Stomme maar niet zoon vreemde vraag.
Stomme maar niet zoon vreemde vraag.
Ik ga voornamelijk op Guesthouses verblijven, en dan heb ik nu er toch gekozen voor ensuite, 10 euro per nacht, want wil dus niet een stapelbed, dus een groot bed of 2 losse, maar geen stapelbed.
Nu ben ik op http://www.meenemen.nl/ een inpaklijst maken, hartstikke leuk, maar nu stel ik me de vraag, zal ik handdoeken meenemen, of zullen ze die ook in Guesthouse hebben? Mijn nieuwe koffer is in iedere geval heel groot, en ik heb net 3 goeie broeken, 2 goeie shirts en 1 goed hemd, en dat doe ik dus in de koffer, een goeie broek en oud G-star shirtje wou ik aan doen wanneer ik naar vliegveld ga, aangezien ik mijn goeie kleding bewaar voor als ik in Bangkok ben.
Nou is mijn G-star shirtje trouwens ook gewoon goed, maar wel een paar kleine gaatjes, maar goh die ziet bijna niemand, behalve mijn oma.
En persoonlijk slaap ik nooit in pyjama´s maar dat werd geadviseerd, wat doen jullie? Gewoon slapen zoals je altijd zou slapen of toch een pyjama aan doen? Hoeveel handdoeken nemen jullie gemiddeld mee? Want je kunt ze ja gewoon laten drogen, je hoeft ze niet steeds te wassen.
Nu ben ik op http://www.meenemen.nl/ een inpaklijst maken, hartstikke leuk, maar nu stel ik me de vraag, zal ik handdoeken meenemen, of zullen ze die ook in Guesthouse hebben? Mijn nieuwe koffer is in iedere geval heel groot, en ik heb net 3 goeie broeken, 2 goeie shirts en 1 goed hemd, en dat doe ik dus in de koffer, een goeie broek en oud G-star shirtje wou ik aan doen wanneer ik naar vliegveld ga, aangezien ik mijn goeie kleding bewaar voor als ik in Bangkok ben.
Nou is mijn G-star shirtje trouwens ook gewoon goed, maar wel een paar kleine gaatjes, maar goh die ziet bijna niemand, behalve mijn oma.
En persoonlijk slaap ik nooit in pyjama´s maar dat werd geadviseerd, wat doen jullie? Gewoon slapen zoals je altijd zou slapen of toch een pyjama aan doen? Hoeveel handdoeken nemen jullie gemiddeld mee? Want je kunt ze ja gewoon laten drogen, je hoeft ze niet steeds te wassen.
Re: Stomme maar niet zoon vreemde vraag.
In goedkopere guesthouses zijn er meestal geen handdoeken, ik de iets duurdere guesthouses wel. Zelf neem ik altijd maar een handdoek mee, meestal zo'n snel drogende sporthanddoek. Die kun je op de hand wassen en is dezelfde dag weer droog, en ook als je hem aan de laudry service mee geeft heb je hem meestal wel op tijd.
Gezien de warmte zijn er absoluut dagen dat ik meer dan eens douche.
Pyama? IK heb nooit kamers met AC (te koud), dus met een pyama aann wordt het al snel te warm. Ik slaap over het algemeen gewoon in een T-shirt.
Als ik jou was zou ik niet m'n allerbeste kleding mee nemen naar Thailand. Tuurlijk wil je er op je voordeligst uit zien, maar de laundry service gaat niet altijd even voorzichtig met je kleren om (te heet wassen), dus dat is misschien een beetje zonde. Ook zou ik minder broeken meenemen, en meer shirtjes (of ter plekke kopen voor weinig). T-shirt gaan toch eerder stinken (zweet), dus is het fijn als je er meerdere hebt. Ook wegen ze minder dan broeken.
Ik zou bovendien een dun shirt met lange mouwen meenemen, goed voor 's avonds. Ook in een bus met AC is het lekker om iets dikkers aan te hebben.
Gezien de warmte zijn er absoluut dagen dat ik meer dan eens douche.
Pyama? IK heb nooit kamers met AC (te koud), dus met een pyama aann wordt het al snel te warm. Ik slaap over het algemeen gewoon in een T-shirt.
Als ik jou was zou ik niet m'n allerbeste kleding mee nemen naar Thailand. Tuurlijk wil je er op je voordeligst uit zien, maar de laundry service gaat niet altijd even voorzichtig met je kleren om (te heet wassen), dus dat is misschien een beetje zonde. Ook zou ik minder broeken meenemen, en meer shirtjes (of ter plekke kopen voor weinig). T-shirt gaan toch eerder stinken (zweet), dus is het fijn als je er meerdere hebt. Ook wegen ze minder dan broeken.
Ik zou bovendien een dun shirt met lange mouwen meenemen, goed voor 's avonds. Ook in een bus met AC is het lekker om iets dikkers aan te hebben.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dun shirt met lange mouwen heb ik er net in gestopt, ik neem in feite niet mijn beste kleding mee, want ik heb dat niet, ik heb eigenlijk maar 3 goeie broeken, ik koop er paar keer per jaar, dus ik kan net 2 spijkerbroeken in mijn koffer doen, de 3e heb ik aan, en verder heb ik een wit hemd erin gedaan, ook omdat ik gewoon geen andere kleding heb, ik heb wel zwarte kleding, maar ik kies toch liever voor lichte kleuren.
Goed ik zal waarschijnlijk wel kamers hebben met AC, ik ga dan ook voor ensuites nu ( Als ik ze ook eens geboekt kreeg
), maar in feite wou ik mee nemen wat ik had, en dat zijn dus maar 2 shirts, in met korte mouwen en een met lange, en dan nog een witte blouse, en dat was het, meer aan kleding heb ik niet, en wil ik kopen in Thailand.
Maar ik wil wel kleding bij hebben voor de eerste week, vandaar dat ik 3 broeken bij me heb, 2 shirts en een blouse, maar daar houdt ook mee op, verder wou ik nog wat ondergoed bij gaan kopen en sokken, want ik weet niet of ik dat wel wil kopen in Thailand.
Wat weten jullie over kleren mee terug nemen? Mijn reis organisatie zij ik kon zoveel kleding kopen als ik wou, zolang maar geen nepmerken zijn, ik ben mij nu echt volop voorbereiden, heb mij ook van anwb een reisgids gekocht voor bangkok, met toeristen woorden lijst erin, al komt boekje uit 2004/2005.
Mijn broeken en shirts zijn trouwens ook maar broeken van 20 a 30 euro van de c&a, en die shirtjes zijn ook niet zo duur geweest, ik wil gewoon goed uit zien, dat is wel belangrijk voor mij, ik heb trouwens nog nooit zelf mijn kleren gewassen lol, maja zal niet zo moeilijk zijn.
Goed ik zal waarschijnlijk wel kamers hebben met AC, ik ga dan ook voor ensuites nu ( Als ik ze ook eens geboekt kreeg

Maar ik wil wel kleding bij hebben voor de eerste week, vandaar dat ik 3 broeken bij me heb, 2 shirts en een blouse, maar daar houdt ook mee op, verder wou ik nog wat ondergoed bij gaan kopen en sokken, want ik weet niet of ik dat wel wil kopen in Thailand.
Wat weten jullie over kleren mee terug nemen? Mijn reis organisatie zij ik kon zoveel kleding kopen als ik wou, zolang maar geen nepmerken zijn, ik ben mij nu echt volop voorbereiden, heb mij ook van anwb een reisgids gekocht voor bangkok, met toeristen woorden lijst erin, al komt boekje uit 2004/2005.
Mijn broeken en shirts zijn trouwens ook maar broeken van 20 a 30 euro van de c&a, en die shirtjes zijn ook niet zo duur geweest, ik wil gewoon goed uit zien, dat is wel belangrijk voor mij, ik heb trouwens nog nooit zelf mijn kleren gewassen lol, maja zal niet zo moeilijk zijn.
Officieel moet je als je voor meer dan 250 euro aan kleren gekocht hebt, dit aangeven aan de grens en er belasting over betalen. Wanneer je dingen een aantal keren hebt gedragen (en gewassen!) dan is het niet meer nieuw, dus dat is geen probleem. Moet je alleen de bonnetjes er niet bij stoppenSeeker schreef:Wat weten jullie over kleren mee terug nemen? Mijn reis organisatie zij ik kon zoveel kleding kopen als ik wou, zolang maar geen nepmerken zijn.

