VIP kaart of YHA kortingskaart aanschaffen?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
jack

VIP kaart of YHA kortingskaart aanschaffen?

Bericht door jack »

Studentenkaart is helaas voor mij geen optie meer. Wie weet waar deze kaarten korting op geven ? Welke is het handigst? En waar kun je ze aanschaffen? Ook in Nederland??
Bedankt alvast voor de reactie!
^O^
Hetty
bolletjeom
Reisexpert

Re: VIP kaart of YHA kortingskaart aanschaffen?

Bericht door bolletjeom »

ik heb geen idee hoe het zit in Ozz.
wij hadden in Afrika de VIP kaart. die koop je ter plekke bij een hostel dat is aangesloten. Ik geloof dat je ze tegenwoordig ook wel online kunt bestellen en dat dan een eerste hostel de startdatum er op stempelt. Wij hebben er in afrika en europa heel veel plezier van gehad en hadden al heel snel het geld er uit.

ik meen dat er in Australie nog een derde kaart is die het nog beter doet...ga het even opzoeken...
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Ik ben ook geen student meer als ik vertrek en ga voor de International Youth Identity Card (IYIC), kun je o.a. halen bij JoHo vestigingen.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Bedoel je misschien de BBH-card? Ik heb die in Nieuw Zeeland gebruikt en was er erg enthousiast over.
bolletjeom
Reisexpert

ja!! de BBH kaart! die bedoelde ik. heb me de blubber gezocht want ik dacht dat het BHA ofzo was..haha
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Het maakt voor de meeste activiteiten niet uit wat voor een kaart je hebt. Dat je backpacker bent laat je dan zien door zo'n kaart, maakt niet uit welke.

Ik had een YHA kaart, sliep toch wel nu en dan in de YHA hostels en dan heb je de kaart er in principe zo uit, maar of ik 'm nou echt aan zou raden. Alleen als je verwacht meerdere malen in YHA hostels te slapen en je denk dat je de kaart er uit kunt halen, dan uiteraard wel! (aanschafprijs ligt rond de 40$, en je krijgt 3$ korting per nacht, nu is er de actie 1e nacht gratis bij aanschaf van een kaart), ik sliep de eerste 7 dagen sowieso al in YHA hostels dus toen had ik het er al bijna uit!

Maar, anders dan de YHA kaart, kun je de VIP kaart in veel meer hostels gebruiken, volgens mij is de aanschafprijs ook ongeveer 40$ en dan krijg je ook zo'n 2 a 3$ korting per nacht. Eigenlijk ben ik stom geweest dat ik niet (ook) een VIP-kaart aangeschaft heb, ik denk dat ik er wel mee bespaard had.

BBH kaart hetzelfde als VIP eigenlijk!

Veel plezier alvast!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
elyanne
Vakantieganger

Bericht door elyanne »

Een BBH kaart kun je toch alleen in NZ gebruiken en niet in Australië?

Ik heb een vraag over de VIP-kaart. Ik heb begrepen dat de kaart een jaar geldig is. Is het dan mogelijk om 'm op een bepaalde datum in te laten gaan of is de datum van aanvraag (of wanneer je m ontvangt) de begindatum? En waar kun je de kaart voor een goede prijs aanvragen? :)
bolletjeom
Reisexpert

voor zover ik weet gaat de datum in als je hem koopt en zijn de prijzen gelijk. Koop hem gewoon daar in een hostel
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Geen idee of BBh alleen in NZ is. Wat ik wel weet is dat je de kaart daar gewoon in de deelnemende hostels kunt kopen. Prijzen zijn overal gelijk.
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

BBH = NZ
VIP = NZ + OZ
Kaarten te koop bij hostels en travel agencies.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Jelle

Bericht door Jelle »

Overal in OZ en NZ heb je YHA's; doorgaans de ietwat duurdere, doch betere en schonere hostels, zeker als je kijkt naar bedden, beddengoed en sanitair. Je kunt een memberschip card aanschaffen voor 35 dollar. Dit bedrag heb je er zo uit, zeker als je met YHA wat tourtjes gaat doen (na een tour heb je je kaartje eruit). Je zou ook een stempelkaart aan kunnen vragen bij je eerste YHA-hostel. Na tien nachtjes (en dito stempels) ben je vervolgens automatisch lid.

De overige kaartjes die in dit onderwerp worden besproken zijn tevens aanraders. Het is maar net is welke hostels je gaat verblijven.
Plaats reactie