De reis naar Azie... maar welke landen?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Laurenz1989

De reis naar Azie... maar welke landen?

Bericht door Laurenz1989 »

Volgend jaar heb ik een half jaar 'niks' te doen, dus dit lijkt mij de beste tijd om een reis naar Azië te maken.
Ik heb nog nooit gereisd/gebackpacked, maar heb het altijd al willen doen. Het liefste met een goede vriend, maar helaas heeft niemand tijd. Dus heb ik besloten om in mijn eentje te gaan, omdat ik van iedereen hoor dat je zeer snel contact maakt onder het reizen.

Maar dan het eerste probleem. Welke landen? Ik weet sowieso zeker dat ik naar India wil en dit wordt dan ook wel het 'hoofdland' waar ik zeker anderhalve maand wil blijven. Ik hoor alleen wel dat India een 'lastig' land is om mee te beginnen omdat het zo'n compleet andere cultuur heeft en het er nogal vies is. Ook las ik dat het in het zuiden minder is, dus lijkt het mij verstandig om in het zuiden te beginnen en dan vanuit daar naar het noorden te trekken. Maar zoals ik al zei hoorde ik dat je beter in een ander land kunt beginnen....
Mijn vraag is dus vooral welk land zouden jullie voor India doen? Met andere woorden wat is een fijn land om te wennen aan het backpacken in Azië?

Ook zit ik eraan te denken om wanneer ik toch naar het noorden van India ga, ik ook naar Nepal kan gaan. Ik weet alleen niet zoveel van dit land. Heeft er iemand tips voor Nepal? En wat moet je gezien/ondervonden hebben in India?

Groeten Laurenz
bolletjeom
Reisexpert

Re: De reis naar Azie... maar welke landen?

Bericht door bolletjeom »

Ik kan er moeilijk wat over zeggen omdat ik (bewust) nog nooit in India ben geweest. Het trekt me niet en ik heb idd gehoord dat een groter cultuur verschil bijna niet mogelijk is en dat het een flinke aanslag kan zijn op je incasseringsvermogen qua viezigheid enzo. Daarnaast vind de ene helft van de bezoekers het zo'n mooi land dat ze er nog wel 10 keer naar terug willen en de andere helft wil nooit meer terug.
Heel erg generaliserend gezegd. Bij welke helft jij gaat horen weet ik natuurlijk niet maar als het land je aantrekt is dat alvast een goed begin.
Andere landen in Azie die je kan bezoeken liggen niet zo handig ten opzichte van india. Je zult moeten vliegen. Vanuiot Europa zijn vluchten naar Bangkok en Kuala Lumpur over het algemeen het goedkoopste dus starten de meeste backpackers daar. Of je vanuit India goedkoop door kunt vliegen weet ik niet.

Ikzelf vind Zuid-Oost azie erg leuk. Gedeelde eerste plaats voor Vietnam, Maleisisch Borneo,Indonesië en Laos en vlak daar achter aan op een goede tweede plaats Cambodja, China en Thailand 8-)
Kijk wat haalbaar is qua vluchten en waar je intresses liggen. Als je op BKK of KL vliegt ben je zo in een buurland.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: De reis naar Azie... maar welke landen?

Bericht door Tikva »

Ik zou in Nepal beginnen. Het is heel anders dan India. De natuur is echt super mooi, je kunt er goed (westers) eten, mensen zijn aardig. Er zijn veel backpackers die ook langer op reis zijn (en die vaak even bij willen kom voor of nadat ze in India zijn geweest) dus een leuke start. Het land is ook superafwisselend van Himalaya tot Jungle.
Als je een trekking gaat maken kan je je er ook makkelijk een week of 6 vermaken.

Het is geen thailand ofzo (als in extreem makkelijk) maar het is wel goed te doen. En als dit je niet lukt dan zou ik al niet aan India beginnen.

Daarna zou je naar India kunnen gaan. Je komt dan automatisch wel in Noord-India terecht maar in india zijn ook diverse low-cost airlines zodat je ook goedkoop naar het zuiden kunt vliegen. Ben zelf alleen in noord-India geweest maar heb gehoord dat de provincie Goa ook een stuk relaxter is.

Als je echt helemaal van Noord naar Zuid wil heb je veel meer tijd nodig dan 1,5 maand. India is groot en het vervoer is sloom. Zowel voor de bus als trein moet je niet rekenen op een gemiddelde boven de 40 km per uur. Maar omdat je zegt een half jaar niet te doen te hebben moet het wel lukken.

Vliegen op Delhi of Mumbai is het goedkoopst, vliegen op Kathmandu meestal niet. Een goede optie zou dus zijn vliegen op Delhi dan met de trein via Agra, (eventueel Khajuraho) en Varanasi naar Nepal, heb je alvast je eerst shock gehad. Vind je het helemaal niets kan je vanaf kathmandu altijd nog lekker naar thailand vliegen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie