Hoezo onduidelijk???? Je kan niet aantonen dat je binnen 30 dagen het land verlaat, en dus heb je een visum nodig.Azie2009 schreef:Er is inderdaad veel onduidelijkheid omtrent die visum's,
ik vlieg namelijk 13 september via Bangkok naar Koh samui,
en vlieg 18 december vanuit Bangkok terug naar Dusseldorf.
Dat zijn dus 2 enkeltjes,
maar de vraag is dus moet ik in nederland al een visum halen of is
het visum voor 30 dagen dat je in het vliegtuig krijgt genoeg,
ik kan namelijk niet aantonen dat ik binnen 30 dagen thailand verlaat.
mvg Erik
Meest gestelde Thailand visum vragen
Re: Hoe zit het nu met visums?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Vraag over ticket naar Bangkok
Mocht het je niet uitmaken om via een andere stad te reizen dan zou ik een retour Hong Kong aanraden. In maart heb je een ticket voor ongeveer 450e. Jaja, mijn vriendenkring en familie zijn hier inmiddels een expert in!
Vanuit daaruit vlieg je heel goedkoop met binnenlandse vluchten naar een ander vertrekpunt. Tis een hoop gereis, maar dan ben je iig wel goedkoper uit!
Vanuit daaruit vlieg je heel goedkoop met binnenlandse vluchten naar een ander vertrekpunt. Tis een hoop gereis, maar dan ben je iig wel goedkoper uit!
- bolletjeom
- Reisexpert
voor dat bedrag zijn er regelmatig tickets te vinden direct naar Bangkok maar zelden in het hoogseizoen. goede tip.
Kan je ons ook nog vertellen met welke maatschappij je vliegt, vanaf welke luchthaven en hoe lang van te voren je geboekt hebt? (ik begrijp dat je in Juli vliegt?)
Kan je ons ook nog vertellen met welke maatschappij je vliegt, vanaf welke luchthaven en hoe lang van te voren je geboekt hebt? (ik begrijp dat je in Juli vliegt?)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Het goedkoopst is vanaf Bremen of Dusseldorf. Al gaat een vriendin van me vanuit Frankfurt, dat scheelde haar meer dan 100euro, ze had een goede treinticket te pakken gekregen. Ik vond de reis te lang vanuit Groningen.
Boeken moet je tijdens goede periodes doen. Wil je maart vertrekken, dan boek je dec/begin januari, rekenend houden met Chinees NieuwJaar. Wil je hoogseizoen, dan is april een hele goede maand om te boeken. Ik heb een datum in hoogseizoen voor nog geen 600euro! Echter die vriendin van me die vanuit Frankfurt vertrekt, heeft een ticket van 450euro hoogseizoen (ze vertrekt een week na mij, tis maar of je die extra reis ervoor over hebt)
De maatschappijen verschillen elk jaar. Ik vlieg dit jaar met Emirates, maar vorig jaar met Singapore Airlines. Jaar daarvoor met Cathay! Het gaat meer om de periodes van boeken!
Boeken moet je tijdens goede periodes doen. Wil je maart vertrekken, dan boek je dec/begin januari, rekenend houden met Chinees NieuwJaar. Wil je hoogseizoen, dan is april een hele goede maand om te boeken. Ik heb een datum in hoogseizoen voor nog geen 600euro! Echter die vriendin van me die vanuit Frankfurt vertrekt, heeft een ticket van 450euro hoogseizoen (ze vertrekt een week na mij, tis maar of je die extra reis ervoor over hebt)
De maatschappijen verschillen elk jaar. Ik vlieg dit jaar met Emirates, maar vorig jaar met Singapore Airlines. Jaar daarvoor met Cathay! Het gaat meer om de periodes van boeken!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Wat jenny zeg dat jij Erik inderdaad een visum nodig hebt. Deze kun je gratis aanvragen tot 10 maart 2010.
De vliegtuigmaatschappij kan je weigeren omdat je geen bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land verlaat.
Dus daarom heb je een visum nodig van 60 dagen ook al ga je die niet volmaken.
gr van Moira
Wat jenny zeg dat jij Erik inderdaad een visum nodig hebt. Deze kun je gratis aanvragen tot 10 maart 2010.
De vliegtuigmaatschappij kan je weigeren omdat je geen bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land verlaat.
Dus daarom heb je een visum nodig van 60 dagen ook al ga je die niet volmaken.
gr van Moira
he moira,
ik blijf 96 dagen waarvan de eerste maand in Thailand,
waar kan ik het visum gratis aanvragen dan?
maar kan de vliegmaatschapij mij weigeren
ik heb wel een ticket terug maar dat is 96 dagen later ook vanuit Bangkok.
Thnx Erik
ik blijf 96 dagen waarvan de eerste maand in Thailand,
waar kan ik het visum gratis aanvragen dan?
maar kan de vliegmaatschapij mij weigeren
ik heb wel een ticket terug maar dat is 96 dagen later ook vanuit Bangkok.
Thnx Erik
- bolletjeom
- Reisexpert
Een visum vraag je aan bij een ambassade. In dit geval die van Thailand in Nederland.
JA, een luchtvaartmaatschapij mag je weigeren en dat doen ze ook.
Zij moeten op draaien voor de kosten van jou vlucht terug als blijkt dat je eenmaal in thailand niet het land binnenkomt.
Wanneer je geen bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat voldoe je niet aan de visum vereiste voor een visa on arrival dus moet je er zelf voor gezorgd hebben dat je een visum op zak hebt
JA, een luchtvaartmaatschapij mag je weigeren en dat doen ze ook.
Zij moeten op draaien voor de kosten van jou vlucht terug als blijkt dat je eenmaal in thailand niet het land binnenkomt.
Wanneer je geen bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat voldoe je niet aan de visum vereiste voor een visa on arrival dus moet je er zelf voor gezorgd hebben dat je een visum op zak hebt
Je kan een visum voor Thailand o.a. aanvragen bij de ambassade in den Haag, of bij het consulaat in A'dam.
Even googelen levert de volgende adressen op:
Ln Copes van Cattenburch 123
2585 EZ 's-Gravenhage, Netherlands
De Lairessestraat 143
1075 HJ Amsterdam
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/
Als je geen zin hebt om naar Amsterdam of naar den Haag te reizen, dan kun je ook een visum bureau inschakelen. Dit is echter duurder, omdat er bemiddelingskosten worden berekend, en het duurt iets langer. Voorbeeld hiervoor: http://www.visum.nl/ of http://visumdienst.nl
Even googelen levert de volgende adressen op:
Ln Copes van Cattenburch 123
2585 EZ 's-Gravenhage, Netherlands
De Lairessestraat 143
1075 HJ Amsterdam
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/
Als je geen zin hebt om naar Amsterdam of naar den Haag te reizen, dan kun je ook een visum bureau inschakelen. Dit is echter duurder, omdat er bemiddelingskosten worden berekend, en het duurt iets langer. Voorbeeld hiervoor: http://www.visum.nl/ of http://visumdienst.nl
Als je een wel visum hebt, zul je niet door de luchtvaartmaatschappij geweigerd worden.Jenny schreef: .... het is beter om wel een ticket het land uit te hebben, want de maatschappij die je richting Thailand vliegt, kan je weigeren wanneer je geen visum of onward ticket hebt
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Zoals je ziet is het beantwoord daarvoor mijn dank
))
gr van Moira
Zoals je ziet is het beantwoord daarvoor mijn dank

