Backpack Trinidad & Tobago

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
sniffertje
Reiziger

Backpack Trinidad & Tobago

Bericht door sniffertje »

Heeft iemand ervaring met Trinidad / Tobago op eigen houtje?
HOstels en hotels zijn die makkelijk te krijgen?
Hoe is het vervoer geregeld?
Is het veilig?
ZIjn er nederlandse sites met veel info?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Backpack Trinidad & Tobago

Bericht door bolletjeom »

vrienden van mij zijn er geweest. Ik zal ze eens mailen met de vraag te reageren op dit topic
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
martinezwijsen

Bericht door martinezwijsen »

En wij zijn die vrienden.. die zo vriendelijk zijn om vanuit noord-thailand te reageren ;-)

In februari 2008 zijn wij 10 dagen naar Tobago geweest (niet naar trinidad). (ff lekker er tussenuit in de koude winter)
We backpacken veel en hadden geen trek in een 10 daagse resort ervaring, en zijn dus op de bonefooi gegaan..
We hebben een deel van de lonely planet over het carribisch gebied gedownload op de website van lonely planet. alleen het Tobago deel (kost je een paar euro)... Tobago zelf is erg mooi met prachtige stranden. Wij hebben in Crown Point een hotel/guesthouse gehuurd. De stranden daar zijn erg mooi. Er zijn wel een paar, redelijk basic hotels sommige met kookgelegenheid, en dat is wel goed want er zijn weinig restaurants en voornamelijk fast food.. Je ziet goed dat Tobago is ingesteld op resort verblijf waar alles op het resort geregeld is.. Maar er zijn net genoeg tentjes voor een goed ontbijt, avondeten is meer burgers en chickenwings...als je zelf kookt kan je prima gezonder eten halen..

Qua activiteiten op het eiland stuit je op hetzelfde probleem. Het meeste wordt geregeld via tours vanuit de resorts.. voornamelijk duik en snorkeltrips, een jungle tour en een trip naar een watreval (allemaal vrij prijzig). De hoofdactiviteit is toch wel op het strand liggen..
Wij hebben zelf een auto gehuurd (scooter kan ook), dit is wel erg leuk en niet al te duur (fietsen kan ook maar is wel erg zwaar vanwege de vele steile heuvels).. Je crosst met de auto in 1 dag het eiland rond (als je niet te vaak stopt).. In het midden van het eiland ligt jungle.. echt wel mooi maar nauwelijk paden om over te lopen, slechts een waar het hele eiland overheen loopt en je dus niet veel ziet. wij hadden het geluk een boa constrictor te zien.. en veel papegaaien... (dit kan je dus ook zelf doen al vinden de gidsen dat meestal niet zo leuk)...
De baaien aan de westkant van het eiland zijn erg leuk voor een dagtrip en erg mooi.. Englishman bay, bloody bay, castara bay zijn erg mooi rustig en hebben een klein restaurantje.. je kan er redelijk snorkelen.. leuk voor een dagtrip..

Speyside aan de andere kant van het eiland is heel rustig.. je hebt hier een paar hotels.. wij vonden het te rustig maar als je daar van houdt dan is het best aardig voor een paar dagen.. Er is hier geen zandstrand maar je kan hier duiken.. het beste duikgebied van tobago en naar bird island waar nog een aantal bijzondere vogels schijnen te zitten.

Samengevat.. je kan wel een beetje backpacken maar niet zoals je in azie doet... De stranden zijn prachtig en voor de rest kan je een paar dagen dagtripjes maken.. Als je graag actief bezig bent is een week op Tobago genoeg
als je het niet erg vindt om een aantal dagen met een boek op een mooi strand te liggen kan je je wel langer prima vermaken...

als ik een lange vakantie (3 weken +) zou maken zou ik Tobago combineren met Suriname (eerst suriname dan een weekje strand in Tobago) Martinair reist langs beide locaties...

Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel

Groeten

Frank en Martine
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Las ergens een Tobago tip

Quote:
Aan de rand van Charlotteville, Tobago verscholen achter huizen, loopt een bakstenen trappetje. Dit leidt naar een pad dat voert door een stuk tropisch regenwoud en uitkomt bij een perfect maanvormige baai. Pirate's Bay is een verscholen paradijs, ver weg van het toeristische deel van het eiland. Een heldere zee, geen strandhutjes, niks. Er is hier niemand, slechts de papagaaien in de boomtoppen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie