Welke onmogelijke landen wil jij bereizen?
Welke onmogelijke landen wil jij bereizen?
Op National Geographic komt het programma Don't tell my mother een fransman die landen aandoet die over het algemeen afgeraden worden te bereizen als tourist. (hier wat filmpjes)
Welke landen zou jij graag willen bezoeken (en op welke manier) waarbij dat op dit moment niet mogelijk is?!
p.s. iemand die het programma kent?
Welke landen zou jij graag willen bezoeken (en op welke manier) waarbij dat op dit moment niet mogelijk is?!
p.s. iemand die het programma kent?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Welke onmogelijke landen wil jij bereizen?
Ik ken het programma. En het programma van BNN met Patrick Loudiers (?) dat ramptoerist? heeft er veel van weg.
Hij was in Haiti, Sierra Leone, Libanon en Albanie. Haiti en Libanon moeten ze nog uitzenden.
wat zijn "onmogelijke landen"????
Iran staat er tussen maar vind in niets onmogelijks aan. Al zou ik er deze week liever niet zijn, vorig jaar hadden we het in de planning staan. Albanië zou ik ook gerust heen gaan. Zeker na het zien van het BNN programma vorige week!
Jeroen wil volgend jaar naar Kyrgizië en Tatjikistan. is dat een onmogelijk gebied? Volgens ons niet maar je moet het bij de Appie Heijn in de rij eens vragen
Hij was in Haiti, Sierra Leone, Libanon en Albanie. Haiti en Libanon moeten ze nog uitzenden.
wat zijn "onmogelijke landen"????
Iran staat er tussen maar vind in niets onmogelijks aan. Al zou ik er deze week liever niet zijn, vorig jaar hadden we het in de planning staan. Albanië zou ik ook gerust heen gaan. Zeker na het zien van het BNN programma vorige week!
Jeroen wil volgend jaar naar Kyrgizië en Tatjikistan. is dat een onmogelijk gebied? Volgens ons niet maar je moet het bij de Appie Heijn in de rij eens vragen

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ken het programma niet maar lijkt me wel heel boeiend!
er zijn wel wat landen die ik wil bezoeken die op het moment wat lastig zijn.
Ik wil heel graag naar afghanistan. geweldig landschap natuurlijk en van wat ik gehoord heb ongelooflijk lieve mensen (taliban daargelaten natuurlijk
). Ken iemand die nu in kabul werkt en iemand die daar familie heeft. als het wat 'rustiger' is laten die me graag het land zien......lijkt me echt mooi.
Congo (drc) zou ik ook graag heen willen. eigenlijk weet ik hier niet zoveel van. maar als ik zo'n groot land in hartje afrika zie liggen trekt dit me wel. regenwouden, cultuur zo goed als geen toerisme.... volgens mij zijn flinke stukken ook wel te bereizen maar zoals gezegd heb ik hier niet echt onderzoek naar gedaan ofzo.
somalië lijkt me ook erg interessant. toch ook goede verhalen gehoord van somaliërs over hun land.
zijn er eigenlijk wel veer meer landen die niet te bereizen zijn? grensgebied CAR, tsjaad en sudan wil je denk ik niet echt zijn, irak, bepaalde stukjes colombia...maar verder?
er zijn wel wat landen die ik wil bezoeken die op het moment wat lastig zijn.
Ik wil heel graag naar afghanistan. geweldig landschap natuurlijk en van wat ik gehoord heb ongelooflijk lieve mensen (taliban daargelaten natuurlijk

Congo (drc) zou ik ook graag heen willen. eigenlijk weet ik hier niet zoveel van. maar als ik zo'n groot land in hartje afrika zie liggen trekt dit me wel. regenwouden, cultuur zo goed als geen toerisme.... volgens mij zijn flinke stukken ook wel te bereizen maar zoals gezegd heb ik hier niet echt onderzoek naar gedaan ofzo.
somalië lijkt me ook erg interessant. toch ook goede verhalen gehoord van somaliërs over hun land.
zijn er eigenlijk wel veer meer landen die niet te bereizen zijn? grensgebied CAR, tsjaad en sudan wil je denk ik niet echt zijn, irak, bepaalde stukjes colombia...maar verder?
amassakoul
dat bnn programma wel gezien. alleen die aflevering over sierra leone, wat me trouwens prima te bereizen lijkt. zelfs een kleine kans dat ik daar volgend jaar heen ga, in combi met guinee/mali waarschijnlijk. 'kleine' kans omdat Syrie/jordanie ook op t lijstje staan en mn vriendin komt uit syrië, vandaar.
amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
Zat me dat ook net af te vragen. In afrika zijn er redelijk wat landen waar je niet in kunt/mag of wil.
En daar zie ik graag de vrede terug keren...voor de mensen maar ook voor mij als potentiele toerist.
Afganistan en pakistan hetzelfde.
Algerije kan je volgens mij ook niet in. Je kunt in iedergeval niet via Marokko erheen en dat is jammer anders zou je een rondje middelandse zee kunnen maken
Noord-Korea!! mag je ook niet zomaar heen volgens mij.
Jeroen roept Jemen op de bank maar volgens mij gaan daar gewoon groepsreizen heen.
Palestijse gebieden...
Zie net bij Minbuza dat Iran een negatief reisadvies heeft gekregen...die stond er vanochtend nog niet!
En daar zie ik graag de vrede terug keren...voor de mensen maar ook voor mij als potentiele toerist.
Afganistan en pakistan hetzelfde.
Algerije kan je volgens mij ook niet in. Je kunt in iedergeval niet via Marokko erheen en dat is jammer anders zou je een rondje middelandse zee kunnen maken
Noord-Korea!! mag je ook niet zomaar heen volgens mij.
Jeroen roept Jemen op de bank maar volgens mij gaan daar gewoon groepsreizen heen.
Palestijse gebieden...
Zie net bij Minbuza dat Iran een negatief reisadvies heeft gekregen...die stond er vanochtend nog niet!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
pakistan kun je gewoon heen, sommige gebieden (swat, peshawar) kun je beter vermijden. collega van mij gaat daar over twee weken gewoon zelfstandig naar toe.
algerije weet ik niet hoe het zit met zelfstandig reizen maar gaan wel gewoon groepsreizen heen voor zover ik weet. lijkt me ook een prachtig land trouwens. op nl 2 herhalen ze nu die serie van canvas, de weg naar mekka, interessant, ging vorige week over algerije.
noord korea lijkt me idd dat je daar niet zomaar in kan. lijkt me een hele rare ervaring om daar te zijn.
algerije weet ik niet hoe het zit met zelfstandig reizen maar gaan wel gewoon groepsreizen heen voor zover ik weet. lijkt me ook een prachtig land trouwens. op nl 2 herhalen ze nu die serie van canvas, de weg naar mekka, interessant, ging vorige week over algerije.
noord korea lijkt me idd dat je daar niet zomaar in kan. lijkt me een hele rare ervaring om daar te zijn.
amassakoul
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Wat is een onmogelijk gebied?! Een land waar echt een verbod is op toeristen ofzo?
Volgens mij kan je overal wel heen, ligt er maar net aan hoeveel bewegingsvrijheid je wil hebben...
Ik kan genoeg landen noemen in Afrika waar ik wel heen zou willen, maar of ik me nou zo op mijn gemak zou voelen als ik nu met mijn mijn rugzak door Congo of Sudan zou trekken vraag ik me af. Saoudie Arabie lijkt me ook prachtig maar maar ik geloof dat ik me daar als vrouw ook niet heel erg welkom voel dus dat laat ik ook nog maar even zitten.
Zelf in Rwanda geweest, staat ook niet in de top tien van de te willen bezoeken vakantiebestemmingen, maar mogelijk is het zeker.
Wat betreft die tv programma's, ken het beide niet, maar doet me een beetje denken aan "Bad Lands - a tourist on the axis of evil", een lonely planet gids waar ze wat landen afgaan die niet het meest voor de hand liggen zoals Iran, Irak, Noord Korea en Afghanistan (ook Cuba wordt genoemd, al vind ik niet een hele erge thrill seeker). Achja... wil het allemaal wel zien...
Volgens mij kan je overal wel heen, ligt er maar net aan hoeveel bewegingsvrijheid je wil hebben...
Ik kan genoeg landen noemen in Afrika waar ik wel heen zou willen, maar of ik me nou zo op mijn gemak zou voelen als ik nu met mijn mijn rugzak door Congo of Sudan zou trekken vraag ik me af. Saoudie Arabie lijkt me ook prachtig maar maar ik geloof dat ik me daar als vrouw ook niet heel erg welkom voel dus dat laat ik ook nog maar even zitten.
Zelf in Rwanda geweest, staat ook niet in de top tien van de te willen bezoeken vakantiebestemmingen, maar mogelijk is het zeker.
Wat betreft die tv programma's, ken het beide niet, maar doet me een beetje denken aan "Bad Lands - a tourist on the axis of evil", een lonely planet gids waar ze wat landen afgaan die niet het meest voor de hand liggen zoals Iran, Irak, Noord Korea en Afghanistan (ook Cuba wordt genoemd, al vind ik niet een hele erge thrill seeker). Achja... wil het allemaal wel zien...
Ik zo heel graag een keer naar Zaire of Kongo zoals we het nu weer moeten noemen toe willen gaan.
Mijn vader deed vroeger vrijwilligers werk in een asielzoekers centrum toen ik een jaar of 10 was. Er zaten daar veel zairezen en met 2 we zo goed bevriend geraakt dat ze ook in het weekend bij ons kwamen. Ze gingen ook voor ons koken (wat mijn moeder dan heel erg zonde vond want al die dure speciaal voor de gekochte in de wereldwinkel spullen gaan uren koken in wordt een soort maispap). We namen ze mee schaatsen (lachen joh
Ik heb toen ook bijvoorbeeld voor adrijkskunde een verslag geschreven.
Het lijkt me echt super om hun land te zien...
Echter het is gevaarlijk, lastig te reizen in het land en duur. Maar mocht het er ooit weer echt stabiel worden wie weet.
Mijn vader deed vroeger vrijwilligers werk in een asielzoekers centrum toen ik een jaar of 10 was. Er zaten daar veel zairezen en met 2 we zo goed bevriend geraakt dat ze ook in het weekend bij ons kwamen. Ze gingen ook voor ons koken (wat mijn moeder dan heel erg zonde vond want al die dure speciaal voor de gekochte in de wereldwinkel spullen gaan uren koken in wordt een soort maispap). We namen ze mee schaatsen (lachen joh

Het lijkt me echt super om hun land te zien...
Echter het is gevaarlijk, lastig te reizen in het land en duur. Maar mocht het er ooit weer echt stabiel worden wie weet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Noord-Korea staat ook hoog op mijn lijstje, onmogelijk is het zeker niet, maar je zit wel vast aan een volledig (en dan bedoel ik ook echt volledig) georganiseerde reis, waarbij je niet moet rekenen op ook maar het minste beetje vrijheid. ja, heel misschien als de groep zich goed heeft gedragen en ze van hogerhand toestemming krijgen zijn de gidsen bereid enigszins van het starre schema af te wijken.
Iran heb ik eerder dit jaar ook wel overwogen, maar toen ik dat tegen m'n moeder zei leek haar dat toch niet zo'n goed idee. Dan ziet ze me volgens mij toch liever naar Noord-Korea gaan...
Iran heb ik eerder dit jaar ook wel overwogen, maar toen ik dat tegen m'n moeder zei leek haar dat toch niet zo'n goed idee. Dan ziet ze me volgens mij toch liever naar Noord-Korea gaan...
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
interessant topic, ik ken de tv serie ook en heb het boek waar Frederieke het over heeft laatst ook gelezen..
ik zou tot kort geleden niet naar Kosovo zijn gegaan maar als ik nu nog weer in die regio zou komen zou ik daar ook nog graag naar toe willen! Mss dat ik dan wel de combinatie in die regio met Albanië zal maken wat inmiddels een stuk makkelijker te bereizen is dan jaren geleden..
Irak lijkt mij ook een erg interessant land.. maar hoop dat als het er ooit veilig wordt er niet te veel dingen zijn vernietigd.. trouwens noord irak schijnt wel te bereizen te zijn..
ik zou tot kort geleden niet naar Kosovo zijn gegaan maar als ik nu nog weer in die regio zou komen zou ik daar ook nog graag naar toe willen! Mss dat ik dan wel de combinatie in die regio met Albanië zal maken wat inmiddels een stuk makkelijker te bereizen is dan jaren geleden..
Irak lijkt mij ook een erg interessant land.. maar hoop dat als het er ooit veilig wordt er niet te veel dingen zijn vernietigd.. trouwens noord irak schijnt wel te bereizen te zijn..
M'n zus is vorig jaar naar Tatjikistan geweest om er wat onderzoek te doen. Ook iets met toerisme volgens mij (omdat er zo weinig bekend is over Tatjikistan). Zij was er wel erg enthousiast over en heb d'r nooit gehoord dat het op welke manier dan ook niet verstandig zou zijn om erheen te gaan.bolletjeom schreef: Jeroen wil volgend jaar naar Kyrgizië en Tatjikistan. is dat een onmogelijk gebied? Volgens ons niet maar je moet het bij de Appie Heijn in de rij eens vragen
Noord Korea kan je met groepsreizen heen. M'n oom en tante zijn er een paar jaar geleden geweest. M'n tante was helemaal lyrisch, m'n oom was gematigd enthousiast omdat hij wel inzag dat dit niet de manier was om het land te bezoeken. Ze mochten niet uit de groep, zelfs geen meter erachter lopen. Niet met mensen praten, alleen met aangewezen personen (die natuurlijk vertelden hoe fijn ze leven in hun land en hoe goed ze het hebben). Foto's maken was ook verboden.tom schreef: noord korea lijkt me idd dat je daar niet zomaar in kan. lijkt me een hele rare ervaring om daar te zijn.
valt onder onmogelijk ook: moeilijk te bereiken? dan zou ik nog wel eens naar amsterdam eiland willen. Dat heeft Floortje Dessing gedaan bij drie op reis, en lijkt me wel gaaf, zo drie maanden onderweg zijn voor twee dagen op n totaal verlaten eiland.
Eigenlijk geen. Er zijn nog genoeg "normale" landen die ik wil zien, en veel van die gekke landen lijken me gewoon niet zo leuk. Ok, interessant, maar vaak geen biertje te krijgen
. Misschien ooit nog eens. Het gekste land tot nu toe: Colombia.....maar dat vind ik zelf eigenlijk helemaal niet zo'n gek land. 't Is wel zo dat veel mothers er wellicht een beetje van schrikken, hehe. Ik denk dat Colombia bij je moeder wellicht harder aankomt dan Venezuela, terwijl Venezuela linker is volgens mij
. Hoewel....Caracas schijnt (erg) gevaarlijk te zijn, maar denk dat de rest van het land ook wel weer meevalt.

-
- Reiziger
- Contacteer:
Grappig dat Noord Korea zo vaak genoemd wordt. Op deze site is haast geen info te vinden over Zuid Korea, laat staan Noord Korea. Of vinden we Zuid Korea te braaf en te saai om daar naar toe te gaan...
Mocht je naar Noord Korea willen dan kan je daar naartoe vliegen vanuit Beijing.
Mocht je naar Noord Korea willen dan kan je daar naartoe vliegen vanuit Beijing.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Onbekend maakt intrigerend lijkt me zo. En zeg nou zelf, in een tijd dat half Nederland naar landen als China of Thailand op vakantie gaat, hoe cool is het dan als je kan zeggen dat je in Noord-Korea bent geweest? Unieker dan dat kan bijna niet.marco polo schreef:Grappig dat Noord Korea zo vaak genoemd wordt. Op deze site is haast geen info te vinden over Zuid Korea, laat staan Noord Korea. Of vinden we Zuid Korea te braaf en te saai om daar naar toe te gaan...
En Zuid-Korea te braaf? Tsja, echt avontuurlijk is anders, qua levensstandaard en voorzieningen blijft het niet veel achter op Japan. Maar daarom is het nog niet minder mooi, zeker niet. Maar het is met geen mogelijkheid een "onmogelijke bestemming" te noemen, je hebt zelfs geen visum nodig om er binnen te komen.
Of je neemt de slaaptrein vanuit Dandong, dan zie je onderweg meer van het land.marco polo schreef:Mocht je naar Noord Korea willen dan kan je daar naartoe vliegen vanuit Beijing.