Hoeveel dagen in New York???

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Hoeveel dagen in New York???

Bericht door bolletjeom »

ik sta op het punt een RTW ticket te boeken en mag stoppen in NY :)
Dat is geen straf natuurlijk...maar...hoeveel dagen zou ik moeten reserveren om een beetje een leuke indruk van NY te krijgen???

ik dacht zelf dat 3 volle dagen daar wel ok zou zijn? ( dus zonder de aankomst en vertrek dag daar)
Wat denken jullie?

verder zijn alle tips wat betreft dingen die ik moet gaan zien en doen van harte welkom. waar ik leuk en vooral heel goedkoop kan slapen etc.
En ook tips wat ik vooral wel en niet moet doen om niet te veel gedonder te hebben met de douane in de USA

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ilonablom
Contacteer:

Bericht door ilonablom »

Drie dagen in NYC is prima. Het zijn wel drukke dagen, want er is ook zo ontzettend veel te zien!

Een reservering maken bij een hostel voordat je vertrekt is wel een aanrader. Want in de zomer is het best wel druk in NYC. En voordat je weet kom je rare hostels terecht. Ik heb er zelf niet geslapen maar heb gehoord dat het HI hostel op Amsterdam Av wel oke is.

Een tip; Neem de gratis ferry naar Staten Island, je hebt een prachtig uitzicht op Manhattan en het Vrijheidsbeeld. Hier vaar je namelijk langs.

En, ja de douane in Amerika. Gewoon lief glimlachen, zorgen dat je papieren in orde zijn, luisteren naar wat ze zeggen en dan kom jij Amerika wel in hoor!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Dank je wel voor de tips voor NY Ilona

Gewoon lief glimlachen en zorgen dat je papieren in orde zijn....haha
Goede tip!

Maar ik zat me juist gister af te vragen of mijn papieren een probleem zouden zijn
Heb tegen die tijd in mijn paspoort oa een visum Wit Rusland(Belarus) en Rusland, Jordanie en een stempel United Arab Emirates....
Misschien toch maar even een nieuw paspoort halen voor die tijd??? hij is toch bijna vol 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Een goede vriend van mij werd er ook altijd tussen uit gehaald omdat men dacht dat er wat mis was met zijn paspoort. Er zat namelijk een klein scheurtje in. Dus ik denk zeker in deze tijd dat een goed en netjes uitziend paspoort geen overbodige luxe is om lekker snel door de douane te komen.
traveller
Vakantieganger

Bericht door traveller »

Dat 'lekker snel' kun je wel vergeten!
Ze zijn streng en checken echt alles, inclusief foto, vingerafdruk....
Je bent zo maar wat tijd kwijt hoor! :?
Go Kiwi!!!
Dewereldomdehoek

Re: Hoeveel dagen in New York???

Bericht door Dewereldomdehoek »

hallo
ik ben inmiddels twee keer in new york geweest. een keer vier dagen, en een keer drie dagen. ervan uitgaande dat je er maar een keer in je leven heen gaat, dan is een dag of drie voldoende om veel te zien en een goede indruk te krijgen, maar wil je ook naar een show of een tour doen of een middagje shoppen en je niet de benen uit het lijf rennen (metro) dan is een dag of vier of vijf wel ideaal. ik vind het een superstad, een echte wereldstad!
groetjes esther van enrgee.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie