3 Maanden rondreizen Zuid-Oost Azie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Knopjo

3 Maanden rondreizen Zuid-Oost Azie

Bericht door Knopjo »

hallo allemaal,

Op 1 september willen mijn vriendin en ik onze 1e grote rondreis gaan maken, we willen hiervoor 3 maanden uittrekken. Eerst was ons oog gevallen op Zuid-Europa. Maar omdat azie met ticket en alles ongeveer even duur is. Leek ons dit een stuk mooier en uitdagender een reis van je leven die je niet meer zal vergeten.

Als 1e nartuurlijk de vlucht:
we willen dit weekend de vlucht gaan boeken, het is wat aan de late kant maar dit komt omdat we in 1 keer geswitcht zijn. impulsief. Maar we willen het echt heel graag. de twee opties voor de vlucht zijn:
http://www.thailandreisgids.nl/thailand ... an=NL#form. 610 euro p.p.

http://www.skyscanner.nl/vluchten/resul ... 0901091201. 650 euro p.p

welke van de 2 is de beste optie?

Als 2e Nartuurlijk de route:
We willen graag de volgende landen zien. Thailand, Laos, Malaysia en Indonesie.
Nu wil ik graag proberen een beetje een logische globale route uit te stippen. Voor de beginnende reiziger.
Verder moeten we een keer een vlucht binnen 30 dagen vanuit thailand naar buur land maken inverband met het visum omdat we binnen 30 dagen het land uit moeten zijn. En geen gezeur willen hebben in nederland bij het vliegveld.

zo dit zijn mijn eerste vragen er zullen er waarschijnlijk nog veel volgen.

Groeten Robert en Mandy
bolletjeom
Reisexpert

Re: 3 Maanden rondreizen Zuid-Oost Azie

Bericht door bolletjeom »

als China airlines als goedkoopste uit de bus komt na jouw zoek actie is mijn eerste reactie, dan moet het goedkoper kunnen.
Ik weet niet hoe belangrijk goedkoop voor jullie is. China airlines is meestal de goedkoopste die vliegt vanaf Schiphol. Maar vertrekken vanuit londen of Dusseldorf kan tot 200 per vlucht schelen.

Ja, je moet een ticket boeken Thailand uit. Zoek gewoon de goedkoopste airasia ticket en gebruik die niet ( wel je netjes afmelden bij airasia) of haal een 60 dagen visum bij de ambassade. volgens mij zijn die op dit moment nog gratis.

kijk even op deze site over "reisinformatie" daar is een hoofdstuk over Beroemde Routes die de meest voor de hand liggende route door zuid-oost azie beschrijft
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Knopjo

Bericht door Knopjo »

oke, bedankt voor de informatie,

voor ons is het alleen mogelijk om vanaf amsterdam te vliegen.

ik zal gaan kijken naar die route.

op welke site of waar kan je dat gratis visum aanvragen?

groeten robert
bolletjeom
Reisexpert

Verwijs ik je zo mooi naar onze sectie : REISINFORMATIE....ga je niet eens even kijken :X
Visum Thailand
Knopjo

Bericht door Knopjo »

heeee,

ik heb zeker in de sectie gekeken erstaan alleen 2 routes en ik weet niet of 1 van deze twee wel bij onze reis aansluit.

groeten robert
bolletjeom
Reisexpert

Bij Reisinformatie staan ook landen en daaronder kan je heel veel info vinden. Oa waar de ambassades in nederland zitten enzo ;)
Die route moet je ook niet blind gaan volgen. Je moet hem eens rustig doorlezen en naast je reisgids leggen. Dan weet je wat de hoogtepunten zijn en wat logisch is qua route en kan je zelf bepalen wat je er wel en niet van wilt zien.

Andere methode is websites bekijken van groepsreis organisaties. Die routes vliegen altijd langs de hoogtepunten van een land
Knopjo

Bericht door Knopjo »

hallo allemaal,

We hebben de Southeast asia lonely planet binnen en vandaag gaan we dit ticket boeken.

http://www.thailandreisgids.nl/thailand ... icket_id=8

Ik heb geen goedkopere kunnen vinden.

