Wij ook 1e x backpacken in thailand + maleisie!paar vragen..
Wij ook 1e x backpacken in thailand + maleisie!paar vragen..
Hallo allemaal, ik ga volgende week voor 2 maanden naar thailand en maleisie met mn vriend. We hebben al veel tips gehad maar toch nog een paar vragen, aangezien ook wij voor de 1e x gaan backpacken..
* hebben we visum nodig om van thailand naar maleisie te gaan?
* is het veilig/makkelijk om per trein van thailand naar maleisie te reizen of beter vliegen?
* hoe zit het precies met het tijdsverschil --> jetlag???
* ik maakte me ook zorgen over het gebruik van de pil , ( dus voor de dames hier), is het verstandig te double dutchen of eventueel een morning after pil mee te nemen, mocht ik een keer de pil vergeten( tijdsverschil warrigheid:) ) of ziek worden, ik neem aan dat het daar niet zo simpel is om een oplossing te vinden mocht er iets misgaan namelijk..??
* hoe doen jullie het snel omrekenen baht-->euro , om niet te veel afgezet te worden en een beetje in te kunnen zien of je een redelijke prijs betaald ? waarschijnlijk hebben we dat na 1 week wel onder de knie.. maar ff voor t begin.
* vanaf vliegveld bangkok --> ons 1e hotelletje , taxi bestellen op vliegveld is mogelijk??
alvast bedankt, letti + vriend
* hebben we visum nodig om van thailand naar maleisie te gaan?
* is het veilig/makkelijk om per trein van thailand naar maleisie te reizen of beter vliegen?
* hoe zit het precies met het tijdsverschil --> jetlag???
* ik maakte me ook zorgen over het gebruik van de pil , ( dus voor de dames hier), is het verstandig te double dutchen of eventueel een morning after pil mee te nemen, mocht ik een keer de pil vergeten( tijdsverschil warrigheid:) ) of ziek worden, ik neem aan dat het daar niet zo simpel is om een oplossing te vinden mocht er iets misgaan namelijk..??
* hoe doen jullie het snel omrekenen baht-->euro , om niet te veel afgezet te worden en een beetje in te kunnen zien of je een redelijke prijs betaald ? waarschijnlijk hebben we dat na 1 week wel onder de knie.. maar ff voor t begin.
* vanaf vliegveld bangkok --> ons 1e hotelletje , taxi bestellen op vliegveld is mogelijk??
alvast bedankt, letti + vriend
- bolletjeom
- Reisexpert
Dag Letti
ik zal je vraagjes even aflopen:
Veilig is Azie in mijn ogen sowieso. Zelfs zuid-Thailand dat wel eens in opspraak komt.
Of het makkelijk is? wat versta je onder makkelijk? en waar wil je in stappen. Vanaf Bangkok is er een directe trein verbinding met Maleisie maar het is dan wel een behoorlijk lange zit. En dan bedoel ik dus dat ik denk dat het niet binnen 24 uur kan.
Maar ga je eerst naar de eilanden ter hoogte van ko Samui of Puket dan is die rit weer een stuk korter.
Wijzelf zijn vanuit Songhkla gewoon met de bus gegaan. Was prima te doen.
Of je wilt bussen of vliegen hangt ook af van je tijd en budget en of je zuidelijk van Bangkok dingen wilt gaan bekijken of doen.
Ik vind de morningafter pil troep dus ik zou voorkomen dat je die nodig hebt.
Aks je hem vergeet....tja , daar heb ik geen tips voor. In principe hoef je maar 1 dag in de war te zijn van het tijdverschil en dat is de eerste dag. Dan zou ik de pil bijwijze van spreken gewoon in mijn broekzak steken ofzo...zodat je er de hele dag aan herinnert wordt
Ziek worden.....kans is klein dat dit gebeurt en je kunt dezelfde regels hanteren als thuis. Wordt je ziek binnen 12 uur na het nemen van de pil dan neem je er gewoon nog 1 een dan komt het wel goed ( mits die pil binnen blijft natuurlijk) en anders de rest van de maand aan de condooms.
Maak een briefje met bijv:
1 euro= ....baht
2 euro= ...baht etc
maar ook
10 baht = ...euro
50 baht =...euro
100 baht= ...euro etc
Toen wij er waren was 50 baht ongeveer 1 euro dus dat rekende makkelijk. 200 baht : 50= 4 euro. Makkelijker was om 200 min 00 = 2 maal 2=4 euro. het is maar wat je zelf handig vind
Nog een tip om er snel achter te komen wat dingen kosten is om de eerste paar dagen alles tot in de detail op te schrijven van wat je uitgeeft en ook even het omgerekende bedrag erbij zetten. Dan heb je echt binnen een paar dagen een goed beeld van wat iets zou moeten kosten
groetjes rudi
ik zal je vraagjes even aflopen:
Bij de grens met Maleisie kun je een visum krijgen. Volgens mij was die ook nog eens gratis* hebben we visum nodig om van thailand naar maleisie te gaan?
Veilig is Azie in mijn ogen sowieso. Zelfs zuid-Thailand dat wel eens in opspraak komt.
Of het makkelijk is? wat versta je onder makkelijk? en waar wil je in stappen. Vanaf Bangkok is er een directe trein verbinding met Maleisie maar het is dan wel een behoorlijk lange zit. En dan bedoel ik dus dat ik denk dat het niet binnen 24 uur kan.
Maar ga je eerst naar de eilanden ter hoogte van ko Samui of Puket dan is die rit weer een stuk korter.
Wijzelf zijn vanuit Songhkla gewoon met de bus gegaan. Was prima te doen.
Of je wilt bussen of vliegen hangt ook af van je tijd en budget en of je zuidelijk van Bangkok dingen wilt gaan bekijken of doen.
tijdverschil weet ik niet meer precies. ik dacht een uurtje of 6. De jetlag kan in 1 dag weg zijn. Gewoon jezelf voortslepen totdat het bedtijd is voor de locals. en de volgende dag gewoon je wekker zetten. Dan ben je er ( volgens mij) het snelste overheen. Dus geen dutjes midden op de dag of eens lekker lang uitslapen die eerste ochtend!* hoe zit het precies met het tijdsverschil --> jetlag???
om deze hele reden heb ik toen een Implanon laten plaatsen. Dat is een klein stokje onder je huid dat altijd de juiste hoeveelheid werkzame stof afgeeft ongeacht hoe warrig ik ben of hoe ziek ik ben!! 8)* ik maakte me ook zorgen over het gebruik van de pil , ( dus voor de dames hier), is het verstandig te double dutchen of eventueel een morning after pil mee te nemen, mocht ik een keer de pil vergeten( tijdsverschil warrigheid:) ) of ziek worden, ik neem aan dat het daar niet zo simpel is om een oplossing te vinden mocht er iets misgaan namelijk..??
Ik vind de morningafter pil troep dus ik zou voorkomen dat je die nodig hebt.
Aks je hem vergeet....tja , daar heb ik geen tips voor. In principe hoef je maar 1 dag in de war te zijn van het tijdverschil en dat is de eerste dag. Dan zou ik de pil bijwijze van spreken gewoon in mijn broekzak steken ofzo...zodat je er de hele dag aan herinnert wordt

Ziek worden.....kans is klein dat dit gebeurt en je kunt dezelfde regels hanteren als thuis. Wordt je ziek binnen 12 uur na het nemen van de pil dan neem je er gewoon nog 1 een dan komt het wel goed ( mits die pil binnen blijft natuurlijk) en anders de rest van de maand aan de condooms.
ik zou een dag of wat voor vertrek even gaan kijken wat de wisselkoers is. Wat wij vaak deden voor de eerste dagen was een klein papiertje maken met daarop een paar reken voorbeelden en we hadden eigenlijk ook altijd een heel klein rekenmachientje bij ons.* hoe doen jullie het snel omrekenen baht-->euro , om niet te veel afgezet te worden en een beetje in te kunnen zien of je een redelijke prijs betaald ? waarschijnlijk hebben we dat na 1 week wel onder de knie.. maar ff voor t begin.
Maak een briefje met bijv:
1 euro= ....baht
2 euro= ...baht etc
maar ook
10 baht = ...euro
50 baht =...euro
100 baht= ...euro etc
Toen wij er waren was 50 baht ongeveer 1 euro dus dat rekende makkelijk. 200 baht : 50= 4 euro. Makkelijker was om 200 min 00 = 2 maal 2=4 euro. het is maar wat je zelf handig vind
Nog een tip om er snel achter te komen wat dingen kosten is om de eerste paar dagen alles tot in de detail op te schrijven van wat je uitgeeft en ook even het omgerekende bedrag erbij zetten. Dan heb je echt binnen een paar dagen een goed beeld van wat iets zou moeten kosten
komen jullie midden in de nacht aan ofzo? Want het is prima te doen hoor met het openbaar vervoer! en veel voordeliger met een taxi die je hoogst waarschijnlijk ook nog een woeker prijs zal proberen te berekenen. Aan de ander kant, als dat je niet uitmaakt voor dat eerste stukje moet je het gewoon doen. Een taxi is uiteraard heeeeel makkelijk te vinden op zo'n groot vliegveld.* vanaf vliegveld bangkok --> ons 1e hotelletje , taxi bestellen op vliegveld is mogelijk??
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik zie dat Rudi iets schrijft over Implanon, vandaar dat ik hier even reageer.
Ik ben namelijk ook op zoek naar een alternatief voor de pil. Aangezien ik niet echt stabiele darmen heb, zal ik daar veel last van krijgen en dan werkt de pil natuurlijk niet.
Ik ben er ook even voor bij de dokter geweest, even laten informeren. Maar zij zei dat je met dat staafje onder je huid heel onregelmatig ongesteld bent.
Hoe zit dat nu precies, want het lijkt me wel een uitkomst.
Groetjes marloes
Ik ben namelijk ook op zoek naar een alternatief voor de pil. Aangezien ik niet echt stabiele darmen heb, zal ik daar veel last van krijgen en dan werkt de pil natuurlijk niet.
Ik ben er ook even voor bij de dokter geweest, even laten informeren. Maar zij zei dat je met dat staafje onder je huid heel onregelmatig ongesteld bent.
Hoe zit dat nu precies, want het lijkt me wel een uitkomst.
Groetjes marloes
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben echt SUPER enthusiast over Implanon!!!
Ik heb eind 2003 de eerste laten plaatsen omdat we april 2004 op reis zouden gaan en je inderdaad vooral in het begin onregelmatig kunt menstueren. De eerste maand had ik vrijwel continue last van een klein beetje bloedverlies.
En daarna helemaal NIETS meer!!!!!! nooit meer!!!!
Je moet ze 1 keer in de drie jaar vervangen ( ze werken zeker tot 4 jaar maar dat is voor de zekerheid)
Ik heb hem er mei 2006 uit laten halen ( kwam mij goed uit) en dat was een makkie. En gelijk een nieuwe laten plaatsen. Gek genoeg heb ik bij deze in het begin dus ook weer last gehad van af en toe een beetje bloedverlies. Ik dacht dat mijn lichaam het spul nu wel gewend was maar blijkbaar is de dosis toch ietsje hoger in het begin ofzo.
Maar dit bloedverlies is absoluut niet te vergelijken met een normale menstruatie hoor!! het stelt echt niets voor.
En nu is het alweer maanden rustig.
Afijn, zo werkt het bij mij en dat is inderdaad geen garantie voor hoe het bij anderen gaat. Maar ik ben er heeeeel blij mee. Geen gedoe met vergeten, het gaat direct je bloedbaan in en dus niet via je maag/darmstelsel dus diaree of overgeven heeft geen invloed op de werkzaamheid en je kunt jaren weg zonder na te denken waar je een nieuwe voorraad pillen moet kopen
Ik heb eind 2003 de eerste laten plaatsen omdat we april 2004 op reis zouden gaan en je inderdaad vooral in het begin onregelmatig kunt menstueren. De eerste maand had ik vrijwel continue last van een klein beetje bloedverlies.
En daarna helemaal NIETS meer!!!!!! nooit meer!!!!
Je moet ze 1 keer in de drie jaar vervangen ( ze werken zeker tot 4 jaar maar dat is voor de zekerheid)
Ik heb hem er mei 2006 uit laten halen ( kwam mij goed uit) en dat was een makkie. En gelijk een nieuwe laten plaatsen. Gek genoeg heb ik bij deze in het begin dus ook weer last gehad van af en toe een beetje bloedverlies. Ik dacht dat mijn lichaam het spul nu wel gewend was maar blijkbaar is de dosis toch ietsje hoger in het begin ofzo.
Maar dit bloedverlies is absoluut niet te vergelijken met een normale menstruatie hoor!! het stelt echt niets voor.
En nu is het alweer maanden rustig.
Afijn, zo werkt het bij mij en dat is inderdaad geen garantie voor hoe het bij anderen gaat. Maar ik ben er heeeeel blij mee. Geen gedoe met vergeten, het gaat direct je bloedbaan in en dus niet via je maag/darmstelsel dus diaree of overgeven heeft geen invloed op de werkzaamheid en je kunt jaren weg zonder na te denken waar je een nieuwe voorraad pillen moet kopen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl