Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Sieniej

Re: Luchtige gedachten werken in Aus

Bericht door Sieniej »

nou wat ik had begrepen is dat je die visum van een jaar maar 1 keer krijgt in je leven en daarom wil ik juist een andere. zodat ik een andere keer in mijn leven altijd die nog kan aanvragen? of heb ik het nu fout en mag je die wel vaker aanvragen?
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Je kan hem 2x aanvragen. Maar dan moet je wel in je eerste jaar 3 maanden (88 dagen dacht ik) in Australië gewerkt hebben wil je in aanmerking komen voor een Second Working Holiday Visa. Ook moet je 30 jaar of jonger zijn wil je er in aanmerking voor komen (maar dat wist je waarschijnlijk al).

WOOF'en valt trouwens ook onder werken. ;)
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Met een toeristen visum mag je ook wooffen. Je ontvangt namelijk geen geld maar krijgt betaald in de vorm van eten en onderdak.

Een WHV mag je inderdaad 2 keer aanvragen mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. je moet bijvoorbeeld een x aantal maanden seizoenswerk hebben gedaan.
Dit is het enig visum waar je legaal mee mag werken, tenzij je een sponsor visum krijgt van een bedrijf maar dat is niet helemaal de bedoeling :-)

Ik zou geen WHV visum aanvragen voor een verblijf van 2 maanden in Australie. Zo ie zo als je in deze 2 maanden ook nog wilt werken zie je weinig van het land. Ik blijf er toch bij om te zeggen dat je eigenlijk moet sparen zodat je genoeg geld hebt voor deze twee maanden en toch te gaan wooffen zodat je in ieder geval een periode een dak boven je hoofd en eten hebt. en een leuke ervaring natuurlijk :-)

Succes! Cheers
Larissa
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Sieniej

Bericht door Sieniej »

Larissa schreef:Met een toeristen visum mag je ook wooffen. Je ontvangt namelijk geen geld maar krijgt betaald in de vorm van eten en onderdak.

Een WHV mag je inderdaad 2 keer aanvragen mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. je moet bijvoorbeeld een x aantal maanden seizoenswerk hebben gedaan.
Dit is het enig visum waar je legaal mee mag werken, tenzij je een sponsor visum krijgt van een bedrijf maar dat is niet helemaal de bedoeling :-)

Ik zou geen WHV visum aanvragen voor een verblijf van 2 maanden in Australie. Zo ie zo als je in deze 2 maanden ook nog wilt werken zie je weinig van het land. Ik blijf er toch bij om te zeggen dat je eigenlijk moet sparen zodat je genoeg geld hebt voor deze twee maanden en toch te gaan wooffen zodat je in ieder geval een periode een dak boven je hoofd en eten hebt. en een leuke ervaring natuurlijk :-)

Succes! Cheers
Larissa

Dat is dus ook mijn bedoeling. Alleen nu is het nog wel onduidelijk want er zijn nu twee mensen die elkaar tegen spreken. Is er nog een 3e persoon die het weet? :P
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

op een Tourist Visum (ETA / eVisitor) mag je WWOOFen!
Het is nml geen betaald werk, en daarom heb je geen WHV nodig.
zie: www.wwoof.com.au voor meer informatie.
zie ook: www.immi.gov.au - voor het aanvragen en details van de visa

Tourist visa zijn er in 3/6/12 maand periodes.
:)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
funnyflower
Reiziger

Re: work holiday visum

Bericht door funnyflower »

hey, als je een WHV voor australie aanvraagt is er een kans dat je geen medische keuring hoeft te ondergaan.
Vul in dat je korter dan 1 jaar blijft (364 dagen), dan is de kans al veel groter dat je geen test hoeft te doen.

Indien je wel een test moet doen voor Australie, dan betreft het een nieuwe test (doktersresultaten kunnen niet worden overgedragen tussen landen als ik het goed heb). De test zal wel simpeler zijn, gezien ze in Australie alleen bloodsamples nemen als je er permanent wilt gaan wonen ofzo :)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
merijn29
Vakantieganger

WHV en ticket

Bericht door merijn29 »

In september ga ik samen met een vriend naar Australië toe. We hebben allebei een WHV, maar we hebben wel een enkeltje vliegticket. Maar dit moet toch geen probleem zijn? Als je een WHV hebt hoef je toch geen retourticket voor Australië te hebben? :)
misslin

Working Holiday Visum op je 31ste??

Bericht door misslin »

Working Holiday Visum:

"Je moet minimaal 18 en maximaal 30 jaar oud zijn. Je kunt dit visa ook nog op je 30ste aanvragen. Op het moment dat je je visa ontvangt moet je binnen een jaar tijd van dit visa gebruik maken. "

Moet je ook 30 jaar zijn als je Australie binnenkomt. Wat als je net 31 bent bij aankomst Australie????
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: WHV en ticket

Bericht door Moira »

Ja je mag met een enkele reis inreizen met een WHV alleen moet je ieder kunnen aantonen dat je in het bezit bent van 3200 euro per persoon op je bankrekening.
Dit omdat je ze willen dat je wel je terugreis kunt betalen. Het is niet zo dat het altijd gecontroleerd word maar als het wel gecontrolleerd word, kun je dit aantonen door middel van een bankafschrift die recent moet zijn waaruit blijkt dat dit bedrag er is.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Re: Working Holiday Visum op je 31ste??

Bericht door bolletjeom »

het staat eigenlijk al in je stukje tekst
Je kunt dit visa ook nog op je 30ste aanvragen. Op het moment dat je je visa ontvangt moet je binnen een jaar tijd van dit visa gebruik maken.
Wanneer je gaat aanvragen als je 30 jaar en aan paar maanden oud bent dan is de kans groot dat je 31 bent binnen een jaar na ontvangst ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Re: Working Holiday Visum op je 31ste??

Bericht door Nanneke »

Je moet echt 30 zijn als je het land binnen komt (mag wel de dag voor je 31ste verjaardag zijn).
Dinkiiiieee
Vakantieganger

Problemen met aanvragen WHV

Bericht door Dinkiiiieee »

Ik heb problemen met het aanvragen van een Work Holiday Visa voor Australie.

Ik heb meerdere malen geprobeert om een WHV online aan te vragen, alleen lukt het niet. Wie heeft een andere optie voor mij?

Gr Erwin
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: Problemen met aanvragen WHV

Bericht door Rick »

Kan je misschien ook vertellen wat er precies niet gelukt is? :)
Dinkiiiieee
Vakantieganger

Ja, beetje lastig uit te leggen.

Je moet allerlei gegevens invullen gehuwd ect. en heb je ook een vragenlijst. Alles ingevuld staat er dat ik het moet aanvragen bij de dichtsbijzijnde kantoor en verwijzen ze me naar de homepage van de site :?

Dus is het wel mogelijk om het online aan te vragen?
Dinkiiiieee
Vakantieganger

om precies te zijn:

The following errors have been encountered:
1. You are not eligible to use this service. Please contact your nearest office of this department. Your nearest office can be found at www.immi.gov.au.

en dan geeft het bij country of passport een rood sterretje met een 1 erachter.
Plaats reactie