Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Ik zou graag na een reis door Zuid-Oost Azië door willen gaan naar Australië om daar te gaan werken. Heeft iemand informatie van waar in Indonesië of Maleisië je het beste naar Australië (darwin) kan vliegen? En wat de goedkoopste optie zal zijn?
Dr zal vast geen boot gaan van Papua New Guinea naar Queensland he? ops: Beetje grote afstand?
wij hebben in west-Timor een vlucht naar Darwin genomen die ons 140 euro pp kostte. We vlogen met Merpati ( de enige optie overigens)
Deze vlucht boeken op bijvoorbeeld Bali was bijna onmogelijk. We hebben er drie dagen over gedaan en hoorde alsmaar dat het niet kon. Dit was omdat de mensen liever een vlucht van Bali naar Australie verkochten omdat die duurder zijn en ze dus meer provisie vangen.
Uiteindelijk hebben we op Bali kunnen boeken. Op Timor zelf zit ook een Merpatikantoor in Kupang waar we heen gingen omdat we onze vlucht graag naar voren wilde halen. Dit was geen enkel probleem aangezien deze vluchten echt zelden halfvol zitten. Wel vliegen ze maar 2 a 3 keer per week.
Als je over "land" naar timor wilt heb je wel echt een visum nodig voor langer dan 1 maand. Anders wordt het wel heel krap. wij hebben 6,5 week gedaan over het stuk Java t/m Timor.
Lees onze reisverslagen maar eens!!
Je bent in sommige gevallen gewoon afhankelijk van het feit dat er maar 3 boten per week gaan ofzo. dus dat kan een beetje vertraging geven
als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel!
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ben al eens op je site geweest en hij is echt super. Veel informatie die je op andere site's niet kan vinden!!
Ik vind het soms wel moeilijk om te zien of ik wel reeël ben in al mijn wilde ideeën. Daarom is het fijn dat er mensen zijn me goede informatie en een snelle reactie!