Rugzak

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Gast

Rugzak

Bericht door Gast »

Hallo!
Is het echt nodig om een rugzak te hebben? Is het niet net zo makkelijk om een grote 'weekend'tas te hebben, met wieltjes (als ik er van uitga dat in de steden de wegen prima zijn)
Bedankt!
Groeten
Jochem
Vince

Bericht door Vince »

het is maar net wat je van plan bent. dus wat ben je van plan???
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer je geen rondreis gaat maken is dat misschien nog wel te doen. Wanneer je overal en nergens naar toe gaat moet je soms een eindje lopen ( er van uit gaande dat je met de bussen etc gaat reizen ipv een auto of camper) en dan kan zo'n grote backpack toch wel ontzettend gemakkelijk zijn. Ook de duur van je reis kan hiervoor van invloed zijn. Als je 5 weken gaat is het niet nodig om een backpack te kopen maar ga je voor enkele maanden zou ik het wel doen, en je hebt er later ook nog later plezier van!
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Whats in a name? Het is vrij logisch om als toekomstig backpacker meteen een backpack te kopen, maar is het echt nodig? Het hangt er veel vanaf waar je heen gaat denk ik. Ga je naar Australie en Nieuw Zeeland dan is zo'n koffer op wieletjes misschien nog wel makkelijker dan een backpack:

- Niet dragen maar rollen! (Alleen de trap op lijkt me klote)
- Makkelijk bij het vliegen: stevig en niet allemaal touwtjes en gespen die ergens tussen kunnen raken
- Veilig, want makkelijker af te sluiten. (Probeer dat maar eens met een backpack!)

Over het algemeen zul je waar je komt gewone wegen en voetpaden aantreffen, dus lekker makkelijk rollen. Ben je van plan ook langere wandeltochten te maken (meerdere dagen) of iets anders in die richting dan is een backpack weer veel handiger.

Ik heb zelf trouwens een backpack waar ik zeer tevreden over ben, vind het ook niet erg om er af en toe een stuk mee te lopen. Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n koffer ook handig kan zijn, zeker als je wat kleiner van stuk bent en toch een boel zooi mee wilt sleuren :D
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ben ik dan de enige die altijd ruzie heeft met die koffers op wieltjes :lol:
zelfs in nederland!

ze blijven achter de kleinste opstaande stoeptegel hangen waarbij ze met een ruk ongeveer je arm uit je kom trekken.
Als er maar 1 wieltje blijft hangen dan rolt ie zich om als een krokodil in een deathroll daarbij je arm omdraaiend ....
Nee, ik vind ze onhandig!

over rugzakken
"gespen die ergens tussen kunnen raken bij het vliegen"
Dat is waarom bij de meeste maatschappijen een flightback verplicht is.

Een flightback is lichtgewicht en klein om op te bergen. Beschermd je tas niet alleen tegen vastzitten van gespen maar ook tegen weer en vuil.

backpack op slot:
wij hadden een soort plastic malletje dat je om je hoofdgesp heen doet en daar kan een slotje aan. ( te koop bij bever en perry). Aan het ritsje op het boeven vak hadden we een slotje en als we gingen vliegen ook op de flightbag.
ok, je kan er nog steeds met een mes doorheen als je heel graag wilt. maar niet zomaar eventjes in neuzen

slotjes zijn ernstig aan te raden ( op vliegvelden) en niet alleen omdat je zelf niets kwijt wilt raken...je wilt ook niet dat iemand jouw tas verrijkt met een pakje wit poeder
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Op de site kun je nu ook een test lezen over de Jack Wolfskin Agadir backpack en waar je zoal op moet letten als je een backpack wil gaan aanschaffen.

Misschien is dat ook interessant om eens te lezen.
Plaats reactie