Round The World-ticket advies gevraagd

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Round The World-ticket advies gevraagd

Bericht door bolletjeom »

Hallo

een aantal jaar terug heb ik al eens gekeken naar Round The World tickets maar die vond ik toen toch geen optie omdat ik langer dan een jaar weg wilde.
Nu ben ik eens opnieuw aan het kijken. Er zijn zoveel aanbieders en zoveel mogelijkheden dat het me een beetje duizelt.

Zijn er mensen die wat tips hebben over RTW-Tickets?
Welke goed zijn en vooral ook goedkoop :)
ik geloof dat het sowieso voordelig is om er 1 in Londen te halen? of is dat onzin?

Wat zijn de valkuilen? ik heb hele leuke dingen zien staan waarbij je betaald voor een totaal aantal mijlen maar is het dan zo dat je voor iedere stop die je maakt extra betaalt? meer luchthavens is meer belasting?? is dit allemaal exclusief bij dit soort tickets of juist inclusief....dat vind ik iets waar je maar lastig achter komt.

alle info en meningen zijn welkom!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

hoe het precies zit met die RTW tickets is mij ook nog niet helemaal duidelijk maar ik heb wel links naar sites voor je die erg mooie RTW dingen lijken aan te bieden. Misschien heb je er wat aan

http://www.thegreatescapade.com/
http://www.roundtheworldflights.com/
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb een wereldreisticket geboekt met "the greatescapade".. dit ticket is alleen met vertrek vanuit London en bij engelse organisatie te boeken.

(een aantal nederlandse sites bieden het wel aan maar bij navraag bleek dat ze het tickte niet verkopen, echt iiritant waarom zet je het dan op je site)

Dit ticket is op basis van miles met een onbeperkt aantal stops en 1 jaar geldig. Op de website staan niet alle mogelijk stops maar omdat dit ticket maar een samenwerking is van 3 maatschappijen was het makkelijk zelf uit te zoeken wat een slimme route was.

RTW ticket heeft natuurlijk beperkingen je moet van te voren je stops bedenken en niet alles is mogelijk. Je moet er ook echt zelf tijd in stoppen om alles uit te zoeken.

Onze route was bijvoorbeeld ook mogelijk met een 3 continent ticket van one world.

Toch was dit ticket met 3 apart te boeken vluchten goedkoper dan het 3 continenten ticket of allemaal losse tickets. En als voordeel verdien je ook nog frequentflyer miles toch genoeg voor een enkeltje kaapstad als we terug zijn.

--------------------------------------------------------------------------
Over het algemeen heeft elk ticket eigen regels maar om toch wat meer info te geven:
- Bijna alle tickets zijn geldig voor max 12 maanden (er zijn enkele tickets voor 6 of 18 maanden)
- Bijna alle tickets gaan op basis van miles (enkele op continten)
- Miles is niet alleen je vlucht miles maar ook gedeeltes "overland" tussen 2 vluchten in(voorbeeld vlucht naar singapore zelf naar bangkok en dan weer een vlucht tellen de hemelsbreede miles van singapore-bangkok ook mee. Vlucht naar bangkok dan ga lekker door thailand reizen en dan weer verder vliegen vanaf bangkok tellen je miles niet mee omdat je vanaf dezelfde plek weer vertrekt)
- Je legt je vluchten van te voren vast.
- afhankelijke van het ticket een toegestaan aantal tussenstops verschillend van 3 tot onbeperkt.
- stopover telt ook als stop zodra de vlucht een andere code heeft.
- Bij (bijna) alle tickets kan je de data van vluchten na vertrek kostenloos of erg goedkoop wijzigen. Route wijzigen is wel duur.
-----------------------------------------------------------------------

Bekende tickets:

Sky team> hier zit KLM
Kosten 2500,- excl tax bij 30000 15 stops

Star Alliance> RTW maar ook speciale tickets zoals circle pacific
super veel maatschappijen dus ook super veel opties daarom denk ik erg popular.
Kosten 2400,- excl tax bij 29000 miles 15 stops

One World > RTW 2 tickets een op basis van continenten en een op basis van miles. Veel maatschappijen dus veel opties. Enige optie met Paaseiland.
Kosten 2400,- excl tax bij 29000 miles of 4 continenten 16 stops

Je kunt het beste ook kijken op we websites van de verschillende allianties zoals www.oneworld.com als je meer wil weten over bestemmingen.

Naast deze grote samenwerkingsverbanden zijn er ook ticket waar maar een paar (3 ofzo) maatschappijen in mee doen. Veel goedkoper en vond ik veel aantrekkelijker ook al moet je dan wellicht nog losse vluchten bij boeken.

Air newzealand special>
3 stopover Hongkong, New zealand,L.A. extra stops bij te kopen voor +/-150.-
vanaf kosten 850,- excl tax

World discovery> 6 stops waarvan minimaal 2 in NZ/Australie de andere 4 stops kan bijv Tokyo, Johannesburg, Bangkok,L.a. New york etc.
vanaf 1099,- 29000 miles excl tax

en dan natuurlijk "the great escapade" vanaf 1400, 29.000 miles onbeperkt aantal stops (vooral veel stop opties in Azie en oceanie)
Laatst gewijzigd door Tikva op 22 mar 2007 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

dag Tikva

ik heb verlekkerd zitten kijken op de site van thegreatescapade en ik was er erg benieuwd naar. Dat het alleen te boeken is in Engeland vind ik nog niet eens zo'n ramp.
Hoe heb jij dat opgelost? vanuit nederland via mail of telefoon of moest je er echt heen

Wat ik niet zo goed begrijp van de RTW tickets is hoe het zit met luchthavenbelasting enzo. Want bij thegreatescapade heb je de neiging om vaker uit te stappen omdat de prijs voor mijlen is ipv het aantal stops. maar moet je dan niet alsnog bij iedere stop luchthaven belasting betalen waardoor een relatief goedkoop ticket heel duur kan uitpakken.
Toch was dit ticket met 3 apart te boeken vluchten goedkoper dan het 3 continenten ticket of allemaal losse tickets. En als voordeel verdien je ook nog frequentflyer miles toch genoeg voor een enkeltje kaapstad als we terug zijn.
krijg je bij een ticket van thegreatescapade ook nog eens frequentflyer miles????dat zou echt top zijn want ik wil daarna nog eens weg....naar bijvoorbeeld kaapstad :)

bedankt voor de tip om de route te bekijken via de vliegmaatschappijen want de site loopt soms een beetje vast op de route

groetjes rudi
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Rudi.

Als je het ticket boekt rekenen ze gelijk uit hoeveel belastingen je moet betalen. Die betaal je gelijk mee. Dan staat het vast wordt het dus tussentijds duurder heeft de luchtvaartmaatschappij pech wordt het goedkoper dan hebben wij pech.

Ons ticket van standaard 1399,- kost uiteindelijk met taxes, boekingskosten en aangetekend opsturen (we moesten dus niet naar London) naar nederland 1875,-

Dat is dan voor de vluchten LON-Dubai, Delhi-Singapore-Denpasser, Solo city-Singapore, Bangkok-Osaka Tokyo-L.a. en L.a.-LON.

Vooral omdat vluchten naar Japan echt knetter duur zijn pakte dit ticket voor ons voordelig uit.

We hadden best nog miles over en hadden dus meer stops kunnen maken. Je bent inderdaad ook best geneigd extra veel stops te maken alleen omdat het mogelijk is. Zo van fillipijnen en beijng is ook nog wel leuk dat hebben we toch allemaal maar niet gedaan i.v.b. met de tijd.

Je kunt je opgeven bij een frequent flyer club. Die accepteren ook de gevlogen miles van partners waarmee ze samenwerken. Het was wat uitzoeken maar we hebben we nu een waar we ook onze losse vluchten kunnen opgeven dan komen we boven de 25000 gevlogen miles en dat is genoeg voor bijv een enkele london-nairobi of een retourtje binnen europa.
bolletjeom
Reisexpert

dank je wel voor je duidelijke info!! hier kan ik echt wat mee en ik begin het principe RTW ticket wat beter te begrijpen!
ik vroeg me al af hoe dat werkte met overland miles maar dit klinkt wel logisch.
Weet jij hoe dat werkt op de site van thegreatescapde want ik lijk daar niet het "over land" deel in te kunnen vullen.

Maar dat frequentflyer club, daar heb ik me eigenlijk nog nooit in verdiept. ik dacht altijd dat je alleen per airline punten kon sparen maar het kan dus ook als je bij partners van die airlines spaart?
Hoe hebben jullie dat uitgezocht?

las ik goed dat jullie ongeveer 475 euro hebben betaald aan belasting voor 5 vluchten? of zijn jullie ook uitgestapt op de tussen liggende stations?
ongeveer 100 euro belasting per vlucht klinkt me inderdaad niet vreemd in de oren ( minder zou leuk zijn overigens...hahah).
Interpreteer ik dat goed?

heb je ook wat advies kunnen krijgen en vragen kunnen stellen bij het bedrijf in engeland waarbij je geboekt hebt? want ik wil eigenlijk wel met iemand communiceren over de mogelijkheden en zo het onderste uit de kan halen. Zij kunnen me vast beter vertellen hoe ik het slim kan aanpakken dan ik op eigen houtje bedenk. Of heb je advies kunnen krijgen in nederland? ( lijkt me niet als diegene het niet eens kan verkopen)

sorry voor alle vragen en dank je wel voor alle uitleg!
groetjes rudi
bolletjeom
Reisexpert

ik vind net een hele mooie RTW ticket site:
http://www.worldticketcenter.nl/two/asp ... reizen.asp

ik kom er alleen nu achter dat het per maatschappij nogal scheelt wanneer je vertrekt! is bij de ene maatschappij september 1 van de goedkoopste vertrek periodes is ie bij de andere maatschappij net de duurste :(
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Rudi..

Op de website kan je inderdaad overland niet invullen. Er zijn verschillende sites waar je het aantal miles uit kan rekenen. Ik gebruikte zelf die van Singapore Airlines (https://www.singaporeair.com/saa/en_UK/ ... CalcIn.jsp)

450,- was voor de belastingen. Dat is voor 7 vluchten want het is eigenlijk delhi-singapore singapore-denpasser (we mogen dan alleen niet van het vliegveld af omdat je maar 1 keer in elke stad mag eindigen).

In Nederland heb ik in het beginstadium contact gehad met 3 bedrijven. Bij Kilroy en JoHo moest je voor ze ook maar iets beantwoorden al advieskosten betalen.. World ticket center verwees me door naar hun website (wel veel info trouwens).In Nederland krijg je dus alleen advies als je betaald.

Toen ben ik dus maar zelf gaan zoeken. Vond dat na een tijdje ook echt leuk om van alles naast elkaar te leggen. Toen we echt gingen boeken had ik dan ook al een goed idee wat ik wou.

In de UK hebben we geboekt bij travelnation die reageerde snel, vaste contactpersoon. Ben echt tevreden kregen bijv pas ook nog een mailtje dat een van onze vluchten een half uurtje later gaat.. dat vindt ik toch sociaal. Kwamen ook wel met een alternatieve route suggesties maar of ze je echt helpen het onderste uit de kan halen dat weet ik niet. Je betaald geen boekingskosten of advieskosten vanuit hun oogpunt zullen ze je dus wel zo snel mogelijk willen helpen. Probeer het uit zou ik zeggen??

