2 weken weg in november...waarheen?
2 weken weg in november...waarheen?
We hebben een beetje een luxe probleem...we weten niet waar we heen willen?! Nou ja we wilden naar Borneo (sabah) en duiken combineren met jungle. Maar ik kan echt geen goede tickets vinden, behalve met air asia maar dan sluiten de vluchten naar londen en kota kinabalu zo slecht aan en zijn we van de 14 dagen 4 dagen aan het reizen.
Dus nu is mijn vraag wie weet een leuke bestemming die voldoet aan de volgende eisen:
- lekker weer in november (en dan bedoel ik dus boven de 18 graden)
- buiten europa
- combi van cultuur en natuur
- strand mag, hoeft niet - idem duiken
- budget 1500€ pp incl ticket.
- niet thailand, laos, vietnam, cambodja (sorry zijn we al geweest)
We overwegen Egypte en Marokko maar zijn nog niet overtuigd. Wie heeft andere goede tips?
Dus nu is mijn vraag wie weet een leuke bestemming die voldoet aan de volgende eisen:
- lekker weer in november (en dan bedoel ik dus boven de 18 graden)
- buiten europa
- combi van cultuur en natuur
- strand mag, hoeft niet - idem duiken
- budget 1500€ pp incl ticket.
- niet thailand, laos, vietnam, cambodja (sorry zijn we al geweest)
We overwegen Egypte en Marokko maar zijn nog niet overtuigd. Wie heeft andere goede tips?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: 2 weken weg in november...waarheen?
Borneo!!
Nee, ik snap dat het zonde is om 4 dagen onderweg te zijn. Maar zijn er geen betaalbare vluchten vanuit Nederland naar KL zodat je niet eerst naar Londen hoeft? En vanuit KL kan je op heel veel plekken vliegen in Borneo. Hoeft natuurlijk niet perse KK te zijn, of wel? Je kunt ook vliegen op Tawau en je vakantie beginnen bij Sipandan ?!?
Andere opties.
Marokko hebben we heel erg leuk gevonden. Met name het atlasgebergte. Ook Marrakech en Fes trouwens maar ik weet niet of ik het leuk zou vinden om alleen maar grote steden in 2 weken te proppen. Zie wel dat mensen links van het gebergte blijven rondhangen en dan mis je een heel deel van marokko dat compleet anders is. De berbers zijn supergastvrij vonden wij.
Egypte klinkt ook leuk. Geloof wel dat je een binnenlands vluchtje nodig hebt als je piramides wilt zien en wilt duiken.
Jordanie niets??? kan je met gemak in 1 week zien dus als je zelfstandig gaat reizen is 2 weken genoeg. Vluchten erheen zijn alleen niet spotgoedkoop
Oost Turkije kan ik je ook aanbevelen. Heel goedkoop vliegen op Antalya en een mooi rondje maken door een gebied dat bijna nooit toeristen ziet.
Een stukje Indonesie misschien? rondje Java of een rondje bali/lombok ?

Nee, ik snap dat het zonde is om 4 dagen onderweg te zijn. Maar zijn er geen betaalbare vluchten vanuit Nederland naar KL zodat je niet eerst naar Londen hoeft? En vanuit KL kan je op heel veel plekken vliegen in Borneo. Hoeft natuurlijk niet perse KK te zijn, of wel? Je kunt ook vliegen op Tawau en je vakantie beginnen bij Sipandan ?!?
Andere opties.
Marokko hebben we heel erg leuk gevonden. Met name het atlasgebergte. Ook Marrakech en Fes trouwens maar ik weet niet of ik het leuk zou vinden om alleen maar grote steden in 2 weken te proppen. Zie wel dat mensen links van het gebergte blijven rondhangen en dan mis je een heel deel van marokko dat compleet anders is. De berbers zijn supergastvrij vonden wij.
Egypte klinkt ook leuk. Geloof wel dat je een binnenlands vluchtje nodig hebt als je piramides wilt zien en wilt duiken.
Jordanie niets??? kan je met gemak in 1 week zien dus als je zelfstandig gaat reizen is 2 weken genoeg. Vluchten erheen zijn alleen niet spotgoedkoop
Oost Turkije kan ik je ook aanbevelen. Heel goedkoop vliegen op Antalya en een mooi rondje maken door een gebied dat bijna nooit toeristen ziet.
Een stukje Indonesie misschien? rondje Java of een rondje bali/lombok ?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
India!
Als je goed zoekt moet er wel ergens een retourtje voor 400,- tot 450,- pp te vinden zijn... Vorig jaar had ik een retourtje voor 4 weken voor 390,-. (met finnair op delhi) Maar in je bikini aan het strand liggen is er dan zeker niet bij (-;
Als je goed zoekt moet er wel ergens een retourtje voor 400,- tot 450,- pp te vinden zijn... Vorig jaar had ik een retourtje voor 4 weken voor 390,-. (met finnair op delhi) Maar in je bikini aan het strand liggen is er dan zeker niet bij (-;
Aangezien je aan egypte zit te denken zou ik zeggen doen. Wij hebben in 2004 egypte in 17 dagen gedaan en het hele land doorgesjeesd incl nog een duikcursus. 14 dagen is lang genoeg om bijvoorbeeld Hurghada (om te duiken), Luxor en Cairo te doen. Duiken is erg mooi en de piramides moet je gewoon een keer gezien hebben. Zelf vond ik Luxor en omgeving echt wel indrukwekkend.
Zie eventueel mijn website
http://marceltikva.blogspot.com/search/label/Egypte
Het was toen erg goedkoop, zal nu wel duurder zijn maar moet makkelijk lukken met je budget.
Zie eventueel mijn website
http://marceltikva.blogspot.com/search/label/Egypte
Het was toen erg goedkoop, zal nu wel duurder zijn maar moet makkelijk lukken met je budget.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Zelf duik ik niet, maar een vriendin van mij wel en die vond het in Egypte fantastisch mooi om te duiken. En natuurlijk heerlijk weer.
Jordanie is, zoals Bolletjeom zegt, ook een goede optie qua weer. Hoe het daar is om te duiken, weet ik niet.
Heb gehoord dat Bonaire, Aruba etc ook mooi is om te duiken. In die tijd is het op de Dominicaanse Republiek ook lekker weer en prachtig om te duiken. Je zou een all-inclusive kunnen overwegen daarheen en dan vanaf daar je eigen plan trekken. Heb ik destijds (oktober) gedaan en die aanbieding was toen iets van 700 euro (inclusief vlucht en hotel).
Jordanie is, zoals Bolletjeom zegt, ook een goede optie qua weer. Hoe het daar is om te duiken, weet ik niet.
Heb gehoord dat Bonaire, Aruba etc ook mooi is om te duiken. In die tijd is het op de Dominicaanse Republiek ook lekker weer en prachtig om te duiken. Je zou een all-inclusive kunnen overwegen daarheen en dan vanaf daar je eigen plan trekken. Heb ik destijds (oktober) gedaan en die aanbieding was toen iets van 700 euro (inclusief vlucht en hotel).
Dank voor alle tips. We hebben de knoop doorgehakt, het wordt egypte! We dachten even dat 2 weken wat weinig zou zijn om én te duiken én wat meer van het land te zien maar een klein rondje Caïro, Luxor, Dahab moet kunnen.
groetjes,
janneke
groetjes,
janneke
- bolletjeom
- Reisexpert
Door dit topic heb je Egypte bij mij ook weer onder de aandacht gebracht. Het staat nu op de optielijst voor tripjes in de komende jaren 

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl