Vrijwilligerswerk Afrika tegen kost en inwoning

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Vrijwilligerswerk Afrika tegen kost en inwoning

Bericht door Erik »

Uit de email:
Is het mogelijk in Afrika vrijwilligerswerk te doen met dieren zonder dat je 500 à 1000 euro per maand betaalt? Bijvoorbeeld dat je verblijf en eten gratis is...
Tamaraa
Reiziger

Re: Vrijwilligerswerk Afrika tegen kost en inwoning

Bericht door Tamaraa »

Hey! Je moet denk ik eerst bedenken wat je precies wil en in welk land je dat wilt doen. Ik ben zelf naar Azie(thailand) gegaan om vrijwilligers werk in een weeshuis/school te doen en dit heb ik via activityinternational.nl gedaan. Hier kun je denk ik genoeg dieren projecten vinden in Afrika. Net als bij travelactive.nl. Meestal betaal je hier 1 bedrag waarvoor je dan verblijfplaats, eten/drinken en vaak nog wat uitjes hebt. De gemiddelde leeftijd is ongeveer 21 (ik was zelf 18) en ik heb dit een hele mooie ervaring gevonden! Volgende keer zal ik, vooral als in land als Thailand, proberen zelf iets te regelen bij de lokale organisaties. Meestal goedkoper en je hebt wat meer vrijheid. Ons kamp zat echt in de middle of nowhere waardoor je best afhankelijk was van het programma. Dit moet je wel willen. Maar aan de andere kant ontmoet je wel veel mensen die eventueel na het werk nog willen rondreizen en is het heel gezellig en veilig.

Heel verhaal, maar kortom.. Het ligt eraan waar je heen wilt, wat je verwachtingen zijn en of je al ervaring hebt. Voor een eerste reis vond ik zo`n organisatie perfect! Ik zou beginnen met wat op internet surfen als ik jou was.

Gr Tamara
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Ik was nog iets vergeten: Volgens mij betaal je bij vrijwilligers altijd zelf je verblijf en eten, omdat je anders meer kost dan je opleverd snap je? Als ze jouw verblijf kunnen betalen hebben ze waarschijnlijk je hulp ook niet echt nodig...
Of het ergens wel mogelijk is weet ik niet, maar ik zal er niet vanuit gaan.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vaak worden de bijdragen die binnen komen via vrijwilligers niet alleen gebruikt voor hun eigen voedsel en accomodatie, maar ook voor het voedsel en de accomodatie/kooien van de beesten. Veel stichtingen hebben niet het vermogen om dit alles uit eigen zak te bekostigen/alles te financieren mbv donaties.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie