advies trekrugzak

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
kimmetje85

advies trekrugzak

Bericht door kimmetje85 »

Ik heb een trekrugzak in korting gevonden maar ik ken het merk niet (ben geen fervent backpacker) dus zou ik graag es van anderen horen of dit jullie een goede trekrugzak lijkt:

gegevens:
* merk: Nordic rugzak Tibet (€37,90)
* Extra groot volume: 85 l
* Regelbaar en aanpasbaar, ingewerkt aluminium draagstel
Gewatteerde rug. Bestaat uit 2 grote compartimenten, 2 grote zijzakken, camerazak en zak voor kaarten. Met extra bevestigingsmogelijkheden en compressieriemen. D 21 x B 38 x H 95 cm. Gewicht: 2,7 kg.
thx alvast!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: advies trekrugzak

Bericht door Rick »

Aan je naam te zien ben je een vrouw? ;)

Om eerlijk te zijn, ziet die tas er niet al te degelijk uit. En 85 liter is behoorlijk wat voor een vrouw.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

het merk vind ik persoonlijk niet al te belangrijk, belangrijker vind ik hoe die zit en voldoet die aan jouw eisen.
neem hem op je rug en loop er door de winkel mee om hem te testen en vraag of 1 van de medewerkers je kan helpen met het afstellen van de tas mocht je niet weten hoe dit werkt.

eisen wat wil je er mee echt trekken ja dan is een grotere soms makkelijker omdat je ook eten mee moet nemen.
ga je gewoon backpacken dan heb je aan een 65l toch vaak meer dan genoeg, hoe groter hoe meer je mee neemt, moet dragen.

tegenwoordig heb je 2 soorten backpacks de ouderen waar je alles van boven in moet doen en de nieuwere die je open kunt ritsen als een koffer om zo maar te zeggen. wat je kiest is jouw keuze, de 1 vind de 1 makkelijker dan de ander.

8-)
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ron schreef:tegenwoordig heb je 2 soorten backpacks de ouderen waar je alles van boven in moet doen en de nieuwere die je open kunt ritsen als een koffer om zo maar te zeggen. wat je kiest is jouw keuze, de 1 vind de 1 makkelijker dan de ander.

8-)
Of beide, net als de mijne. *)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

ziet er inderdaad nogal sjofel uit.. Wat voor een soort trektochten wil je gaan maken?? 85l is wel heel veel, tenzij je tent, slaapzak, kookstel en alles ook zelf mee wilt gaan nemen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Een rugzak onder de €40 kan niet veel soeps zijn. De foto is ook niet erg veelbelovend. Ziet er uit alsof hij snel uitelkaar valt. Wat is de oorsponkelijke verkoopprijs?
85 liter is ook erg veel. maar misschien zijn ze heel creatief geweest in het optellen van de zijvakken.
Een tas voor deze prijs zou je kunnen overwegen voor max 3 maanden. J. heeft ooit een nomad gekocht voor €60 en die heeft het niet een heel jaar vol gehouden terwijl mijn bejaarde en duurdere nomad al meer dan 10 jaar meegaat.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
L-a-u-r-a
Reiziger

Bericht door L-a-u-r-a »

Ik zou persoonlijk wat meer investeren in een goede rugzak. Dat hoeft er echt geen van honderden euro's van de Bever te zijn, maar deze ziet eruit alsof ie binnen een week uit elkaar ligt.
Belangrijkste is dat hij goed zit (passen dus!) en de banden stevig zijn. Ik ben het ermee eens dat 85 liter erg veel is, meestal zie ik backpackers met 65 liter lopen. Bij Perry Sport hebben ze best aardige backpacks voor redelijke prijzen.

Succes!!
kimmetje85

Bericht door kimmetje85 »

thx voor de reacties! Ik denk niet dat ik hem dan zal kopen.
Ik heb één nodig voor mijn reis naar India/Nepal voor een maand maar ik ga dus niet kamperen ofzo. 85 L vond ik eerlijk gezegd ook nogal groot maar ik zou m dan niet zo vol steken. Maar ik mag een Lafuma 65 L zak lenen van een vriendin, dus dat komt handig uit voor een 'arme student' als ik ;)
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

L-a-u-r-a schreef:Bij Perry Sport hebben ze best aardige backpacks voor redelijke prijzen.
Succes!!
Ik ben altijd blij geweest met m'n Perry rugzak. Tot ik een half jaar geleden een Deuter aanschafte. Nooit gedacht dat een rugzak zo comfortabel kon zitten. Als je niet veel geld wilt uitgeven voldoet een Perry-rugzak prima, maar ik merk wel dat ik blij ben dat ik wat meer heb uitgegeven voor een rugzak die beter zit (heb met die Perry-rugzak met te veel gewicht m'n schouder permanent gecrashed 6 jaar geleden)
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Ben het met Rick eens; 85 liter is ontzetttend veel. Nou hoef je de tas niet vol te stoppen, maar toch. Ikzelf hen een 55 + 15 liter en als die een kilo of 15 weegt, is dat meer dan voldoende.
Beste is een keer naar een winkel te gaan en tassen te testen, dan weet je wat het lekkerst zit. En dan op internet zoeken waar je die tas goedkoop kunt kopen.
Plaats reactie