Er is trouwens ook een forum www.flyertalk.com daar kan je veel info vinden over de bekende tickets en ook over frequentflyers miles.

Welke je frequent flyerclub je lid van wordt moet je toch zelf uitzoeken. Als je alleen met het RTW ticket vliegt maakt het niets uit. Alle maatschappijen die in 1 samenwerking zitten zijn inwisselbaar zowel voor het verdienen als het uitgeven van de miles.

Omdat we ook nog met losse vluchten te maken hebben was het wel ff zoeken. Gelukkig hebben maatschappijen naar de alliantie samenwerking ook vaak ook nog andere samenwerkingen. Niet alleen met vliegtuigmaatschappijen maar bijv ook met autohuur of hotels. Dit kan je allemaal op de website vinden.

{Voorbeeld ons ticket is van Virgin,Singapore Airlines en Air Newzealand. De laatste 2 zitten trouwens ook in staralliane. Onze losse vlucht is met Gulf Air en met US airways/Continental of Delta (bijna zelfde prijs)

Toevallig heeft Gulf en Delta en Us ook afspraken met Virgin maar niet met die andere 2. Vandaar hebben we gekozen voor Virgin. Als ze ook met singapore of air newzealand hadden samengewerkt hadden we eerder daar voor gekozen omdat die in star allianci zitten had je dan namelijk meer traject uitgeef mogelijkheden gehad. }
bolletjeom
Reisexpert

wederom DANK!!!

ik snap het hele frequentflyer gedoe nog niet helemaal maar dat ligt niet aan jou uitleg hoor! ik ga me daar eens in verdiepen want ik ga de komende tijd heel veel meer vluchten doen!

450 belasting voor 7 vluchten is nog te overzien.

moet nog wel even wat zeggen over JOHO
Wij hebben daar in het verleden wel mee gewerkt en waren er zeer tevreden over. Het klopt dat je eerst een "lidmaatschap" betaald maar dat bedrag krijg je korting op een dienst die je van ze afneemt.
Op die manier stoppen ze geen uren tijd in iemand die alleen maar informatie wil....en ik kan me daar wel in vinden. Maar je meot dan dus wel zeker weten dat je 1 van hun diensten gaat gebruiken.
Voor onze vorige reis wisten we al zeker dat we via hen de ISIS backpackers verzekering wilde afsluiten en uiteidenlijk hebben ze ons ook geholpen aan een zeer goedkoop ticket voor de transmongolie express. Wij waren een test case. Ik had een adres waar ik niet als privepersoon kon boeken en zij hebben dit toen voor me gedaan. Hierna zijn ze deze reis blijven aanbieden via het contacet persoon dat ik ze had gegeven. Iedereen blij dus en het is tot op de dag van vandaag nog steeds veruit de goedkoopste manier om aan dat treinticket te komen!

anyway, bedankt voor alle tips en links...ik ga vandaag weer eens lekker verder zoeken

groetjes rudi
bolletjeom
Reisexpert

Dag Tikva

heb je voor mij misschien contact gegevens van Travelnation? en heb je een bepaald contactpersoon die je kunt aanbevelen?

Ik heb een world discovery ticket op het oog dat niet te boeken is in Nederland en aangezien jullie tevreden zijn over Travelnation wil ik eens kijken of zij iets voor me kunnen doen

alvast bedankt
Gr rudi
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

zie je mail.
bolletjeom
Reisexpert

Hi Tikva, dank je wel voor je mail

ondertussen heb ik al antwoord van de mensen van Travelpoint. Helaas kwamen zij met een duurder alternatief dan het ticket waarom ik had gevraagd.
Dus klom ik vandaag nog maar eens in de telefoon richting World TicketCenter en zowaar kreeg ik iemand te pakken

Sinds kort kunnen ze weer het World Discovery ticket boeken!! Yeaahhh!!!
Want die wilde ik dus. En is echt veel goedkoper dan alle andere opties die me zijn voor gehouden.

