Welke reisboekwinkel??

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
sportgirl

Re: Welke reisboekwinkel??

Bericht door sportgirl »

ik koop via amazon.co.uk heel veel boeken voor de helft, soms nog goedkoper dat wat ze hier kosten. wel een nadeel als je perse nederlands wilt heb je er niets aan, maar engelstalige boeken volop en goedkoop
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

In Breda heeft Selexyz Gianotten (in de Barones) een aardige reisboekenafdeling.
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Is al genoemd, maar de Ontdekking in Amersfoort is idd een hele goeie! Ik heb er naast de Lonely Planet over Thailand nog veel meer info vandaan van de medewerkers! Ze hebben voor elk land wel een aantal boeken en daarnaast ook nog heel veel praktische info ^O^
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

www.lonelyplanet.com !!!!
Ik heb er laatst drie boeken besteld: Sri Lanka, China en Laos, voor 32,00 euro, inclusief verzendkosten... Daarvoor had ik hier in Nederland alleen China kunnen kopen! Goede deal, al zeg ik het zelf!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Daniii schreef:http://www.lonelyplanet.com !!!!
Ik heb er laatst drie boeken besteld: Sri Lanka, China en Laos, voor 32,00 euro, inclusief verzendkosten... Daarvoor had ik hier in Nederland alleen China kunnen kopen! Goede deal, al zeg ik het zelf!
Waren dat dan wel de nieuwste edities? Van China is in ieder geval net een nieuwe uit, die staat voor €26,99 exclusief verzendkosten in de LP-shop. Ik heb hem zelf voor € 17,78 bij Amazon.de besteld, en die rekenen überhaupt geen verzendkosten.
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

WizardOfOss schreef:
Daniii schreef:http://www.lonelyplanet.com !!!!
Waren dat dan wel de nieuwste edities? Van China is in ieder geval net een nieuwe uit, die staat voor €26,99 exclusief verzendkosten in de LP-shop. Ik heb hem zelf voor € 17,78 bij Amazon.de besteld, en die rekenen überhaupt geen verzendkosten.
:) Ja, daar let ik wel op hoor!

Die van China en Sri Lanka zijn allebei net uit. Die van Laos komt pas volgend jaar, dus ik zit vast aan de oude. Maar er was een actie waarbij je het 3e boek gratis kreeg, geen verzendkosten hoefde te betalen en nog eens 20% korting op het geheel kreeg. (dat was een kortingsbon die ik nog had liggen, toch best aardig).

Trouwens, hoe kan dat zo goedkoop op Amazon dan? Dat is wel heel weinig! Zou je bijna denken dat ze er verlies op lijden...

*edit* dan kom ik uit op 35,00 euro, excuus!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Van Amazon stond ik ook wel even te kijken, hun aanbod is weliswaar geweldig, maar ze staan niet bepaald als goedkoop bekend. Vanuit de VS komen er dan ook altijd nog die verzendkosten bij, dan ben je het voordeel van de goedkope dollar ook weer grotendeels kwijt. Maar vanuit Duitsland viel het nu in ieder geval wel mee.

Maar of het nu 32 of 35 euro is, dat blijft toch wel helemaal een onverslaanbare aanbieding.
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Nou, ik zal toch ook Amazon maar eens checken voor de volgende keren. :) Goeie tip.

*Ik voel me altijd zo blij als ik zo'n aanbieding heb gevonden... :)*
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn ervaring is vaak ook dat je bij Amazone (US) vaak goedkoper uit bent dan op andere plekken. De verzendkosten zijn weliswaar US$ 9.65 (vanuit UK GBP 4.95, geloof ik), maar wanneer je meerdere boeken bij de zelfde winkel koopt, hoef je maar eenmalig die kosten te betalen.

Ook tweede hands hebben ze vaak goed spul!

Boeken in Nederland zijn vaak relatief duur.... Ook in Engelse winkels zijn boeken vaak stukken goedkoper, 't is jammer dat je niet al te veel boeken in je tas naar huis kan proppen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ArdaKroesen
Vakantieganger

Bericht door ArdaKroesen »

Niet perse heel goedkoop maar wel leuk om rond te lopen: de selexys op het koningsplein in Amsterdam. Die hebben een vrij grote afdeling reisboeken :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ArdaKroesen schreef:Niet perse heel goedkoop maar wel leuk om rond te lopen: de selexys op het koningsplein in Amsterdam. Die hebben een vrij grote afdeling reisboeken :)
Die in Utrecht aan de Oude Gracht ook.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Jenny schreef:Boeken in Nederland zijn vaak relatief duur.... Ook in Engelse winkels zijn boeken vaak stukken goedkoper, 't is jammer dat je niet al te veel boeken in je tas naar huis kan proppen.
NL heeft op NLs-talige boeken een vaste boekenprijs. Ik zou eigenlijk niet weten of dit bv ook voor vertalingen van reisboeken geldt.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik ben van plan om een grote wereldkaart te kopen om bij mij thuis (studie of slaapkamer) op te hangen. Dit om voor een volgende reis een leuke route uit te stippelen en dit zo makkelijk te visualiseren, of om bv plekken te markeren waar je al geweest bent. Heeft iemand tips indien al zoiets aangeschaft, anders dan bij een reisboekwinkel?

Stuitte zelf op deze site: http://www.wereldkaart-winkel.nl/
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dexter schreef:Ik ben van plan om een grote wereldkaart te kopen om bij mij thuis (studie of slaapkamer) op te hangen. Dit om voor een volgende reis een leuke route uit te stippelen en dit zo makkelijk te visualiseren, of om bv plekken te markeren waar je al geweest bent. Heeft iemand tips indien al zoiets aangeschaft, anders dan bij een reisboekwinkel?

Stuitte zelf op deze site: http://www.wereldkaart-winkel.nl/
Ik heb ook tijden gezocht naar een mooie wereldkaart die ik in een kamer kon op hangen en naar een globe. De wereldkaart heb ik inmiddels gevonden...... bij de ikea :) Hij staat ook op de site dus je kunt hem bekijken. Ben op flink wat plaatsen geweest om een kaart te vinden, maar ze waren of te plastic, te duur, niet volledig, te oud, of niet mooi. Er zijn verschillende winkels in Nederland waar je en kijkje zou kunnen nemen, ligt er een beetje aan waar je woont. In Amersfoort zit er een, in Nijmegen en in Utrecht.

Heb ook een geweldige globe gezien in een winkel, helaas was hij net iets te duur nl €4.000,- -O-
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

evanerp schreef:De wereldkaart heb ik inmiddels gevonden...... bij de ikea :) Hij staat ook op de site dus je kunt hem bekijken.
Ha thanks man, goede tip. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70119430

Ga de unit deze week gelijk even bekijken. Mooie afmeting! Ook mooi type landkaart, niet zo'n fel gekleurd atlas gebeuren!!
Plaats reactie