top 10 dingen die iedere reiziger moet doen..
top 10 dingen die iedere reiziger moet doen..
Ik krijg nu een leuke deal om te gaan parachute springen, ben doodsbang maar denk toch ook ja moet het doen. Het is nu eenmaal een van die dingen die iedereen in zijn leven ooit een keer gedaan moet hebben.
op willekeurige volgorde de top 10 van vooral reisgerelateerde dingen die iedereen een keer gedaan moet hebben.
- Parachute springen.
- Bungeejumping.
- De zonsopkomst bij de Taj Mahal zien.
- Onder de blote sterrenhemel slapen.
- Eens een keer een week gewoon ergens alleen heen gaan.
- Duiken.
- Een ruïne bezoeken die minimaal 5000 jaar oud is, gewoon om te bedenken onzinnig is, toen liepen hier ook al mensen.
- Met een olifant zwemmen/wassen.
- Gewoon dom verliefd worden, zonder verder over van alles na te denken.
- Iets raars eten
Wat moet volgens jou iedereen in zijn leven een keer gedaan hebben? Of waar ben je het echt niet mee eens.
op willekeurige volgorde de top 10 van vooral reisgerelateerde dingen die iedereen een keer gedaan moet hebben.
- Parachute springen.
- Bungeejumping.
- De zonsopkomst bij de Taj Mahal zien.
- Onder de blote sterrenhemel slapen.
- Eens een keer een week gewoon ergens alleen heen gaan.
- Duiken.
- Een ruïne bezoeken die minimaal 5000 jaar oud is, gewoon om te bedenken onzinnig is, toen liepen hier ook al mensen.
- Met een olifant zwemmen/wassen.
- Iets raars eten
Wat moet volgens jou iedereen in zijn leven een keer gedaan hebben? Of waar ben je het echt niet mee eens.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: top 10 dingen die iedere reiziger moet doen..
bungee jumpen???? no fuckin' way! Parachute springen zou ik nog wel eens willen doen maar dat durf ik ook niet denk ik haha. Beetje hoogte vrees zullen we maar zeggen.....
misschien nog toevoeging: bij locale mensen slapen?!
misschien nog toevoeging: bij locale mensen slapen?!
Met een olifant zwemmen? Vind dieren hartstikke leuk maar wat maakt een olifant nou zo bijzonder? En dom verliefd worden doe je wel vaker in je leven. Vooral als je nog een puber bent.Tikva schreef: - Met een olifant zwemmen/wassen.

Mijn ultieme droom is om in (het hartje van) Parijs wakker te worden en dan naakt het (Franse) balkon op te lopen om even de drukke wereld te aanschouwen in het Adams kostuum.
Die is ook bijzonder.. al plannen wanneer je dat gaat doen..Rick schreef:Mijn ultieme droom is om in (het hartje van) Parijs wakker te worden en dan naakt het (Franse) balkon op te lopen om even de drukke wereld te aanschouwen in het Adams kostuum.

Ja zwemmen met olifanten, ik vind het echt supergaaf het grootste landbeest op aarde en die mag je dan schrobben en mee spelen. De olifant heeft lol, jij hebt lol echt heel erg gaaf. Heb het nu 2 keer mogen doen (nepal en thailand) en zou het elke dag wel willen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Mag je er alvast op wijzen dat je hiermee de normen en waarden van de Fransen cultuur schendt! Barbaar die je bent >:)Tikva schreef:Die is ook bijzonder.. al plannen wanneer je dat gaat doen..Rick schreef:Mijn ultieme droom is om in (het hartje van) Parijs wakker te worden en dan naakt het (Franse) balkon op te lopen om even de drukke wereld te aanschouwen in het Adams kostuum.![]()
Het enigste wat iemand gedaan moet hebben is neuqen. Je zou maar als maagd sterven, walgelijk toch.
En Tikva? Hoe ver ben je al als je kijkt naar je eigen top 10?
Misschien als toevoeging: iets eten waarvan je niet weet wat het is of eigenlijk niet wilt (vogelspin in Cambodja, Cavia, larven...)
Misschien als toevoeging: iets eten waarvan je niet weet wat het is of eigenlijk niet wilt (vogelspin in Cambodja, Cavia, larven...)
Mocht je toch terug krabbelen mag ik dan gebruik maken van je mooie deal?Tikva schreef:Ik krijg nu een leuke deel om te gaan parachute springen, ben doodsbang maar denk toch ook ja moet het doen.

Een meerdaagse trekking in een van de stannen moet ik nog doen.
Die parachute sprong dus
Een grote kat die een prooi vangt wil ik nog wel in het echt zien
Noorderlicht
De loterij winnen lijkt me ook nog wel eens 1 van die dingen die je meegemaakt moet hebben.
- bolletjeom
- Reisexpert
dingen die je gedaan moet hebben die reisgerelateerd zijn....
nou in iedergeval niets waarbij je van heel hoog naar beneden flikkert!
-Ik vind bij een locale familie slapen een goede
-Een keer een (kort) vrijwilligersproject doen is ook een ervaring die ik iedereen wil aanraden
-vooral alle lijstjes vergeten ! En je Agenda! en wat anderen van je denken!
-onder een blote sterrenhemel slapen vind ik ook een leuke.
-In de woestijn slapen en/of in de jungle. en dan echt hardcore zonder electra en met de natuurlijke geluiden
- een auto of camper huren/kopen en dan een aantal dagen weken gewoon maar zien waar je uitkomt
- dansen op een vulkaan
- onder water kijken. of dit nu snorkelend is of duikend. Als je het maar heel vaak doet!
- naakt buiten lopen waar helemaal niemand je kan zien (dus niet op een balkonnetje in parijs
)
- enneh, nummer 10 kan ik even niet bedenken
nou in iedergeval niets waarbij je van heel hoog naar beneden flikkert!

-Ik vind bij een locale familie slapen een goede
-Een keer een (kort) vrijwilligersproject doen is ook een ervaring die ik iedereen wil aanraden
-vooral alle lijstjes vergeten ! En je Agenda! en wat anderen van je denken!
-onder een blote sterrenhemel slapen vind ik ook een leuke.
-In de woestijn slapen en/of in de jungle. en dan echt hardcore zonder electra en met de natuurlijke geluiden
- een auto of camper huren/kopen en dan een aantal dagen weken gewoon maar zien waar je uitkomt
- dansen op een vulkaan
- onder water kijken. of dit nu snorkelend is of duikend. Als je het maar heel vaak doet!
- naakt buiten lopen waar helemaal niemand je kan zien (dus niet op een balkonnetje in parijs

- enneh, nummer 10 kan ik even niet bedenken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Niet per sé DE top 10, maar wel mijn top 10:
- de zonsopgang bekijken vanop een top van een berg
- de zonsopgang bekijken vanaf het strand van een tropisch eiland
- de zonsopgang bekijken vanop een top van een tempelruïne
- de zonsopgang bekijken in een woestijn
- wakker worden in je hangmat met junglegeluiden
- wakker worden in je tentje tijdens een safari
- snorkelen/duiken
- een trektocht
- raften
- foto's maken
- de zonsopgang bekijken vanop een top van een berg
- de zonsopgang bekijken vanaf het strand van een tropisch eiland
- de zonsopgang bekijken vanop een top van een tempelruïne
- de zonsopgang bekijken in een woestijn
- wakker worden in je hangmat met junglegeluiden
- wakker worden in je tentje tijdens een safari
- snorkelen/duiken
- een trektocht
- raften
- foto's maken
Hoezo? Wilde je meegaan dan?Tikva schreef:Die is ook bijzonder.. al plannen wanneer je dat gaat doen..![]()

Nee hoor juist niet, ik laat alleen mijn stokbroodje zien.Dexter schreef:Mag je er alvast op wijzen dat je hiermee de normen en waarden van de Fransen cultuur schendt! Barbaar die je bent >:)

Als je het doet, dan moet je het wel goed doen he. Wat is er leuk aan om naakt te zijn als niemand het kan zien?bolletjeom schreef:- naakt buiten lopen waar helemaal niemand je kan zien (dus niet op een balkonnetje in parijs)

Goede punten. Mijne is precies hetzelfde: een zo groot mogelijk gevoel van vrijheid beleven. Ongeacht van wat anderen mooi vinden aan een land lukraak in een bus stappen en maar zien waar je uitkomt, pas uit je hangmat gaan wanneer je jezelf begint te vervelen. Bevalt het uitzicht je op dat tropisch eiland waar je zit, dan blijf je toch gewoon.bolletjeom schreef:-vooral alle lijstjes vergeten ! En je Agenda! en wat anderen van je denken!
Dat is voor mij vakantie. Bungeejumpen doe ik echt not in a million years en parachutespringen lijkt me wel vet voor de thrill maar zie ik mezelf ook niet doen. Mijn vingers tintelen al als ik eraan denk (hoogtevrees). Zwemmen met olifanten lijkt me super!
Ik heb geen lijstjes.... En ik plan (te) weinig 

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Niet de beste poging ooit Tikva
.
Hoe kun je nou bungeejumpen erbij zetten. De stomste uitvinding ooit; zie er de lol niet van in en het nut ook niet. Komt mooi uit, want heb hoogtevrees maar dus totaal niet de behoefte om mezelf te bewijzen en diue angst te overwinnen door met een elastiekje aan m'n poot van een of ander platform te springen.... En wat staat er dan niet bij? Bergen! Ik zou zeggen: een berg van minimaal 5.000 meter beklimmen ofzo.
De parachute was wel een nuttige uitvinding, en dat zweven lijkt me ook wel mooi. Misschien ooit. Maar om nou te zeggen dat iedereen dat zou moeten doen....
Ik geloof dat het een soort algemeen lijstje moet worden. Dus haal dat Taj Mahal dan ook maar weg. Kun je zo bv Machu Picchu voor in de plaats zetten. Mooie zonsopgangen en ondergangen in het algemeen zijn dus wel populair
.
Olifanten wassen heb je van Bassie en Adriaan gejat (wat is daar trouwens zo leuk aan). Zwemmen met olifanten lijkt me link. Voor je het weet gaat die slurf stiekum richting intieme plekjes
.
Iets raars eten? Ja, als jij het leuk vind om daarna zo'n immodium te moeten eten; vooral doen. Ik ben daar persoonlijk niet zo'n fan van. Eén keer gedaan, en vervolgens dagenlang steeds aandrang, boven de pot hangen, en geen "opbrengst". Dat gevoel van "opgeblazen buik" vond ik ook maar niks.

Hoe kun je nou bungeejumpen erbij zetten. De stomste uitvinding ooit; zie er de lol niet van in en het nut ook niet. Komt mooi uit, want heb hoogtevrees maar dus totaal niet de behoefte om mezelf te bewijzen en diue angst te overwinnen door met een elastiekje aan m'n poot van een of ander platform te springen.... En wat staat er dan niet bij? Bergen! Ik zou zeggen: een berg van minimaal 5.000 meter beklimmen ofzo.
De parachute was wel een nuttige uitvinding, en dat zweven lijkt me ook wel mooi. Misschien ooit. Maar om nou te zeggen dat iedereen dat zou moeten doen....

Ik geloof dat het een soort algemeen lijstje moet worden. Dus haal dat Taj Mahal dan ook maar weg. Kun je zo bv Machu Picchu voor in de plaats zetten. Mooie zonsopgangen en ondergangen in het algemeen zijn dus wel populair

Olifanten wassen heb je van Bassie en Adriaan gejat (wat is daar trouwens zo leuk aan). Zwemmen met olifanten lijkt me link. Voor je het weet gaat die slurf stiekum richting intieme plekjes

Iets raars eten? Ja, als jij het leuk vind om daarna zo'n immodium te moeten eten; vooral doen. Ik ben daar persoonlijk niet zo'n fan van. Eén keer gedaan, en vervolgens dagenlang steeds aandrang, boven de pot hangen, en geen "opbrengst". Dat gevoel van "opgeblazen buik" vond ik ook maar niks.
Laatst gewijzigd door El Niño op 02 jul 2009 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
wat is een zonsopgang???