Nu heb ik met mij lonely planet een route bedacht voor de het 1e deel van onze reis van Bangkok via Chiang Mai naar Chiang Khon om daar de grens over te gaan naar Laos.

hier kan je de plaatsen vinden die ons leuk lijken.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
104043784791264974233.00046f82cef9ed0f1b636

Hier zit nog niet echt een logische route in mij leek dit een mooie route.
- Bangkok
- Ayuthaya
- Lopburi
- Kamphaeng Phet
- Sukhothai
- chiang mai
- Chiangrai
- chiang khong

Bij chiang khong gaan we de grens over en gaan we laos en cambotja in om terug te keren in thailand om dat nog het zuiden te gaan verkennen. En nog even naar malaysie en indonesie te bekijken om vervolgens weer af te reizen naar bangkok voor de reis terug. dus we zijn 3x in thailand mag dat overgens wel? of is een mogelijkheid om via de boot van Cambotja naar Malaysie te reizen?

groeten Robert en Mandy
bolletjeom
Reisexpert

ik mis in Thailand Kanchanaburi en met name Khao Yai NP. Lees er eens over, echt de moeite waard! Met name het NP
Om wilde dieren te zien in Azië moet je veel moeite doen en er zijn weinig nationale parken die niet overstroomd worden door bezoekers waardoor je weinig dieren ziet. Ga wel door de weeks naar Khao Yai!

voor de rest ziet het er allemaal uit als een strak plan
Knopjo

Bericht door Knopjo »

oke,

- Bangkok
- Ayuthaya
- Lopburi wordt vervangen door Kanchanaburi
- Kamphaeng Phet
- Sukhothai
- chiang mai
- Chiangrai
- chiang khong

en we gaan zeker een bezoek brengen aan het Khao Yai NP!!!

vanuit welke plaats kan dat het best?

Hoeveel tijd gaat dit denk je ongeveer in beslag nemen 2,5 a 3 weken?

groeten robert
bolletjeom
Reisexpert

Lopburi wordt vervangen door Kanchanaburi omdaar het park te bezoeken.
Khao Yai NP ligt niet in de buurt van Kanchanaburi. Het waren 2 afzonderlijke tips
je route en mijn tips zijn prima in 2,5 / 3 weken te doen.
Knopjo

Bericht door Knopjo »

mooi en tussen alle steden ligt een goede verbinding met trein of bus.

Het is mooi dat de route is goed gekeurd dan kunnen we beginnen aan een route vanaf de grens thailand laos in. Ik las in mijn lonely plant dat je bij Chiang khong of Huay Xai een visum kan kopen aan de grens dat is ook makelijk.

Zo ik ga beginnen aan me route voor laos vanuit Huay Xai naar cambotja iemand nog ideeen?

groeten robert en mandy.
bolletjeom
Reisexpert

Ik krijg nu het idee dat jullie het allemaal wel heeeel simpel aanpakken. Je hoeft nu nog niet precies te kijken hoe je waar komt maar als ik als tip geef om 2 plaatsen te overwegen en jullie proppen die binnen een minuut in je schema om daarbij de fout te maken te denken dat ze op 1 plaats liggen...dan denk ik: ?!?!?!?!
Kijk effe in je Lonely Planet! Kijk waar het ligt, Kijk of het je aanspreekt, Kijk of je er makkelijk kunt komen en voeg het dan eventueel toe aan je route.

Ik kan je wel uitleggen hoe het zit met verbindingen maar ik heb geloof ik liever dat je zelf even je LP leest en hier de tips leest bij "reisinformatie". Ik zal een tipje van de sluier oplichten. Khao Yai NP is te komen maar niet super makkelijk. hierdoor is het er ook niet zo heel druk. Hoewel sommige plaatsen groot zijn in Thailand is het niet altijd vanzelfsprekend dat je er direct kunt komen. Kanchanaburi naar Ayuthaya gaat meestal via Bangkok. En treinen en bussen gaan niet zo regelmatig als thuis.

Een tip voor planen: Wanneer je een grove tijdsplanning maakt reken je volle dagen voor het reizen tussen je bestemmingen. Soms duurt het wat korter en soms wat langer maar die dag ben je meestal kwijt en ga je niet dingen bekijken. Dan bekijk je hoe lang je in een plaats wil blijven. Iedere keer om de dag doorreizen gaat je opbreken. Je wilt ook wel eens ergens 2 of zelfs meer dagen door brengen. Het gemiddelde als je lekker doorreist zit op 2,5 bestemming per week.

Je visum voor Laos koop je aan de grens. Overigens kan je gewoon in Chiangrai een bus pakken en dan ben je in de loop van de middag in Huay Xai. Hoef je Chiang Khong niet op te nemen in je route als overnachtings plek.

Vanaf Huay Xai ga je met de boot in 2 dagen naar luang prabang, Evt Phonsovan voor de plain of jars,dan Vang Vieng (niet te lang blijven hangen aub), 1 volle dag in Vientianne is voldoende. Dan een stop in mid laos en dan richting het zuiden. Als je tijd hebt een uitstapje naar het bolaven plateau. Erg mooi en off the beaten track. ik kan Champasak ten zuide van Pakse aanbevelen om te overnachten. Kan je rustig de tempel bekijken en het is een zeer schattig plaatsje.
endan de 4000 eilanden in de mekong
Plaats reactie