gr van Moira
Geen dankMoira schreef: Zoals je ziet is het beantwoord daarvoor mijn dank))

Ik vlieg woensdag voor 650 euro naar Bangkok, via Dusseldorf met Emirates. Is een retour, uiteraard 

Ik ben voor 549 euro inclusief een hotel nacht in 4 sterren hotel retour gevlogen van Dusseldorf met tussenstop in Theran, en dan van Theran naar Bangkok.
Kijk ook bij devriesreizen.nl daar hebben ze goeie selectie, en alle prijzen zijn all in, en Mahan Air mag je 30 kg aan bagage mee nemen, en 10 kg handbagage. ondanks dat maatschappij islamitische is, vondt ik de reis heel goed verzorgd, hoe je behandeld wordt in Theran, wendt, gewoon luisteren en wachten en dan komen ze met je ticket voor naar Bangkok.
Heb er trouwens ook een tussen zien staan, voor 399 euro, dat is via Turkmenistan, maar stond bij beperkt aantal stoelen, maar zulke acties zie je vaker bij deze vliegmaatschappijen, Airasia lijkt me duurdere dan 400 euro als je voor alles extra moet betalen, eten en comfort enzo.
Kijk ook bij devriesreizen.nl daar hebben ze goeie selectie, en alle prijzen zijn all in, en Mahan Air mag je 30 kg aan bagage mee nemen, en 10 kg handbagage. ondanks dat maatschappij islamitische is, vondt ik de reis heel goed verzorgd, hoe je behandeld wordt in Theran, wendt, gewoon luisteren en wachten en dan komen ze met je ticket voor naar Bangkok.
Heb er trouwens ook een tussen zien staan, voor 399 euro, dat is via Turkmenistan, maar stond bij beperkt aantal stoelen, maar zulke acties zie je vaker bij deze vliegmaatschappijen, Airasia lijkt me duurdere dan 400 euro als je voor alles extra moet betalen, eten en comfort enzo.
400 euro...dan weet ik wel waar ik rond oktober mijn werkstress ga ontladen >:)
Met 8 euro reken je daar de credit card kosten bij? Wat ik bij ryanair bevonden heb, dat je daar beter 2 enkels kunt boeken, retour is duurder, want sommige acties zijn zonder belasting.kohraya schreef:Persoonlijk boek ik nooit eerder dan een half jaar op voorhand. Reden: de prijs.
Het zijn vooral de duurdere vluchten die nu al vast liggen. Die goedkopere zul je vanaf september wel online zien komen.
Nog even wachten dus![]()
Of je zou inderdaad met Airasia naar Kuala Lumpur kunnen vliegen vanaf Londen (voor nog geen 300€ retour) en dan met Airasia voor 50€ retour naar Bangkok of voor een beetje meer naar Vientiane (minder keuze uit data).
Een retourtje met Ryan Air op Londen Stansted heb je voor een belachelijke 8€.
Hmmm ... denk dat ik ook een ticketje ga kopen
- bolletjeom
- Reisexpert
je kunt met Ryanair helemaal geen retourtjes boeken. Het zijn altijd enkeltjes.