reisschema te doen / zwemmen met dolfijnen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Fleur

reisschema te doen / zwemmen met dolfijnen

Bericht door Fleur »

Op 28 juli vertrekken we met ons gezin naar Thailand voor de 1e keer.
Ons globale reisschema is: Bangkok, dan naar Koh Chang (eigenlijk alleen vanwege het zwemmen met dolfijnen), dan Chiang mai, dan koh samui.
Vraagjes hierover: het zwemmen met dolfijnen is in Chantaburi. Aangezien je hier blijkbaar eerst moet reserveren om een paar dagen later terecht te kunnen willen we hier in de buurt verblijven. is koh chang een goede optie?
Is het het beste om met de bus vanuit bangkok te gaan?
Dan willen we vanuit koh chang naar bangkok om daar de nachttrein te pakken naar chiang mai. Hier een tijdje verblijven en dan afsluiten aan het strand van koh samui (begreep dat hier het beste weer was in regenseizoen?) willen kijken of vlucht haalbaar is naar koh samui vanuit chiang mai.
Wat is de beste manier om vanuit koh samui terug naar bangkok te reizen?
Is dit schema een beetje haalbaar? we gaan drie weken.
alle tips, ook over reismanieren zijn van harte welkom!!!
bolletjeom
Reisexpert

Re: reisschema te doen / zwemmen met dolfijnen

Bericht door bolletjeom »

zwemmen met dolfijnen ?!?!?! echt nog nooit van gehoord in die regio!
En is Chantaburi niet een landlocked stadje?
vind het verrassend dat je daar met dolfijnen zou kunnen zwemmen terwijl er verder in heel zuid-oost azie zelden een dolfijn gezien wordt of een tourtje in wat voor vorm dan ook aangeboden wordt.
Check even heel goed waar ze het hier over hebben. het ruikt naar zwemmen met dolfijnen in een aquarium.
ik kan er helemaal naast zitten hoor maar ik wil voorkomen dat je teleurgesteld raakt.
Heb mijn magische Lonely planet er even op nageslagen en in de hele regio word met geen woord gerept over dolfijnen.
Wat dus niet wil zeggen dat het niet kan....maar ga eens op zoek naar iemand die ervaring heeft met de organisatie waarmee je in zee wilt.

als ik er helemaal naast zit en je kunt wel met dolfijnen zwemmen in het wild en ze vallen de dolfijnen niet enorm lastig door ze te achtervolgen enzo....dan hoor ik graag meer over de organisatie, de kosten en de locatie enzo!
Want het staat nog steeds op mijn wensen lijstje
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik wou hetzelfde gaan reageren als Rudi. Zwemmen met dolfijnen in thailand??
Maar google is mijn vriend, het is dus in een aquarium (http://www.swimwithdolphinsthailand.com/).
Iedereen zijn ding maar ik zou zeggen het dolfinarium zit in Hardwijk.

Ko Chang is wel een mooi eiland en iets meer authenthiek daar is een olifanten tocht waarbij je ook de olifanten kunt wassen en met ze zwemmen. In tegenstelling tot veel plaatsen in thailand is die geen mega toeristisch gebeuren waar de olifanten in de volle zon lopen. Dit is echt in de jungle een aanrader zeker met kinderen.
Prima te doen met bus en boot vanaf Bangkok.

Ik zou nu al vast een air asia vlucht boeken van Chiang Mai naar koh Samui dan is het heel betaalbaar. Verder is je schema voor 3 weken prima.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

vandaag een artikeltje in het AD over Ko Chang

http://www.ad.nl/reizen/verrereizen/325 ... iland.html
Maf

Bericht door Maf »

bolletjeom schreef:vandaag een artikeltje in het AD over Ko Chang

http://www.ad.nl/reizen/verrereizen/325 ... iland.html

Hm, wie weet nog van die ongerepte eilanden zoals van voor 2000?
bolletjeom
Reisexpert

probeer de filipijnen eens 8-)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Oost Indonesie heeft volop ongerepte eilanden. En dolfijnen, maar die zwemmen meestal weg wanneer je tussen hen in springt. Vanaf de boot zijn er echter velen te zien.

(Op Bali kun je wel met dolfijnen zwemmen, maar dat is wederom in een zwembad. Ook op Sentosa eiland in SIngapore is een dergelijke trip te boeken.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
sniffertje
Reiziger

Bericht door sniffertje »

In Thailand kun je inderdaad met dolfijnen zwemmen. Wij hebben het 2 /3 jaar geleden gedaan in inderdaad Chantaburi. Vanuit Koh Chang kun je daarvoor een tourtje boeken. Wij hebben echter zelf gewoon de bus gepakt naar Chantaburi. Echter we kwamen in de middle of knowwhere en zijn doen met locals achter in een auto naar een of andere pensionnetje gebracht. Bleek achteraf ook nog paar blokken een resort te zitten gerund door engelsen. Beste en relaxe tijd van onze reis gehad.

Echter het zwemmen met dolfijnen, stel er niet te veel van voor. Wij zouden het achteraf gezien niet mee rdoen. De bassins waar de dolfijnen in zitten zijn vies / ranzig etc. Er is veel achtergesteld onderhoud.
karin41

Bericht door karin41 »

Hoi,

wat leuk. wij gaan ook met ons gezin op 28 juli naar thailand. Gaan jullie ook met eva air??
Wij zitten de eerste dag in het eastin hotel. schijnt een erg comfortabel hotel te zijn waar ook 333 travel zit zodat je met problemen daar tercht kunt en je kunt daar ook andere hotels voor thailand boeken. kost geloof ik 39 euro per 2 persoonkamer

heo lang gaan jullie?? wij 25 dagen. gaan ook naar koh chang maar dan denk ik op het eind of we gaan naar koh samui. ligt eraan waar het weer een beetje mooi is. verder gaan we naar chiang mai, mea hong son enz.

groetjes karin
Fleur

Bericht door Fleur »

Hoi Karin.

Wat toevallig! wij vliegen met Egypt air vanaf Dusseldorf (met tussenlanding in Caïro).
Hotel moeten we nog boeken (lekker laat).
planning is ook nog niet definitief, wij gaan 21 dagen, maar waarschijnlijk staan Koh chang en op het einde Koh samui op het programma.
Jullie reizen ook met kinderen?
Plaats reactie