Overwegend negatief reisadvies India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Xaipt
Vakantieganger

Overwegend negatief reisadvies India

Bericht door Xaipt »

Ik zag op de site van MinBuZa dat reizen in India min of meer ontraden wordt. Is dat altijd het geval, of spelen er inderdaad wat dreigingen? Zeker omdat ik voornemens ben naar Ladakh/Leh af te reizen, vraag ik me af hoe serieus ik deze informatie moet nemen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Overwegend negatief reisadvies India

Bericht door bolletjeom »

Ik ben niet zo bekend met de situatie in India maar ik let altijd op een paar dingen als ik de minbuza site lees.
Ten eerste kijk ik naar de datum van de laatste update en daar staat in welke hoofdstukken ze aanpassingen gedaan hebben.
In dit geval 20 mei dus vrij recent

daarnaast let ik op de woordkeuze. "Niet essentiele reizen" en "alle reizen" ontraden is toch wel een goede reden om niet te gaan. Besef je dat je reisverzekering niet hoeft uit te keren wanneer je bewust naar deze gebieden gaat.
Minbuza heeft nog wel eens de neiging te waarschuwen voor dingen die in mijn ogen al enorm verjaard zijn. Zo staan er bij Laos waarschuwingen voor overvallen langs een weg waar het nu al zeker 5 jaar rustig is. Hetzelfde bij de Cuyabeno reserve in Ecuador waar de Farc 4 jaar geleden een groep toeristen heeft lastig gevallen. Het was een incident. Opzich moeten ze wel waarschuwen maar om je er door tegen te laten houden...mwah.

Verder vind ik wel dat deze pagina van het minbuza heel goed aangeeft welke gebieden er exact onder hun advies vallen. En volgens mij zijn er nog steeds grote stukken india die prima te doen zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je de afgelopen jaren het nieuws hebt gevolgd dat weet je dat er in India regelmatig bomaanslagen en rellen zijn. Al die verschillende godsdiensten.. een koude oorlog met pakistan over de kashmir kwestie, de criminaliteit etc..

Reisadviezen zijn altijd een beetje eng om te lezen... of het nu erger is dan anders weet ik niet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

btw je hebt wel gezien dat er specifiek gezegd wordt dat er voor Ladakh geen negatief advies is..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

Tikva schreef:btw je hebt wel gezien dat er specifiek gezegd wordt dat er voor Ladakh geen negatief advies is..
Dat heb ik gelezen inderdaad. :) Verder ben ik ook wel op de hoogte van de 'koude oorlog', maar dat reizen in bepaalde gebieden zo expliciet wordt ontraden verbaast me wel.
traveladdict

Bericht door traveladdict »

Ben niet in India geweest, dus ik weet niet hoe de situatie daar precies is. Ik check ook altijd het reisadvies van Minbuza, maar sommige dingen in het advies lijken soms wat erger dan ze zijn. Moet je voor de gein maar eens het reisadvies van NL op zoeken. Die is ook niet heel rooskleuring ;-) Het ligt er inderdaad aan hoe het er precies geformuleerd staat of het een negatief advies is of dat het alleen een waarschuwing is om op te letten.
nini333
Reiziger
Contacteer:

Bericht door nini333 »

In Noord-West India is het nu wat onrustig, door de situatie in Pakistan. Zo is het ook wat minder rustig in Darjeeling (Noord-Oost India), hangt ook samen met Tibet en de situatie daar.

India is een land met veel arme mensen. Er zijn daar redelijk wat bedelaars en je zult waarschijnlijk lastig gevallen worden door hordes taxi-chauffeurs etc. Het is een land waar je goed op moet letten en moet onderhandelen. Ben je een beetje zeker van jezelf (of toon je jezelf in ieder geval zo) dan zal het wel loslopen. In elk land zijn er gebieden die onrustig zijn, vaak heeft dit met de politieke situatie te maken.

In het algemeen: blijf weg van grenzen met buurlanden waar het "rommelt", houd je ogen open, ga niet naar een plein als je weet dat er rellen of opstanden zullen zijn (meng je niet in de politieke situatie).
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
Plaats reactie