Ik vind handwassen in koud water erg moeilijk. Krijg mijn kleren op die manier nooit echt goed schoon...Seeker schreef:... ik heb trouwens nog nooit zelf mijn kleren gewassen lol, maja zal niet zo moeilijk zijn.
Mijn kleding ziet nog als nieuw uit, nee ik zou toch niet meer dan 100 euro aan kleding uit geven, en als kleding daar echt goedkoper is dan kom ik daar met moeite aan, maar je zou ook uit al je kleren gewoon de etiketen kunnen uit knippen, dan kunnen ze niet zien waar gekocht is?Jenny schreef:Officieel moet je als je voor meer dan 250 euro aan kleren gekocht hebt, dit aangeven aan de grens en er belasting over betalen. Wanneer je dingen een aantal keren hebt gedragen (en gewassen!) dan is het niet meer nieuw, dus dat is geen probleem. Moet je alleen de bonnetjes er niet bij stoppenSeeker schreef:Wat weten jullie over kleren mee terug nemen? Mijn reis organisatie zij ik kon zoveel kleding kopen als ik wou, zolang maar geen nepmerken zijn.![]()
Ik vind handwassen in koud water erg moeilijk. Krijg mijn kleren op die manier nooit echt goed schoon...Seeker schreef:... ik heb trouwens nog nooit zelf mijn kleren gewassen lol, maja zal niet zo moeilijk zijn.
Ik denk als mijn kleding schoon is en alleen beetje stinkt dat ik er wel wat deo op zou kunnen spuiten lol.
Nog 4 dagen en ik zit mijn koffer al in te pakken lol, ik begin daar altijd vrij vroeg mee.
Op het etiket staat alleen waar het gemaakt is, niet waar het gekocht is. Wat dat betreft kun je de etiketten beter laten zitten, weet je meteen het wasvoorschrift
Ik weet niet wat voor een maat je hebt, maar houd er rekening mee dat de Thai gemiddeld kleiner en dunner zijn dan wij. Broeken kopen kan vrij porblematisch zijn (al kun je maatkleding laten maken), en mooie shirts misschien ook wel. Goedkope shirtjes kun je echter overal krijgen, met name rond Kao Sarn Road en Patpong in BKK.

