat "mensa" heette ofzo. Allemaal suffe studenten die een heel smerige hap voor weinig naar binnen schoven. Echt nog smeriger dan dat wokken c_/ . Maar wel goedkoop, dus meld het toch ff.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

hariejak schreef:Toni Magnitroni.
Wat een held is dat ^O^ _O_

Amstelveensweg Amsterdam, Toko Tika, Menu Tika 4,50. Rijst/mie/bami + vlees/kip gerecht + groente. Maar meer afhaal dan. Wel eten: surinamer op albert cuyp plein.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

hariejak schreef:Toni Magnitroni.
De naam doet me eigenlijk denken aan opgewarmde kant-en-klaar maaltijden.

Echt veel budget restaurantjes ken ik niet, en degene die ik kende zijn of duurder geworden, of zijn opgedoekt. In mijn stad was altijd een restaurantje waar een soep+daghap+toetje (yoghurt met suiker) 10 euro kostte.

In Duitsland kun je vaak een stuk goedkoper eten dan in Nederland. Een van mijn favorieten is een Mexicaans eethuisje in het centrum van Meppen, vlak over de Duitse grens bij Emmen. Een flink bord met kip, guacamole en bonen voor slechts 6 euro? Is de moeite van het omrijden zeker waard!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Mijn enige onbeperkt-wok-ervaring is bij Wok van Herpen (jawel, in Herpen), sfeervol is het niet (zeker niet omdat we er met een stel collega's meestal op een maandag heen gaan en dus de tent bijna voor ons alleen hebben) en met de echte Aziatische keuken heeft het ook weinig van doen, maar afgezien van de diepvriessushi die ze als voorafje hebben valt het eten daar allerminst tegen.

Andere tips hier in de omgeving: Shoarma Heesch, de beste shoarmatent uit de regio (en ver daar buiten...) met veel te grote porties heerlijke shoarma en vaste bezoekers betalen alleen voor het eerste blikje drinken (of zelfs die niet eens), en De Wereld, waar je voor €12,50 of €16,50 een driegangenmenu kan kiezen.
InekeKremers
Reiziger

Bericht door InekeKremers »

De Wereld in Oss is echt een aanrader, lekker eten!
Bartje83
Vakantieganger

Bericht door Bartje83 »

Porto Carrara in de korte leidsedwarsstraat tegenover Rimini is een stuk beter, en altijd 5 euro (rimini heeft ook duurdere pizza's). Ook de eigenaar (klein mannetje dat op Super Mario lijkt) is een held :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

de boerenstamppot in Breda een 3 gangen menu voor ik meen 7 euro 50. Is wel lekker simpel maar goed je krijgt een stevige maaltijd!
Plaats reactie