Waar dollars wisselen in NL?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Waar dollars wisselen in NL?

Bericht door bolletjeom »

Ik heb 3 briefjes van $100 en kan daar helemaal niets mee in Ecuador. Daar krijgen ze al een rolberoerte van een briefje van $20. Dus ik dacht, ga effe wisselen bij het GWK. Niet dus!! dat mogen ze niet. Dus ik naar de bank (ABN). Daar "kunnen" ze het niet. :?

Iemand al eens succesvol dollars "kleiner" gemaakt ergens in Nederland. Niet zo'n zin om alle banken af te gaan lopen.
Het mag overigens geen geld kosten want het is geld van "de zaak" en ik moet iedere uitgegeven cent verantwoorden en wisselen valt niet onder de geoorloofde kosten :?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Re: Waar dollars wisselen in NL?

Bericht door El Niño »

Lastig! Ben wel eens gelijk een bank binnengegaan in Ecuador of Peru geloof ik om grote briefjes gelijk om te wisselen. Dat ging goed. Maar verder zou ik het zo gauw niet weten. Enige dat ik kan bedenken is dat als je cash een Galapagos trip moet aftikken ofzo, ze wel geaccepeerd worden. Zit er niet een of andere wats sjieker hostel tussen, waar je voor de hele groep een paar honderd dollar ineens af moet tikken? Desnoods loop je met ze naar de bank, zodat ze kunnen zien dat ze echt zijn.
bolletjeom
Reisexpert

In principe kan ik op de aankomstdag een bank op gaan zoeken. Maar ik moet diezelfde dag al een druk programma draaien en de buschauffeur van de airport shuttle een fooi geven en banken hebben gekke openingstijden.
Quito airport is klein en vervelend. Vorige keer kon ik niet eens door de mensenmassa heenkomen om een pinautomaat te zoeken. Ik heb dan ook liever al wat kleinere coupures op zak dan dat ik mijn groep moet laten wachten omdat ik nog moet wisselen. Dat is niet zo'n goede en georganiseerde binnenkomer 8-)

vind het gewoon zot dat het GWK het niet doet terwijl ze de briefjes gewoon in huis hebben
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik geef je 0 kans, hooguit je eigen bank die het uit coulance nog zou kunnen willen doen. De rest niet want die verdienen er niets aan. Denk dat ter plekke toch je beste kans is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

wanneer zouden ze het woord "Service" gaan schrappen uit het woordenboek?
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

De bank op Schiphol wisselt zoveel geld op een dag, lijkt me dat ze je daar toch wel kunnen helpen. Maar inderdaad irritant, dat gebrek aan service.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb het officieel opgegeven!
Gister alle banken af geweest. De eerste vraag is of je klant van ze bent. Als het antwoord NEE is dan willen ze je vraag al niet eens horen. De 2 banken waar ik wel klant ben moesten het na gaan vragen en bleken het daarna niet te kunnen.
Wat in mijn ogen wil zeggen: We hebben het wel liggen maar we doen het niet.....anders hoef je het ook niet te gaan vragen of het kan/mag, toch?
Hulde aan "Service"!

Ook weer bij een GWK kantoor geweest (andere stad) maar ook die wilde het niet doen. ik mocht mijn dollars verkopen voor Euro's en daarna van die euro's weer dollars kopen en die konden ze dan in ieder gewenst formaat uitbetalen...
Dus ...als het ze geen geld op levert dan doen ze het niet. En ik ga niet €4 per transactie neerleggen. :(

Zit er dus niets anders op dan in Quito op zoek te gaan naar een plek om te wisselen waarvan ik nu al weet dat dit wel eens heel lastig kan worden.

Vraag me wel eens af of al die techniek en automatisering ons nu werkelijk vooruitgang biedt, Ik word oud want ik verlang naar de goede oude tijd dat ze bij de bank blij waren als je binnen kwam. ( waar vroeger 4 balie's stonden met een rij bankjes is nu 1 balie en noway dat je nog ergens even kan zitten tijdens het half uur wachten)
tinusinazie
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door tinusinazie »

Idd, lastig verhaal als banken en GWK niet meewerken en jouw baas wisselen niet onder de geoorloofde kosten laat vallen. Misschien een rare oplossing, maar kun je deze 3 biljetten van 100 dollar niet opzij leggen voor een andere reis naar een land waar ze wel 100 dollar op voldoende plekken accepteren? Dat kun je dan richting je baas met bovenstaande redenen verantwoorden. Is dit een optie?
bolletjeom
Reisexpert

maar dan moet ik van mijn eigen geld Dollars kopen en dus ook provisie betalen. ( en ik heb op dit moment heel ernstig geen geld). dan kost het mij geld en daar heb ik geen zin in. principe kwestie een beetje.
Verder kom ik alleen maar in landen waar ze in de stress schieten van briefjes van 20. Ik vind het met name lomp van banken en wisselkantoren!!
Plaats reactie