Wat zijn de beste en slechtste luchtvaartmaatschappijen?
Re: Beste/Slechtste luchtvaartmaatschappij
Waarom vindt iedereen Qantas een 'goede' maatschappij? Die grapjurken hebben niet eens fatsoenlijke beenruimte. Ik kan niet eens mijn benen kwijt, moet altijd naar de zijkant met mijn benen. 

Ook aan een low budget vlucht mag je best eisen stellen. Als je voor drie tientjes met een lowcost'er vliegt dan betekent dat nog niet dat het personeel je af mag snauwen en in een smerig crapvliegtuig moet vervoeren. Qua prijs-kwaliteit ben ik zeer te spreken over Ryan. Alles ziet er netjes uit ook al is die kist op leeftijd, goede service gezien de prijs.
Ik vind Iberia een van de slechtere waarmee ik gevlogen heb. Het totale pakketje (service, eten, prijs, bediening, beenruimte) beviel me voor geen meter.
Ik vind Iberia een van de slechtere waarmee ik gevlogen heb. Het totale pakketje (service, eten, prijs, bediening, beenruimte) beviel me voor geen meter.
- bolletjeom
- Reisexpert
Iberia heeft een hele slechte reputatie dus viel het me uiteindelijk wel mee. Maar het eten kwam wel op hele rare tijden. ik meen dat er wel 7 uur tussen services in zat. En 's nachts helemaal geen drinken..behalve als je zelf naar achter loopt. Maar als je bij het raam zit ga je niet zo snel klimmen over je slapende buren omdat je dorst hebt.
BMIBaby dus net gevlogen. Vriendelijk en goedlachs personeel!
BMIBaby dus net gevlogen. Vriendelijk en goedlachs personeel!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
KLM is prima! Heb het alleen niet zo op die MD-11 naar Vancouver en Quito, gewoon lelijk ding (zie je niet van binnen) en minder ruimte dan bijv A330 of grote Boeing (weet niet welke KLM heeft). British Airways is rondom slecht, 747 heeft veelste weinig beenruimte en die oude A320s (A319?) maken veelste veel lawaai. Verbazingwekkend genoeg was South African Airways prima, net nieuw vliegtuig en nette service. In Ecuador was AeroGal prima, oude vliegtuigen maar service was prima en veel beenruimte. VIP Ecuador was het beste ooit, maar dat was omdat het een klein vliegtuigje was naar de jungle. Met prive lounge en geweldige cake op de grond en al het drinken aanboord gratis op een vlucht van 25 minuten.
KLM vliegt (of vloog?) naar San Francisco ook in zo'n kolere MacDonnell Douglas! Maar de ergste blunder van KLM was toch wel dat ze een paar jaar geleden het bier afgeschaft hadden op Europese vluchten. Zit je daar met je economy ticket van 500 Euro ofzo (niet zelf betaald dan he
), en kan er niet eens een bietje vanaf! Heeft AirFrance destijds geloof ik een stokje voor gestoken.
AeroGal? Die eikels presteerden het om mijn backpack kwijt te raken bij aankomst op de Galapagos. Vertrouwde het voor geen meter, want in Quito hadden ze hem ook al apart gezet. Nog gezegd dat ze hem op de band moesten gooien, maar volgens mij hadden ze mij express "geselecteerd" vanwege overgewicht. Het is dat ik Spaans spreek. Daarom 100 dollar compensatie gekregen om ff snel wat te kopen op vliegveld Baltra (in die veel te dure winkeltjes dus....). Na 2 dagen tas teruggekregen in Puerto Ayora.

AeroGal? Die eikels presteerden het om mijn backpack kwijt te raken bij aankomst op de Galapagos. Vertrouwde het voor geen meter, want in Quito hadden ze hem ook al apart gezet. Nog gezegd dat ze hem op de band moesten gooien, maar volgens mij hadden ze mij express "geselecteerd" vanwege overgewicht. Het is dat ik Spaans spreek. Daarom 100 dollar compensatie gekregen om ff snel wat te kopen op vliegveld Baltra (in die veel te dure winkeltjes dus....). Na 2 dagen tas teruggekregen in Puerto Ayora.
- bolletjeom
- Reisexpert
heb met Aerogal nooit gevlogen. wel met Tame en VIP. Beide prima. idd wel leuk om in zo'n klein vliegtuigje te zitten en dat er dan in de wachtruimte een tafeltje met cakejes klaar staat 

hey,
nog even iets over Delta airlines. Ik las dat sommigge mensen het niet zo een goede maatschappij vinden maar ik las enkelle dagen trug op verschillende sites dat Delta algemeen word beschouwd als de baste luchtvaartmaatschappij!! ookal zal dat deels subjectief zijn.
nog even iets over Delta airlines. Ik las dat sommigge mensen het niet zo een goede maatschappij vinden maar ik las enkelle dagen trug op verschillende sites dat Delta algemeen word beschouwd als de baste luchtvaartmaatschappij!! ookal zal dat deels subjectief zijn.
Haha, toen ik op 28 juni terug vloog vanaf Baltra naar Quito kwam er een bericht over de intercom. Het was een TAME vlucht die 3 uur vertraagd was, nou wij hadden mensen die vanaf Quito doorvlogen naar Oslo en Portland, OR, dus we waren blij dat onze maatschappij AeroGal was. Ik hoorde trouwens wel van sommige Ecuadorianen dat TAME normaal gesproken beter is, maar als reden gaven ze dan dat ze de cake beter vonden. Het is maar wat je belangrijk vind ahaha.
Een vriendin van mij vloog afgelopen zaterdag met Iberia van Quito naar Brussel, was geen personal entertainment, en Madrid Airport is een drama, dus ik denk dat Iberia ook genomineerd kan worden voor slechtste airline...
DELTA is nu de grootste vliegmaatschappij van de wereld, na de overname van NWA. Ik heb zelf geen ervaring met Delta, maar groter is niet altijd beter...
Een vriendin van mij vloog afgelopen zaterdag met Iberia van Quito naar Brussel, was geen personal entertainment, en Madrid Airport is een drama, dus ik denk dat Iberia ook genomineerd kan worden voor slechtste airline...
DELTA is nu de grootste vliegmaatschappij van de wereld, na de overname van NWA. Ik heb zelf geen ervaring met Delta, maar groter is niet altijd beter...
- bolletjeom
- Reisexpert
iberia heeft idd geen personal entertainment en op een lange vlucht is dat jammer. vond de overstap in madrid ook erg krapjes. ik moest voor iemand nog even een lokaal flesje drank scoren op madrid airport maar daar was geen tijd voor.
Ik ben geen iberia fan.
Ik ben geen iberia fan.
Ryanair vondt ik op zicht wel goed, maar manier hoe ze hun tickets verkopen vindt ik niet goed, maar voor korte vluchten van 1 uur tot 2 uur is dat prima.
Mahan Air was ik ook tevreden over, al was hier ook niet echt een modern entertainment systeem, maar kwa eten en drinken wordt je goed verzorgd.
Mahan Air was ik ook tevreden over, al was hier ook niet echt een modern entertainment systeem, maar kwa eten en drinken wordt je goed verzorgd.
* verwijderd door Moderator, opmerking was niet nodig*
Ik maakte eerder een opmerking over Ethiad dat ze ook bizarre maaltijd-opdien tijden hebben, maar aan de andere kant wel gratis baileys! En op de laatste vlucht kregen we zelfs een ijsje, en je kon ook nog kiezen uit 3 smaken. dat is me nog nooit overkomen. Verder prima maatschappij met heel veel entertainment films en tv programma's. En goede stoelen. (en ik heb mn eerste boerka's gezien, misschien niet zo een goede maatschappij voor seeker, of wordt dit bericht nu ook verwijderd?).
Air asia ben ik altijd erg blij mee vanwege hun snelheid met inchecken en uitladen etc. wel vervelend dat je al het eten en drinken moet betalen (zelfs voor water) maar zo heb je ook de mogelijkheid heel goedkoop te vliegen. Iberia vind ik ook maar niks.
Air asia ben ik altijd erg blij mee vanwege hun snelheid met inchecken en uitladen etc. wel vervelend dat je al het eten en drinken moet betalen (zelfs voor water) maar zo heb je ook de mogelijkheid heel goedkoop te vliegen. Iberia vind ik ook maar niks.
Ik vrees dat jij nu ook op de hitlist van de moderators staat Estelleestelle schreef:Ik maakte eerder een opmerking over Ethiad dat ze ook bizarre maaltijd-opdien tijden hebben, maar aan de andere kant wel gratis baileys! En op de laatste vlucht kregen we zelfs een ijsje, en je kon ook nog kiezen uit 3 smaken. dat is me nog nooit overkomen. Verder prima maatschappij met heel veel entertainment films en tv programma's. En goede stoelen. (en ik heb mn eerste boerka's gezien, misschien niet zo een goede maatschappij voor seeker, of wordt dit bericht nu ook verwijderd?).

- bolletjeom
- Reisexpert
nee hoor estelle, Daarvoor moet je heel lang heel dwars liggen of veel ergere dingen zeggen (al wil ik je niet aanmoedigen natuurlijk)
Heb met KLM gevlogen van de week. In zo'n Macdonell ofzo. ik moet zeggen dat het er niet uitzag of zoiets kon vliegen maar dat kan ook aan mij liggen. Die motoren zitten op gekke plekken
Het eten was eigenlijk best slecht. En ik ben niet zo kieskeurig met vliegtuig eten maar het is alweer een hele tijd geleden dat ik met liefde alle maaltijden liet staan.
Was een nachtvlucht dus niet echt een diner. enofandere ommelet die niet lekker was, tweede maaltijd een pannekoek met zoveel nep rumaroma en rozijnen dat je de deksel snel weer dicht deed en later een heel vet broodje met ei en gesmolten kaas.
Entertainmentset was ok, alleen niet handig te bedienen. Ik heb heel erg goed geslapen dus misschien hebben ze bijzondere stoelen.
Als ik mocht kiezen op maatschappij en niet zou hoeven te kiezen voor de prijs zou ik toch niet snel KLM kiezen
Heb met KLM gevlogen van de week. In zo'n Macdonell ofzo. ik moet zeggen dat het er niet uitzag of zoiets kon vliegen maar dat kan ook aan mij liggen. Die motoren zitten op gekke plekken
Het eten was eigenlijk best slecht. En ik ben niet zo kieskeurig met vliegtuig eten maar het is alweer een hele tijd geleden dat ik met liefde alle maaltijden liet staan.
Was een nachtvlucht dus niet echt een diner. enofandere ommelet die niet lekker was, tweede maaltijd een pannekoek met zoveel nep rumaroma en rozijnen dat je de deksel snel weer dicht deed en later een heel vet broodje met ei en gesmolten kaas.
Entertainmentset was ok, alleen niet handig te bedienen. Ik heb heel erg goed geslapen dus misschien hebben ze bijzondere stoelen.
Als ik mocht kiezen op maatschappij en niet zou hoeven te kiezen voor de prijs zou ik toch niet snel KLM kiezen
Daar heb ik nou juist andere ervaringen mee, duurde bijna een uur om de tas te krijgen. Maar dit kon ook wel aan het nieuwe vliegveld in BKK hebben gelegen. Andere keer waren ze wel oke.estelle schreef: Air asia ben ik altijd erg blij mee vanwege hun snelheid met inchecken en uitladen etc.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY