Help: reizen van NZ naar Australië op vrachtship

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Karin.kamai
Reiziger

Help: reizen van NZ naar Australië op vrachtship

Bericht door Karin.kamai »

Hé hallo,

Ik ben heel benieuwd of er iemand is met ervaring in het werken op een vrachtship om van A naar B te komen??

Ik zoek me wezeloos op internet, maar het schijnt vrij lastig te zijn om te mogen werken voor je overtocht...er zijn wel zat "cruises" te boeken op grote vrachtschepen, maar dat is natuurlijk lang niet zo cool (en goedkoop) als gewoon lekker meewerken...we willen proberen om van ergens in Nieuw Zeeland met een schip mee te mogen naar Melbourne.

Voor als nog heb ik gelezen dat je eigenlijk "shipping agents" en maatschappijen gewoon allemaal plat moet gaan bellen en mailen en dan hopen dat je een keer geluk hebt...
Kan iemand met een betere tip komen??

Ben heel benieuwd!!
Groeten Karin
bolletjeom
Reisexpert

Re: Help: reizen van NZ naar Australië op vrachtship

Bericht door bolletjeom »

we hebben in NZ een jongen een lift gegeven die afgezet wilde worden bij de kantoren om dit te regelen. Het was al de vierde keer dat ie terug ging omdatie vreselijk aan het lijntje gehouden werd. Het was voor hem ook de laatste poging omdat ie al weken op 1 plek vast zat en het er dus niet naar uitzag dat ie snel met een schip mee kon.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Karin.kamai
Reiziger

Ai, dat klinkt al niet al te best. Maar goed, zo snel geven we het natuurlijk niet op. Ik ga in ieder geval vanuit NL eert maar eens wat mailtjes sturen naar de agents en maatschappijen daar en als dit niet lukt inderdaad ter plekken nog een poging wagen. Wie weet hebben we meer geluk...
Als het lukt (zal rond maart 2010 zijn) horen jullie het uiteraard!

Enne, hou me nog steeds aanbevolen voor tips en ervaringen!
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik denk dat werken voor je overtocht praktisch onmogelijk is. Als je gaat werken, dan heeft de ' werkgever' een zorgplicht voor je. Naast dat ze aansprakelijk gesteld kunnen worden als er wat met je gebeurd, moeten ze ook een verzekering, papieren e.d. voor je regelen.
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Heb je al gedacht aan een cruiseschip ipv een vrachtschip?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ben je bekend met de normale sollicitatie procedures op cruiseschepen? Daar kom je echt niet zomaar even binnen. Of het moet eventueel een baantje "uit het zicht" zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Karin.kamai
Reiziger

Een cruiseship heeft ten eerste niet echt mijn voorkeur en daarnaast inderdaad wat Bolletje ook al zegt. De sollicitatie procedures zijn vrij heftig en voor een overtocht van 5 dagen gaan ze dat niet echt doen.

Wat betreft werken op een vrachtship en verzekeringen enzo begrijp ik wel dat dit officieel geregeld zou moeten worden, maar het hoeft natuurlijk niet allemaal persé op papier. Je kan me ook gewoon zien als een "gast"...net zoiets als dat de schipper zijn neefje of nichtje mee zou nemen....is maar net hoe je het regelt....(zoals je merkt probeer ik hoopvol te blijven....)

Af en toe wordt je toch helemaal gek van alle regeltjes tegenwoordig...
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Dat gaat denk ik niet werken. Het is of alles netjes geregeld of je wordt een illegale werknemer. :) Dat laatste is tegenwoordig erg lastig. Want bedrijven zijn tegenwoordig erg kien op verzekerings kwesties e.d. Daarnaast zul je toch een monsterboekje moeten hebben en op de bemanningsrol moeten komen, want anders heb je een groot probleem met de douane bij aankomst. En dan kom je het land nog niet in en heb je helemaal een probleem. Alhoewel als een keer als illegaal reizen is toch ook een ervaring :P
Karin.kamai
Reiziger

Ben toch niet van plan om een illegaal te worden.... :P Maar er moet gewoon een manier zijn. Er zijn veel boten die ook passagiers meenemen als soort van "cruise". Die komen ook legaal het land in. Misschien valt het te regelen dat je als soort toeristische passagier gezien wordt maar toch (en dan weer wel) illegaal werkt voor je overtocht. Kan me voorstellen dat er niet naar gevraagd wordt of ik wel betaald heb om mee te mogen....
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ik denk dat je lokaal meer kan bereiken dan op afstand. Als het een echte droom van je is, moet gewoon naar een haven gaan als je in NZ bent en daar rondvragen. Dan heb je meer kans. :)
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

Hi, ik kwam van de week uit bij dit travelblog.. deze travellers hebben veel gereisd zonder te vliegen.
Wel is het zo dat ze betalen voor reizen op een schip..
http://www.travelblog.org/Oceania/Austr ... 11441.html
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Plaats reactie