Ik weet niet wat voor een maat je hebt, maar houd er rekening mee dat de Thai gemiddeld kleiner en dunner zijn dan wij. Broeken kopen kan vrij porblematisch zijn (al kun je maatkleding laten maken), en mooie shirts misschien ook wel. Goedkope shirtjes kun je echter overal krijgen, met name rond Kao Sarn Road en Patpong in BKK.
Goeie grutjes, moet er nog iemand mee om straks je handje vast te houden bij het oversteken? En verdomme, het is zo'n niet zoon. Als PVV'er heb je toch hart voor NL, dan ook voor de taal, probeer eens normaal NLs te schrijven man.
Begin bij jezelf dan, voor je andere erop wijst. En ik vraag gewoon wat advies, ja het is mijn eerste verre reis en ik ga alleen.Dexter schreef:Goeie grutjes, moet er nog iemand mee om straks je handje vast te houden bij het oversteken? En verdomme, het is zo'n niet zoon. Als PVV'er heb je toch hart voor NL, dan ook voor de taal, probeer eens normaal NLs te schrijven man.
@ Jenny, broeken heb ik dan ook bij me, ik ben 1,85, en meestal heb ik een L of 33-32 ofzoiets, weet nooit precies, pas meestal meerdere maten, zullen vast wel zulke maten hebben, maar shirtjes zal vast geen probleem worden denk ik, korte broeken denk ik ook niet, maar draag die in algemeen niet.
- bolletjeom
- Reisexpert
spijkerbroeken....pfff. Dat zijn van die warme dikke logge dingen. Heb je niet misschien ook een niet-spijkerbroek? een korte broek ofzo. (en dan niet zo'n enge tot net over je billen maar tot op je knie
)
In Thailand is het HEET. zat gister hier even in de zon met mijn spijkerbroek aan en brande weg. Het kan heel lekker zijn om iets luchtigers bij je te hebben. Ik weet niet of en hoe jij zweet bij hoge temperaturen met een hoge luchtvochtigheid maar als het zweet in straaltjes van je afloopt dat zuigt zo'n spijkerbroek zich helemaal vol. Droogt heel langzaam en gaat snel heel erg stinken.
een spijkerbroek op de handwas wordt loodzwaar en duurt heel lang om te drogen.
slapen doe ik in een pyama met name als ik over de gang moet naar de badkamer. Maar als het niet te houden is van de hitte dan trek ik hem wel eens uit. Ik vind het een prettig idee dat ik in geval van nood zo mijn bed uit kan rennen zonder in mijn nakie op straat te staan. ( Wie kent die vreselijke nachtmerrie niet?)
Een tip voor als je het 's nachts heel warm hebt. Maak een lapje nat (washand, punt van een handoek) en haal die over je lichaam heen. Zeker als je dan onder een ventilator ligt koel je lekker snel af

In Thailand is het HEET. zat gister hier even in de zon met mijn spijkerbroek aan en brande weg. Het kan heel lekker zijn om iets luchtigers bij je te hebben. Ik weet niet of en hoe jij zweet bij hoge temperaturen met een hoge luchtvochtigheid maar als het zweet in straaltjes van je afloopt dat zuigt zo'n spijkerbroek zich helemaal vol. Droogt heel langzaam en gaat snel heel erg stinken.
een spijkerbroek op de handwas wordt loodzwaar en duurt heel lang om te drogen.
slapen doe ik in een pyama met name als ik over de gang moet naar de badkamer. Maar als het niet te houden is van de hitte dan trek ik hem wel eens uit. Ik vind het een prettig idee dat ik in geval van nood zo mijn bed uit kan rennen zonder in mijn nakie op straat te staan. ( Wie kent die vreselijke nachtmerrie niet?)
Een tip voor als je het 's nachts heel warm hebt. Maak een lapje nat (washand, punt van een handoek) en haal die over je lichaam heen. Zeker als je dan onder een ventilator ligt koel je lekker snel af
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wij hebben een kamer met eigen badkamer, maar nee ik heb geen andere broeken dan spijkerbroeken, maar zijn wel fijn zittende broeken, en niet van die dikke loggen die jij omschrijft, dat zijn van die goedkope spijkerbroeken en die draag ik niet meer, ik denk dat ik wel paar korte broeken heb, maar ik draag ze niet meer, ik kijk in Thailand wel voor korte broeken en shirts.
Ze zijn inderdaad wat warmere lange broeken, maar ik draag ze in Nederland ook wanneer 30 graden is.
Ze zijn inderdaad wat warmere lange broeken, maar ik draag ze in Nederland ook wanneer 30 graden is.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
het toverwoord: afritsbroek. Liefst een beetje baggy, van een dunne, snel drogende stof en met veel zakken.
Spijkerbroeken zijn niet handig. Niet droog te krijgen. Hooguit eentje zou ik zeggen.WizardOfOss schreef:het toverwoord: afritsbroek. Liefst een beetje baggy, van een dunne, snel drogende stof en met veel zakken.
Seeker: "zoon" is niet handig om steeds op te schrijven. Die meid heeft toch helemaal geen zoon

Wizard: baggy.....geen handig advies voor het geval Seeker een keer heel hard moet rennen omdat er een Thais broertje met kapmes achter hem aanzit

Pyama

Seeker, waarom vraag je eigenlijk advies om vervolgens er tegenin te gaan en te zeggen: "maar ik doe het lekker toch".
Moet overigens wel zeggen dat ik het tof vind dat je op reis gaat. Je komt nogal naief en onervaren over, vind het dan serieus wel dapper dat je helemaal naar de andere kant van de wereld gaat.
Misschien ben je wel wat naief met je Thaise vriendinnetje (wellicht ben je je niet bewust hoe dat soort dingen 19 van de 20 keer lopen), maar vind het stoer dat je het toch doet. En ik hoop ook echt voor je dat je Thaise chickie uitzondering op de regel gaat zijn en dat jij het leuk gaat hebben met haar.
En dat jij uit je spijkerbroek gaat zweten, tsja, daar kom je dan ook vanzelf wel achter....
Tip: Misschien even naar de winkel voor wat extra shirts? Ik denk niet dat je erop zit te wachten om elke dag te wassen.
Moet overigens wel zeggen dat ik het tof vind dat je op reis gaat. Je komt nogal naief en onervaren over, vind het dan serieus wel dapper dat je helemaal naar de andere kant van de wereld gaat.
Misschien ben je wel wat naief met je Thaise vriendinnetje (wellicht ben je je niet bewust hoe dat soort dingen 19 van de 20 keer lopen), maar vind het stoer dat je het toch doet. En ik hoop ook echt voor je dat je Thaise chickie uitzondering op de regel gaat zijn en dat jij het leuk gaat hebben met haar.
En dat jij uit je spijkerbroek gaat zweten, tsja, daar kom je dan ook vanzelf wel achter....
Tip: Misschien even naar de winkel voor wat extra shirts? Ik denk niet dat je erop zit te wachten om elke dag te wassen.
- bolletjeom
- Reisexpert
T-shirts koop je ter plekke voor een dollar of $3 per stuk dus je kunt ook daar je collectie uitbreiden.
Iets wat redelijk los zit met lange mouwen kan ook fijn zijn om je huid te beschermen tegen de zon. Er komt zeker een dag dat je een keer verbrand bent en niet nog meer zon op je huid wilt
Tja, die spijkerbroeken....je bent mega eigenwijs... dat is ons allemaal nu wel duidelijk
maar 30 graden hier is iets anders dan 30 graden daar waar de luchtvochtigheid 100% is
Wil jij met je spijkerbroek aan een volle dag in een sauna/stoombad zitten?
Geloof me, je broek gaat enorm stinken en zal waarschijnlijk niet eens meer dorgen. (wel eens een sporttas geroken die een week heeft gelegen?)
Kijk eens bij de H&M voor een luchtige bermuda achtige broek. Die zijn helemaal niet zo duur en je zal er daar erg blij mee zijn
Iets wat redelijk los zit met lange mouwen kan ook fijn zijn om je huid te beschermen tegen de zon. Er komt zeker een dag dat je een keer verbrand bent en niet nog meer zon op je huid wilt
Tja, die spijkerbroeken....je bent mega eigenwijs... dat is ons allemaal nu wel duidelijk

Wil jij met je spijkerbroek aan een volle dag in een sauna/stoombad zitten?
Geloof me, je broek gaat enorm stinken en zal waarschijnlijk niet eens meer dorgen. (wel eens een sporttas geroken die een week heeft gelegen?)
Kijk eens bij de H&M voor een luchtige bermuda achtige broek. Die zijn helemaal niet zo duur en je zal er daar erg blij mee zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Zijn er nog meer mensen ontzettend benieuwd hoe zijn reis zal zijn?
Ik hoop op een mooi reisverhaal.

Ik hoop op een mooi reisverhaal.