het imago van Ecuador

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
rickenlasamericas
Contacteer:

het imago van Ecuador

Bericht door rickenlasamericas »

Hoi mensen,

Begin oktober ben ik van plan om weer terug te gaan Zuid-Amerika, dit keer om onder meer een tijd in Ecuador te verblijven. Aan al jullie berichten te lezen moet ook Ecuador een geweldig Zuid-Amerikaans land zijn, ik ben benieuwd!
Maar eerst moet ik mijn studie afronden... In mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar het imago van Ecuador als vakantiebestemming. Hiertoe zou ik jullie willen vragen mijn online enquête in te vullen, welke op http://enquete.let.ru.nl/nq.cfm?q=fee52 ... 0da666b30c te vinden is. Het invullen zal niet meer dan 5 tot 10 minuten kosten en je zou me er enorm mee helpen!

Alvast bedankt voor de moeite!
groetjes Rick
Ralph
Reisexpert

Re: het imago van Ecuador

Bericht door Ralph »

Vraag 1 van 16 en daarin al 8 vragen met elk 5 keuzes :P

Kleine tip, mensen worden al gebombardeerd met zulke dingen, probeer het kort en bondig te houden.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

marshall schreef:Vraag 1 van 16 en daarin al 8 vragen met elk 5 keuzes :P

Kleine tip, mensen worden al gebombardeerd met zulke dingen, probeer het kort en bondig te houden.

+...ooit van suggestieve vragen gehoord? Er zit geen objectieve vraag tussen...........
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

- ongeveer modaal (27.500 tot 37.500 euro bruto per jaar)
- boven modaal (vanaf 35.000 euro bruto per jaar)

Uuh, verder te veel vragen die te veel op elkaar lijken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hij zal geen fluit begrijpen van mijn antwoorden...haha
Hoe veel bent u bezig met Ecuador als vakantie bestemming: heel veel
Hoeveel verwacht u van ecuador: niet veel
haha.

@ rick, als ik je uitslag ermee verknoei gooi je hem maar weg. vorig jaar 5 maanden in ecuador gezeten en ik ga zo voor 3 maanden terug om reizen te begeleiden. Heb een haat/liefde verhouding met het land. prachtige natuur maar ik vind de onveiligheid echt niet grappig
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
rickenlasamericas
Contacteer:

Bericht door rickenlasamericas »

Dank voor het invullen mensen! Door de eerste vraag lijkt het misschien een ellenlange vragenlijst te zijn, maar de meeste respondenten blijken er nog geen 5 minuutjes aan kwijt te zijn geweest :) Wat betreft de suggestieve vragen: ook ten aanzien van landen is het imago (helaas) veelal gebaseerd op stereotyperingen. Ik begrijp dat open vragen de oplossing hiervoor zouden zijn, maar dit zou betekenen dat ik over een jaar nog steeds met mijn scriptie bezig zou zijn. Aan het eind van de zomer hoop ik em af te ronden, zodat ik Ecuador met eigen ogen kan zien :)
Ondanks de gebondenheid aan tijd wilde ik toch proberen enigszins representatieve (en dus interessante) resultaten te vergaren door een flink aantal respondenten erin te betrekken, wat met open vragen een crime zowel wat betreft het vinden van bereidwillige respondenten als het naderhand verwerken van de antwoorden tot eenduidige resultaten zou betekenen... Ik heb de stellingen trouwens wel zo veel mogelijk at random positief dan wel negatief geformuleerd, en stellingen zijn denk ik altijd wel enigszins subjectief.

Nogmaals bedankt voor de moeite en wie weet tot in Ecuador over een paar maanden!
groeten Rick
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het zou voor je onderzoekje misschien ook boeiend geweest zijn als je de vraag er in had gezet :
Ben je al eens in Ecuador geweest?
mijn antwoorden zijn dus geen vooroordelen maar oordelen. Ik vind het een prachtig land en een K.. land. Het enige land ter wereld waar ik tot nut toe geweest ben (en dat zijn er aardig wat) waar ik me heel vaak niet veilig voel.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Merkus!

Bericht door Merkus! »

bolletjeom schreef:Ik vind het een prachtig land en een K.. land. Het enige land ter wereld waar ik tot nut toe geweest ben (en dat zijn er aardig wat) waar ik me heel vaak niet veilig voel.
Dat heb ik dus ook, ik kan me helemaal vinden in die woorden. Prachtige natuur overdag, en dan 's avonds wordt je naar huis gevolgd door wat homo's die meer willen dan alleen een praatje... Was nogal wennen na Zuid Afrika waar ik me helemaal veilig voelde, kom je opeens (binnen 2 weken) in een land waar je steeds je omgeving in de gaten moest houden. Maar dat wende en was deel van de ervaring trouwens...
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha, en ik maar denken dat mijn "homo incident" in Quito een uitzondering was. Tip: ga nooit op zondagavond een biertje halen in de Mariscal. Er is dan niks te doen, met als gevolg dat al het rare spul zich verzamelt in 1 of 2 kroegen. Veel backpackers, maar er zat o.a. ook een 2-tal Colombiaanse hoertjes....en minimaal 1 homo dus. Ik was daar met een Nederlander even een biertje aan t drinken. Wordt die Nederlander aangesproken door een of andere vent met de volgende tekst: Hi, I'm Ecuadorian and I'm gay. Ik zei gadverdamme, en heb die NLer daar natuurlijk gelijk een beetje over afgezeken. Totdat die homo later mij ineens ook op de korrel kreeg natuurlijk....fuck! Snel andere kant opgekeken, en paar meter verder gaan staan. Maar niet gevolgd ofzo hoor. Gadverdamme zeg: ** aangepast door moderator ** achter me aan lijkt me echt niet grappig!
Plaats reactie