Bijzonder overnachten
- bolletjeom
- Reisexpert
Bijzonder overnachten
We hebben een hosteldatabase vol slaapplekken maar ik vroeg me af of jullie ook op hele bijzondere plekken hebben geslapen. Een bijzonder hostel of een homestay. Iets anders dan anders.
Lijkt me leuk om daar een kleine verzameling van te maken. Ik ben erg benieuwd!
Lijkt me leuk om daar een kleine verzameling van te maken. Ik ben erg benieuwd!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Bijzonder overnachten
Riba's UNDERGROUND CAMPING!!!!!!
5 km buiten Coober Pedy (australië) Onder de grond slapen was heerlijk koel!
In Turkije kan je ook overnachten in grotten. Niet echt in een open grot maar in een hostel die grotten gebruikt als kamers. (cappadocië)
In Thailand hebben we een keer overnacht in een drijvend kamertje. Ergens aan een meertje in de Kachanaburi regio.
5 km buiten Coober Pedy (australië) Onder de grond slapen was heerlijk koel!
In Turkije kan je ook overnachten in grotten. Niet echt in een open grot maar in een hostel die grotten gebruikt als kamers. (cappadocië)
In Thailand hebben we een keer overnacht in een drijvend kamertje. Ergens aan een meertje in de Kachanaburi regio.
Overnachting in een zouthotel in Bolivia (ik zal niet de enige zijn maar toch)!
Ook: overnachting bij mormonen op Amantani (eiland in Titicacameer).
Ook: overnachting bij mormonen op Amantani (eiland in Titicacameer).
- Bijlagen
-
- zouthotel.jpg (37.63 KiB) 1588 keer bekeken
En van de wat sjiekere varianten: het Wynn hotel in Las Vegas.
- Bijlagen
-
- Las Vegas.jpg (64.63 KiB) 1586 keer bekeken
- bolletjeom
- Reisexpert
dat zout hotel ziet er heel anders uit dan ik me had voor gesteld, leuk!
Ik zou ook nog wel eens een nachtje in een ijshotel willen slapen.
ik heb er geen foto's van maar in N-Z was er een backpackersboerderijtje bij Akaroa in de buurt. Daar hadden ze "stargazers". Kleine A-frame houten hutjes waar precies een matras in paste en het dak was van glas. Je lag dus beschut onder een sterrenhemel. Vond ik ook erg leuk.
slapen in een bedoeinen tent in een woestijn kan ik ook iedereen aanraden.
Ik zou ook nog wel eens een nachtje in een ijshotel willen slapen.
ik heb er geen foto's van maar in N-Z was er een backpackersboerderijtje bij Akaroa in de buurt. Daar hadden ze "stargazers". Kleine A-frame houten hutjes waar precies een matras in paste en het dak was van glas. Je lag dus beschut onder een sterrenhemel. Vond ik ook erg leuk.
slapen in een bedoeinen tent in een woestijn kan ik ook iedereen aanraden.
Het zouthotel zag er van buiten trouwens niet zo geweldig uit (foto 2). Ze willen geen hotels meer op de zoutvlakte zelf, maar er zijn er nu meerdere buiten de zoutvlakte. Douches trouwens niet van zout (he
), en matrassen ook niet. Foto 1 is van het "originele" zouthotel op de zoutvlakte zelf. Naast het feit dat ze daar eigenlijk vanaf willen (geloof ik) is die niet comfi (1 douche voor 20 man ofzo), en onhandig omdat je op die plek net onderweg bent.

- Bijlagen
-
- zouthotel2.jpg (22.96 KiB) 1569 keer bekeken
-
- zouthotel1.jpg (51.17 KiB) 1569 keer bekeken
Zambia: Vlakbij de Vic Falls. Missiepost met een campsite 'Rapid 14' genoemd. Voorlopig slaap je in eigen tent, maar bungalows zijn in aanbouw. Propere douche's zijn aanwezig. Je kan samen eten met de Amerikaanse vrijwilligers. Betaling gebeurt dmv een donatie. Zeer aangename sfeer en behulpzame mensen. En het uitzicht is ook mooi meegenomen.
Hoofdgebouw

De eetruimte

Zithoek met uitzicht op de Zambezi onderaan

Toen wij er waren, was de campsite 3 maanden geleden geopend en waren we de enige toeristen.
Ondanks dat het een stukje de bush in is en je dus een 4x4 nodig hebt, is de ligging ideaal vlakbij de Vic Falls.
Hoofdgebouw

De eetruimte

Zithoek met uitzicht op de Zambezi onderaan

Toen wij er waren, was de campsite 3 maanden geleden geopend en waren we de enige toeristen.
Ondanks dat het een stukje de bush in is en je dus een 4x4 nodig hebt, is de ligging ideaal vlakbij de Vic Falls.
- bolletjeom
- Reisexpert
Zo! dat is nog eens een uitzicht!
kamperend hebben wij ook mooie uitzichten gehad en ook leuke buren. Met name in Australië. We stonden in de outback bij een benzinepomp, niet charmant....maar de bijbehorende ezel had besloten om op ons te passen dus die lag naast onze deur van de camper.
Verder zeer regelmatig op uitgestorven natuurcampings gestaan met kangaroo's als buren.
Ik heb op Borneo in een longhouse geslapen bij een gezin. Erg leuk en bijzonder
Dit was in Niah National Park en daar kan je dus een homestay regelen. In Thailand hebben we een vrijwilligersproject gedaan bij de Akha's en dus bij de mensen thuis geslapen. Onze projectleider is nu met zijn familie een heel klein homestay ding begonnen. (wie info wil kan me mailen)
(uitzicht vanuit ons "bed")
In zuidelijk afrika ook een paar keer bijzonder overnacht maar daar moet ik nog even de foto's bij zoeken.
Ik zou nog wel eens in een boomhut willen slapen trouwens!
kamperend hebben wij ook mooie uitzichten gehad en ook leuke buren. Met name in Australië. We stonden in de outback bij een benzinepomp, niet charmant....maar de bijbehorende ezel had besloten om op ons te passen dus die lag naast onze deur van de camper.
Verder zeer regelmatig op uitgestorven natuurcampings gestaan met kangaroo's als buren.
Ik heb op Borneo in een longhouse geslapen bij een gezin. Erg leuk en bijzonder
Dit was in Niah National Park en daar kan je dus een homestay regelen. In Thailand hebben we een vrijwilligersproject gedaan bij de Akha's en dus bij de mensen thuis geslapen. Onze projectleider is nu met zijn familie een heel klein homestay ding begonnen. (wie info wil kan me mailen)
(uitzicht vanuit ons "bed")
In zuidelijk afrika ook een paar keer bijzonder overnacht maar daar moet ik nog even de foto's bij zoeken.
Ik zou nog wel eens in een boomhut willen slapen trouwens!
leuk onderwerp!
dit is iig het leegste hutje waar ik ooit heb geslapen: maar dan wel met dit uitzicht: hier zou je volgens de reisgidsen het allermooiste uitzicht over de himalaya hebben. wij hadden een kamer op het perfecte plekje en dit was het uitzicht van ons balkon: dit waren prachtige hutjes waar we uiteindelijk niet in hebben geslapen omdat het buiten koeler was (woestijn hè). wel de prachtigste sterrenlucht van mijn hele leven gezien hier:
dit is iig het leegste hutje waar ik ooit heb geslapen: maar dan wel met dit uitzicht: hier zou je volgens de reisgidsen het allermooiste uitzicht over de himalaya hebben. wij hadden een kamer op het perfecte plekje en dit was het uitzicht van ons balkon: dit waren prachtige hutjes waar we uiteindelijk niet in hebben geslapen omdat het buiten koeler was (woestijn hè). wel de prachtigste sterrenlucht van mijn hele leven gezien hier:
amassakoul
dit waren prachtige hutjes waar we uiteindelijk niet in hebben geslapen omdat het buiten koeler was (woestijn hè). wel de prachtigste sterrenlucht van mijn hele leven gezien hier:
en dit lijkt op het eerste gezicht misschien niet zo bijzonder, mijn bungalowtje (1 van de 5) staat daar ergens tussen de bomen aan het strand, maar verder was er dus helemaal niets niemand op dit eiland. aaah ultieme robinson gevoel:
amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
kaal overnachten.... Khao Yai NP. (ook het goedkoopste!! €0.50 pppn)
En een beehive in Swaziland. Je kreeg bijna hooikoorts van de graslucht!
Namibië: Ngepi Camp, aan het begin van de Caprivi Strip, de Okavango Pan Handle en grenzend aan Mahango Game Park.
Genoeg te doen en te zien, ook dmv een groot scala aan excursie's, maar vooral uitgekozen om de laatste dagen van onze reis te genieten van rust en luxe.
We kozen voor een Treehut. Meer info op hun site http://www.ngepicamp.com/gallery.htm
Zonsopgang vanaf ons terras

Of gewoon vanuit het bed

Ook leuk was de sanitaire voorziening voor de kampeerders, voorzien van verschillende leuke naambordjes en wegwijzers

Over de prijs zwijg ik liever
Genoeg te doen en te zien, ook dmv een groot scala aan excursie's, maar vooral uitgekozen om de laatste dagen van onze reis te genieten van rust en luxe.
We kozen voor een Treehut. Meer info op hun site http://www.ngepicamp.com/gallery.htm
Zonsopgang vanaf ons terras

Of gewoon vanuit het bed

Ook leuk was de sanitaire voorziening voor de kampeerders, voorzien van verschillende leuke naambordjes en wegwijzers

Over de prijs zwijg ik liever

Wel waanzinnig gaaf Kohraya! Zou ik ook wel een paar extra Eurootjes voor over hebben 

Ons hotel in de duinen van jasailmer, India. (in Marokko ook zo geslapen, heerlijk)
Tree house in laos bij de gibbon experience
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
In 5 sterren hotel op kosten van de vader van je vriendin in Korat, dat vindt ik bijzonder overnachten.