3,5 week Vietnam / Cambodja / Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
sniffertje
Reiziger

3,5 week Vietnam / Cambodja / Thailand

Bericht door sniffertje »

Wij zitten er over te denken om 3,5 week te gaan naar Vietnam / Cambodja / Thailand, en dan wordt bedoelt de route van Saigon richting Bangkok. (Zuid-Vietnam / Cambodja / Thailand hebben we al een keer gehad).

Is Zuid-Vietnam en Cambodja en dan afsluiten op het strand in Thailand goed te combineren. Nu heb ik gehoord dat het in Augustus erg slecht weer is in Vietnam met orkanen en zo, is dit werkelijk zo en wordt het afgeraden om dan daar heen te gaan.
Is het goed allemaal daar te regelen zoals tours en onderdak.
bolletjeom
Reisexpert

Re: 3,5 week Vietnam / Cambodja / Thailand

Bericht door bolletjeom »

begrijp ik nu goed dat jullie hetzelfde gebied al eens gehad hebben???
Alles is makkelijk te regelen in die regio en over het weer kan eigenlijk niemand iets nuttigs zeggen. Er bestaat wel een kans dat je regen aan de kust hebt in Augustus..maar het kan ook droog en zonnig zijn.
De orkanen zijn over het algemeen meer in het midden en noorden van Vietnam dan in het zuiden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sniffertje
Reiziger

We zijn nog nooit in Vietnam en Cambodja geweest, we hebben Thailand wel grotendeels gezien.

We twijfelen echter enorm wat een leuke route is om te doen, aangezien we al wel een vliegticket hebben naar bangkok. We zaten eerste te denken aan Laos / Cambodje, maar ik denk dat Laos ongeveer gelijk is aan Thailand. Bij Vietnam heb ik meer het gevoel dat het geheel iets nieuws is.

Dat het weer wisselvallig is dat heb ik begrepen, het ging me er meer om of Vietnam in het zuiden alleen maar regenval en orkanen heeft, maar ik hoop dat dat mee gaat vallen.

Weet iemand of Vietnam / Cambodja / Relaxen Thailand goed te doen is? Zat zelf aan de rout te denken van Saigon naar de Mekong en dan via de Mekon naar Cambodja en daarna Koh chang en evt de eilandjes in zuiden van Thailand, maar ik weet niet goed of dat allemaal wel te doen is, we hadden graag nog een full moon party meegemaakt in het zuiden.

Zie route zoals nu gepland:
Afbeelding
bolletjeom
Reisexpert

(Zuid-Vietnam / Cambodja / Thailand hebben we al een keer gehad).
snap je mijn verwarring???

enneh 0_0 0_0 Laos gelijk aan Thailand!!!!
Echt niet!! Laos is volgens mij het meest populaire land in Zuid-Oost Azie op dit moment omdat het stil gestaan heeft in de tijd. Zodra je de grens met Thailand over stap sta je in een andere wereld!! Een wereld waar kinderen op school geen boeken hebben, waar je geen 7 eleven of macdonalds kunt vinden en waarin je gewoon tussen de locals in de bus moet gaan zitten als je ergens wilt komen.
Ga maar snel eens wat reisverhalen lezen en wat foto's bekijken. Laos is een echte aanrader!

Vietnam is ook leuk maar de mensen kunnen heel vervelend zijn en daar moet je echt even een pantser tegen opbouwen, Het eten is er wel erg lekker trouwens en het noorden is prachtig. Persoonlijk vond ik het zuiden niet zo bijzonder. Dan is Laos mooier (vind ik)

Opzich is de route zoals je hem nu hebt liggen wel te doen. je kunt binnen 5 dagen Vietnam uit zijn en een week later klaar zijn met Cambodja. Dan heb je niet eens heel erg zitten haasten.
Alleen Siem Reap / Koh Chang is een beetje een lange zit. Waarom niet doorknallen naar Bankok en door naar het zuiden voor je eilanden?
sniffertje
Reiziger

Dat is een helder verhaal.

Nu breng je me toch weer aan het twijfelen over Laos.
Ik heb hier al het een en ander over gelezen, alleen ik vond dat er niet echt bijzondere hoogtepunten waren en dat het voornamelijk allemaal wat tempels en zo zijn. Maar blijkbaar heb ik het helemaal verkeerd. Dat het heel puur is heb ik inderdaad begrepen, hoe lang heb je nodig om Laos / Cambodja te doen?
bolletjeom
Reisexpert

Laos heeft inderdaad niet heel veel klasieke hoogtepunten. Het land moet het hebben van zijn mensen en de manier waarop die leven. In een bus uit het raam kijken is al een plezier op zich. Maar Laos kan ook tegenvallen als je te lang blijft hangen in Vang Vieng, en verder alleen Vientianne en Luang Prabang ziet. Ik vind LP 1 van de mooiste oude stadjes van heel Azië!
Het leukste is om een keer "off the beaten track" te gaan door een brommer of fiets te huren of te overnachten in minder bekende plaatsjes.

Een rondje Laos, Cambodja kan in 3,5 week. kan ook wel ietsje sneller maar dan moet je niet blijven hangen in Vang Vieng (liever nog overslaan ) en je tijd niet verdoen in Vientiane. 1 volle dag daar is voldoende. Overnacht in het zuiden eens in Champasak. Aan de mekong en super stil.
bij de 4000 eilanden (in de rivier dus je kan niet zwemmen of snorkelen) ligt ook de grootste waterval van Azie (breed/hoeveelheid water per minuut) en je kunt daar de zeldzame rivierdolfijnen gaan spotten.

maar je originele plan is ook leuk hoor ;)
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Laos ken ik niet, maar Cambodja en Vietnam ben ik wel geweest. Zoals Bolletjeom al zegt, vond ik het Noorden van Vietnam ook mooider dan het Zuiden. De Mekong Delta is mooi (leuk om via de rivier de grens met Cambodja over te steken), maar het Noorden was mooier. Aangezien ik erg positieve verhalen over Laos heb gehoord, is het toch het overwegen waard om Laos op te nemen en dan Vietnam te laten vallen.
Plaats reactie