Nu vlieg ik de volgende route....als ik mij data definities in kaart heb gebracht:
Londen -> NY
NY ->LA
LA -> Fiji
Fiji-> Sydney-> Singapore ( ik stap dus niet uit in Sydney)
Bangkok -> Londen ( ik ga dus overland van Singapore naar Bangkok)

ticket kost in de periode dat ik weg wil € 1285,- en daar komt €500 luchthaven belastingen op.

Zelf koop ik dan nog een los ticket naar Mexico en misschien ergens in Azie nog een keer een klein stukje.

In iedergeval bedankt met voor je uitleg over RTW tickets....nu ga ik me snel verdiepen in het Frequent Flyer gedoe

groetjes rudi
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Rudi

Klinkt goed!!. Hoe lang ga je weg??

Ben wel benieuwd hoeveel de Taxes nu echt zijn?? 500,- is wel veel..
Omdat je niet stop je in Australie (en als als je niet persee naar Fiji wil) ben je waarschijnlijk toch goedkoper uit met losse tickets. En dat heb je ook nog andere leuke stopovers zoals dubai en Beijing/hongkong o.i.d.

Weet je toevallig hoe je het in Mexico gaat doen? Ticket boeken vanaf LAX naar MEX of de grens over naar Tuijana en dan een Low-cost ticket kopen. Ik heb laatst ergens gelezen dat dat laatste veel voordeliger is maar heb me er nog niet in verdiept?

Groetjes Tikva
bolletjeom
Reisexpert

waar heb je dat gehoord...van die lowcost vluchten in Mexico?????
want dan zou ik het ook heeeeel graag horen

Mijn/ons eerste plan was om overland van LA door Mexico te trekken....totdat we uitrekende wat we dan kwijt zouden zijn met de bus...en daar sloegen we stijl van achter over.
Volgens de recente LP kost de locale bus vanaf de grens met Calafornie tot aan Mexico city dus gewoon $395 Per Persoon!!! en van de noord grens tot aan de zuid grens minimaal $500 per persoon!!! dus als je 4 lange busritten neemt en niet afwijkt van de kortste route!

dus zijn we gaan zoeken naar vluchten vanuit LA naar Mexico City en ik heb tot nu toe het goedkoopste retourtje op €188 met nog zo'n €85 tax

Om nog even terug te komen op je vraag...hoe lang blijf je weg....ik weet het niet. zit nu te puzzelen. ergens tussen de 4 en 6 maanden......weet het echt nog niet

groetjes rudi
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Rudi

Heb me er toch maar ff wat meer in verdiept.. Met een aantal lowcost airlines kan je vliegen van Tijuna naar Toluca (=vliegveld net buiten mexico stad). Kost ongeveer 85 euro. Volgens de LP kost een busticket van L.A. naar Tuijana 23 dollar en is het 4 uur.

In totaal dus zo'n 80 euro voor een enkeltje. Is dus wel iets goedkoper dan vanaf L.a.

Ook in mexico zelf zijn er goedkope vluchten de bus is wel net ietsje goedkoper.

Bijv Toluca-Cancun 80 euro ( 2 uur vliegen) volgens de LP kost een busicket 80 dollar maar dan moet je wel 24 uur in de bus.

of apuchula (aan de grens met guatamala) mexico stad met de bus 68-94 dollar 18 uur) of het vliegtuig 90 dollar.

Dat laatste is bijvoorbeeld weer een stuk voordeliger dan vanaf guatemala city naar mexico stad. En ook anders heb ik er wel iets extra voor over op niet zo lang in de bus te moeten zitten.

paar websites van low cost airline in mexico:
http://www.clickmx.com/
http://www.volaris.com.mx/Select.aspx
http://www.aviacsa.com

Helaas vliegen deze maatschappijen alleen in mexico en niet naar andere landen in centraal amerika.

gr Tikva
Plaats reactie