Klamboe in Laos?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Klamboe in Laos?

Bericht door bolletjeom »

Wij hebben in heel Azie onze klamboe mee gesleept om hem vervolgens eigenlijk nooit nodig te hebben omdat er overal al een klamboe hangt.
Nu las ik net ergens dat iemand een klamboe regelmatig gebruikte in Laos

Ik wil over een tijdje naar Laos. moet ik dus toch weer de klamboe mee slepen of kan ik gewoon accomodatie vinden waar er al 1 hangt?

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sacha

Bericht door sacha »

Heeej

ehm het hangt er vanaf waar je zit. Zelf gebruikte ik helemaal geen klamboe, en deze hing er ook nooit. Ik smeerde me gewoon in enzo. Maar in de hutjes, de bungelowtje in Vang Vieng en op Don Det waren wel klamboes. Maar in de betere gustehouses, is mijn ervaring van niet, maar goed heb op elke plek zie ik in principe maar 1 guesthouse.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

had ook een klamboe, nooit gebruikt.
geld overigens voor heel zuid oost azie.

airco en waaier is in principe al genoeg.
Groet,

Sjaak
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Ik vroeg me hetzelfde af..
Ik ga in van eind juli tot begin sept. naar Laos, Cambodja en Thailand en vraag me af of ik nou een klamboe nodig heb of niet.

Ik lees van versch. mensen dat ze hem mee hadden genomen maar niet hebben gebruikt.
Aan de andere kant lees ik van Rudi dat de ventilator vaak niet voldoende is (muggen prikken toch) en dat DEET heel slecht is voor je huid en je beter niet al te vaak kan smeren.

Nou word ik in NL al in een groep mensen als eerste en meeste gestoken, dus mss dan toch slim om zo'n ding mee te nemen? (ik zal wel lekker bloed hebben :) )

Ik neem hem liever niet mee (scheelt ruimte en geld) maar wil ook niet lek geprikt worden.

Hebben andere mensen nog ervaring hiermee?
bolletjeom
Reisexpert

vers van de pers het laatste klamboe nieuws uit Thailand :!:

ik zit nu dus onder de muggenbulten dit berichtje te tiepen :twisted:

in de guesthouses in thailand hangen geen klamboes maar zijn wel alle ramen enzo voorzien van goed gaas. En ik slaap op kamers met een fan, ingesmeerd met DEET en onder mijn sarong.....en ik zit dus onder de muggenbulten
Ik moet in het bijzonder mijn beklag doen over de bult op het topje van mijn linker wijsvinger waardoor tiepen irritant is en krabben lukt daar slecht en de bult onder mijn grote teen die ik bij ieder stap voel :lol:

maar ik heb dus geen klamboe bij me en wel al om me heen gekeken of ik die uberhaubt ergens aan vast had kunnen maken....niet dus!

ik probeer dus maar gewoon te accepteren dat de muggen me lekker vinden! En neem de maatregelen die ik kan nemen en verder zie ik het wel.
als ik in januari naar Laos ga neem ik eventueel malaria medicatie als dat aangeraden word.

groetjes rudi
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sorry Rudi, ik moest toch wel ff heel hard lachen bij het lezen van je berichtje :D :D :D

Ik heb mijn klamboe niet zo vaak nodig gehad in Azie, maar het is duidelijk een van die dingen waar je heeeeeel blij mee bent op het moment dat je hem ooit nodig hebt... Mijn klamboe had standaard een paar van die haakjes met schroefdraad en ook had ik een soort waslijn die ik door de kamer kon spannen. En aangezien zelfs 1 aanknooppunt nodig was voor de klamboe (2 was echter beter), heb ik met een beetje creatieviteit (en evt ducktape) het dingen altijd op kunnen hangen.

Better safe than sorry! (And itchy...)

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

tijdens onze vorige reis waren wij ook van de doe-het-zelf constructies maar we zijn niet zo goed in DIY
het waslijntje was te kort, de tape hield het niet in de hitte, het schroefje liet los midden in de nacht....
nee, we hebben het op gegeven :-)

Maar misschien dat ie toch wel weer mee mag naa Laos
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

hmmmm....nou ben ik nog niet veel verder :D

Zal ik maar een kleine enquete hier opzetten?

Klamboe wel meenemen:

Klamboe niet meenemen:

De meningen zijn nog steeds verdeeld zo te lezen... :-)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Niet meenemen.

Ik ben tijdens m'n 15 jaar backpackreizen zo'n beetje overal geweest (afgelopen zomer ook Laos, Cambodja en Thailand) en heb nooit een klamboe meegenomen. De laatste jaren slik ik ook geen malariapillen. En ... ik heb er geen ziekten aan over gehouden (kan nog komen natuurlijk :? ).
Op de plaatsen waar er eentje aanwezig was, heb ik die wel gebruikt natuurlijk. Hij zal daar niet voor niets gehangen hebben. En ik gebruik ook muggenstick met maximum 40% DEET. Lange mouwen en broek? Als het niet te warm is.

Next.
bolletjeom
Reisexpert

als je er eentje hebt liggen en ook nog een gaatje in je rugzak...meenemen
als je hem moet aanschaffen of bang bent jezelf een hernia te slepen....thuislaten!
maar het hangt er van af wat je gaat doen. Wij hebben hem toen meegenomen naar Azie omdat we hem tijdens ons vrijwilligerswerk nodig hadden ( malaria gebied en niet aanwezig)
Maar in hostels loopt het wel los....of niet..... :-)
Malaria moet je wel serieus nemen. Dus zeker wel andere voorzorgs maatregelen nemen en allert zijn op de verschijnselen als je daar bent

EN....neem een goede anti-jeuk goedje mee...haha
ik kan stingose van harte aanbevelen tegen jeukende muggenbulten
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vind tijger balsem ook ideaal tegen muggenbulten.

En Kayu Putih helpt ook! (Olie uit Indonesie.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie