Dorms in the USA?
- bolletjeom
- Reisexpert
Dorms in the USA?
heeft iemand ervaring met hostels in de USA???
ik las in de LP ergens een zinnetje dat het nuttig is om een slaapzak mee te nemen en vervolgens stond er bij het onderwerp "hostels" zelf daar weer helemaal niets over.
Is er linnen/beddegoed in de hostels in de VS? of moeten we inderdaad een slaapzak mee?
gr rudi
ik las in de LP ergens een zinnetje dat het nuttig is om een slaapzak mee te nemen en vervolgens stond er bij het onderwerp "hostels" zelf daar weer helemaal niets over.
Is er linnen/beddegoed in de hostels in de VS? of moeten we inderdaad een slaapzak mee?
gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
Hey,
Steden hebben we niet echt aangedaan tijdens onze USA-reis, maar toen wij onze reis door de USA gedaan hebben (Nationale parken van de westkust + Yellowstone), hebben we regelmatig ons tentje opgeslaan ... 10 dollar per tent per nacht op een campsite. (primitief) sanitair aanwezig ... soms zelfs douches.
Je mag zelfs in de national forests (niet de natial parks hé) 'wild' kamperen. Maar daarvoor moet je toch best eerst eens informeren bij de parkrangers (visitor centres a volonté)
Groetjes,
C.
Steden hebben we niet echt aangedaan tijdens onze USA-reis, maar toen wij onze reis door de USA gedaan hebben (Nationale parken van de westkust + Yellowstone), hebben we regelmatig ons tentje opgeslaan ... 10 dollar per tent per nacht op een campsite. (primitief) sanitair aanwezig ... soms zelfs douches.
Je mag zelfs in de national forests (niet de natial parks hé) 'wild' kamperen. Maar daarvoor moet je toch best eerst eens informeren bij de parkrangers (visitor centres a volonté)
Groetjes,
C.
- bolletjeom
- Reisexpert
Dank je voor je antwoord Ilona. iklaat mijn slaapzak lekker thuis. scheelt weer een hoop ruimte:-)
Zijn er hostels die je kan aanbevelen?
Ik ga naar NY, LA en Las Vegas.
Misschien ook San Diego en San fransisco....maar dat weet ik nog niet zeker
groetjes rudi
Zijn er hostels die je kan aanbevelen?
Ik ga naar NY, LA en Las Vegas.
Misschien ook San Diego en San fransisco....maar dat weet ik nog niet zeker
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
In Las Vegas verbleef ik in het SinCity Hostel. Dit hostel ligt op de strip. Er is nog een hostel; USA Backpackers Hostels (www.usahostels.com). Dit is een organisatie en hebben op meerdere plaatsen hostels. En dit zijn echt hele goede hostels. In Vegas staat dit hostel alleen in een slechte wijk. In de Lonely Planet raadde men dit ook af. En als alleen reizende vrouw heb ik dat advies maar opgevolgt. In het Sin City heb ik goede ervaringen, het is absoluut geen luxe, ligt wel vlakbij een bushalte en dan ben je binnen 15 minuten (op de Strip gaat het verkeer tergend langzaam) bij de grote hotels. Als je loopt ben je in 20 minuten bij de Stratosphere Tower.
In San Francisco heb ik geslapen in een USA Backpackers Hostel. Midden in het centrum, goede badkamer (het pand was een voormalig hotel), gratis pannenkoeken bakken en een goede keuken. Ook over het Green Tortoise heb ik goede verhalen gehoord. (www.greentortoise.com).
Ik vond San Francisco echt een geweldige stad. Er heerst een hele relaxte sfeer en het is qua gebouwen en omgeving echt een prachtstad.
Ik ben zelf niet in San Diego en LA geweest. In New York heb ik in een hostel geslapen waar ik nu de naam niet een meer van weet.. Maar ik vond dit ook niet echt een geweldig hostel.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes Ilona
In San Francisco heb ik geslapen in een USA Backpackers Hostel. Midden in het centrum, goede badkamer (het pand was een voormalig hotel), gratis pannenkoeken bakken en een goede keuken. Ook over het Green Tortoise heb ik goede verhalen gehoord. (www.greentortoise.com).
Ik vond San Francisco echt een geweldige stad. Er heerst een hele relaxte sfeer en het is qua gebouwen en omgeving echt een prachtstad.
Ik ben zelf niet in San Diego en LA geweest. In New York heb ik in een hostel geslapen waar ik nu de naam niet een meer van weet.. Maar ik vond dit ook niet echt een geweldig hostel.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes Ilona
- bolletjeom
- Reisexpert