Enkele ticket en geen visum

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Dinkiiiieee
Vakantieganger

Enkele ticket en geen visum

Bericht door Dinkiiiieee »

Hallo,

Ik ga dit jaar een wereldreis maken. Omdat ik elk moment mijn reis kan veranderen, heb ik gekozen voor enkele tickets. Omdat ik alleen in Australie wil gaan werken, neem ik voor Australie een Worl Holiday Visum. Alleen vraag ik me af, als ik eerst een maand in Australie ben (en dus mijn WHV ingaat) en dan naar NZ ga, of ik dan voor dat land ook gelijk al een ticket het land uit moet kunnen aantonen. Omdat ik niet weet of het 2 of 2 1/2 maadn word wil ik de ticket daar pas bestellen (terug naar Austalie). En moet Ik bij aankomst in Australie ook al een ticket australie uit kunnen aantonen? want ik weet ook niet hoelang ik daar blijf.

Groeten Erwin.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Enkele ticket en geen visum

Bericht door bolletjeom »

wat jij wilt wil iedereen maar is helaas bijna onmogelijk. Over het algemeen is het een vereiste om een retour ticket te hebben om een visum te krijgen. De luchtvaartmaatschappij met wie je heen vliegt is er verantwoordelijk voor om dit te controleren en mogen je weigeren aan boord. Hoewel er nu weer hordes mensen gaan reageren dat het hun niet overkomen is etc etc etc. Er zijn ook zat mensen die wel die controlle hebben gehad en er zijn ook een paar mensen die ter plekke een ticket moesten kopen. Je bent gewaarschuwd!
Dit geldt voor heel veel landen waaronde Ozz en N-Z

Zoek dus uit wat de kleine lettertjes zijn que verplichtingen van jou kant voor het mogen hebben van een visum en bel met de luchtvaartmaatschappij die je toe moet laten in het vliegtuig hoe zij de regels hanteren
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Maf

Bericht door Maf »

Yep, vriendin van me twee maanden geleden nog overkomen. Ging van OZ naar NZ en bij de incheckbalie was het de keuze: of niet mee of NU een retourticket kopen...
bolletjeom
Reisexpert

Dinkiiiieee
Vakantieganger

Oke, dus ik ga het volgende doen; Bremen - Londen Londen - KL KL-Melbourne.... Dan Krijg ik mijn WHV (en vragen ze dus om een ticket het land uit, of €3200 toch?) Ga ik trekken op Tasmanie, en terug naar Melbourne... kijk ik hoeland ik daar nog ff de stad ga bekijken en dan een ticket (in een internet cafe) boeken... print in de ticket van Melbourne naar Nieuwzeeland en omdat het moet een retour ticket van (aanraden) 2 maand? terug naar Sydney... En dan Ga ik heel Australie bekijken en dan, is de bedoeling Bali te bekijken ( dus dan geld ook weer, internetcafe, ticket boeken naar bali en van bali naar KL oid. en dan zit ik in bali, en moet ik dus op den duur weer weg vanwege mn eruit ticket, maar dan moet ik in bali, gelijk een ticket uit maleisie bestellen?... of is een visum ook voldoende, moet ik echt altijd een ticket het land uit aantonen?... vindt ik namelijk er lastig, omdat ik nu nog niet weet hoe mooi en wat er allemaal is te zien is op de bestemming...

Bedankt alvast
bolletjeom schreef:wat jij wilt wil iedereen maar is helaas bijna onmogelijk. Over het algemeen is het een vereiste om een retour ticket te hebben om een visum te krijgen. De luchtvaartmaatschappij met wie je heen vliegt is er verantwoordelijk voor om dit te controleren en mogen je weigeren aan boord. Hoewel er nu weer hordes mensen gaan reageren dat het hun niet overkomen is etc etc etc. Er zijn ook zat mensen die wel die controlle hebben gehad en er zijn ook een paar mensen die ter plekke een ticket moesten kopen. Je bent gewaarschuwd!
Dit geldt voor heel veel landen waaronde Ozz en N-Z

Zoek dus uit wat de kleine lettertjes zijn que verplichtingen van jou kant voor het mogen hebben van een visum en bel met de luchtvaartmaatschappij die je toe moet laten in het vliegtuig hoe zij de regels hanteren
bolletjeom
Reisexpert

niemand heeft gezegd dat de visum regels leuk zijn 8-)

De meeste mensen op dit forum zouden het ook veel liever anders zien maar het is helaas niet anders. Vooral wanneer je vliegt is de controlle groter. Indonesië kom je vliegend niet in zonder een ticket er weer uit te hebben. En ik weet vrij zeker dat dit ook zo is bij Malesië
Dinkiiiieee
Vakantieganger

hmmm, dat is niet echt mooi idd. Nja moet dan maar even zien hoe ik dit aan ga pakken:D
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Voor Kuala Lumpur heb je geen bewijzen nodig. Wij zijn er net nog geweest en met een enkele reis binnen gekomen en niks geen controle. We kregen zo de stempel. Voor Indonesie moet je wel een retour hebben inderdaad.

Bij WHV in Australie heb je of een retour ticket nodig of die 3200 euro. Wij zijn in 2008 met een enkele reis binnen gekomen en zijn verder niet gecontroleerd. We hadden wel onze laptop bij ons met het bewijs dat we ieder 3200 euro hebben.

gr van Moira
Plaats reactie