Eerste keer backpack

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
hlvdenbe

Eerste keer backpack

Bericht door hlvdenbe »

Hallo, ik zou graag in de maand juli vertrekken op backpack, ik zou dit normaal met mijn vriend doen en dit gedurende twee-drie weken. Ik ben een totale beginner en mijn vriend ook, we hebben ons de voorbije drie jaar enkel bezig gehouden met het rondreizen met de auto in frankrijk... maar nu is het de laatste keer dat ik zo lang vakantie zal hebben dus wil ik er toch nog van profiteren. Gezien de bestemming zal het avontuur zowiso aanwezig zijn, maar ik lig ook graag even eens op het strand, dus als jullie hier tips voor hebben?

Ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen met het volgende:
- ik denk zelf dat de beste regio' voor mij azie is (ik wil echt eens iets helemaal anders) ik ben vegetarier en heb gelezen dat dit het beste is, dus ik dacht aan laos, cambodja, of indie?
- mijn vriend zijn ouders doen echter moeilijk over deze landen (omdat ze zo ver enzo zijn) dus dan dacht ik evt aan griekenland of polen --> hoe zit het hier qua prijs categorie?
- of heb ik het helemaal fout, welk land zouden jullie me dan aanraden?
- en welke prijs schat je ervoor? Ik zou liever niet over 1000 euro gaan...
- misschien ook: is indie moeilijk voor vrouwen, ik bedoel gevaarlijk? en moet je op je kleding letten?
alvast heel erg bedankt
Jenny
Reisexpert

Re: Eerste keer backpack

Bericht door Jenny »

Welk land bedoel je met Indie, is dat Indonesie of India?

Wanneer je in juli weg zou willen, dan zou dat betekenen dat je binnen nu en een maand wilt vertrekken. Dat kan, maar je moet err rekening mee houden dat het tegen het hoogseizoen aan loopt, en dat de meeste goedkope vliegtickets inmiddels uitverkocht zullen zijn. Ik heb voor de grap ff gekeken wat een retourtje Amsterdam - Bangkok kost met vertrek op 14 juli, en dan hebben we het toch over prijzen vanaf 850 euro. Dat wil zeggen dat je het voor 1000 euro niet gaat redden als je ook je verblijf en eten moet bekostigen! (En BKK is echt een van de goedkopere bestemmingen in Azie.)

Je budget van 1000 euro in acht nemend, raad ik dus Europa aan. Griekenland is heel warm op dit moment, dus wellicht is Polen een betere optie? Ik vind Bulgarije ook erg mooi, maar ook daar kan het warm zijn.

Laos, Cambodja en Indonesie (India ben ik nooit geweest) zijn prima te bereizen als vrouw, zelfs in je eentje. Het aanpassen van je kleding (schouders bedekt, niet te korte rokjes) is voor mij meer een kwestie van respect voor de locale bevolking, dat doe ik dus eigenlijk altijd - en dus niet vanwege mijn veiligheid. Op het strand kun je meestal wel gewoon in bikini.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
hlvdenbe

Bericht door hlvdenbe »

ha merci,

ik heb ondertussen wat verder op het forum gelezen en was aant denken aan laos nu... omdat dat daar blijkbaar zo geschikt is voor de eerste keer, de korte tijd en het vegetarisme. Zelf zou ik ook véél véél liever naar laos gaan dan nog tseeds in europa te zitten, het zou de eerste keer zijn en de enige keer blijven voor lange tijd... Ik hoop dan wel dat mijn vriend zou meekunnen en zoals je zegt de tickets niet te duur worden. Ik denk ook wel nog wat vrij te hebben tussen 26 augustus en half september anders...
Verder had ik nog volgende vraag vergeten stellen: mijn vriend en k zijn beide nogal fan van moto/brommer rijden en we zouden dit dus ook graag eens willen doen: iemand ervaring mee (in laos/griekenland of polenstreken?) beter eentje kopen? beter eentje huren?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Een vriendin van mij heeft gister nog tickets naar Bangkok voor Juli gevonden voor €450. Je moet dan wel eerst voor €70 naar Londen met Easyjet en je vliegt dan met Qatar airlines.

Ouders zijn het vaak niet eens met de reisplannen van de kinderen. Als kind moet je dit een beetje negeren. Anders blijven ze de rest van je leven bepalen wat je wel en niet mag doen omdat zij bang zijn dat er iets met je gebeurt. Dus gewoon vast houden aan jou plannen. Het is tenslotte jou leven. En als je het gezeur dragelijk wilt maken en je ouders gerust wilt stellen moet je gewoon veel tijd stoppen in de voorlichting. Dus laten zien dat een vakantie in Azie veiliger is dan in europa. Laten zien dat je weet wat je gaat doen, dat je zelf goed geinformeerd bent. Overdonder ze met de info die je al hebt. Dat je weet welke vaccinaties je nodig hebt ( je mag daarmee wel opschieten), hoe het zit met visa, hoe het zit met bijvoorbeel je eerste dag accommodatie, reisverhalen van anderen laten lezen etc.

In Azie kan je scooterachtige motortjes huren per dag maar ook een hele reeks dagen. Maar dus niet echt van die grote motoren zoals wij die kennen. Dat kan vast ook wel maar is een stuk minder gebruikelijk. Veel reizigers huren een motortje om rond te toeren. dat is erg leuk!

Als je nog nooit in Azie bent geweest...waarom Laos?Het is een pracht land hoor. Absoluut!
maar het is ook 1 van de minst ontwikkelde landen dus ietsje moeilijker. Als je die kant op gaat zou ik ook een Thailand alternatief in mijn achterhoofd hebben. Stel dat je ter plekke Thailand al een behoorlijke cultuurschok vind ( wat kan maar absoluut niet hoeft) dan heb je een plan B

normale uitgave in Azie is tegen de €20 per persoon per dag. in iedergeval wanneer je in een vrij hoog tempo wilt reizen en aangezien jullie maar 2 a 3 weken gaan lijkt het me dat je veel wilt zien.

je zegt ook dat je strand leuk vind. dan vind ik de opties Laos en Polen wel grappig ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

je zegt ook dat je strand leuk vind. dan vind ik de opties Laos en Polen wel grappig
Idd, appels en peren zeg maar _O- . Waarom denk je aan Polen? Lijkt mij niet zo'n geweldig land om uitgebreid te gaan backpacken hoor. Ok, Krakow is mooi, maar verder :? . Ja, je kunt de bergen in trekken. Maar dat lijkt dan weer niet echt op die strandwens van je O-) .
bolletjeom
Reisexpert

ik denk dat de natuurparken van Polen wel erg mooi zijn. Als je zin hebt in een kampeervakantie met wandelingen in de natuur dan lijkt Polen me erg leuk. En er zijn een paar mooie steden.
Het staat wel op mijn lijstje voor zomervakantieopties als we weer eens een campertje hebben
hlvdenbe

Bericht door hlvdenbe »

wel, laos en polen, omdat ik ondertussen verder op dit forum zat te lezen en merkte dat dit goed is voor 'beginners'... maar ondertussen had ik dan weer cambodja in mijn hoofd.. oa gezien ze kust maar ook omdat ik van iemand hoorde dat het zo mooi is daar. Ik zal veel te plannen hebben, maar normaal zijn allesinds alle vaccinaties bij mij reeds ok.
Thailand is dus eerder aan te raden voor beginners zeg jij? Ja, ik denk dat ik een lijstje moet maken van drie landen op vlak van : de gamekkelijkste voor beginners, en vandaar zou beginnen denken welke is nu gemakkelijkst bereikbaar en en int welk kan ik op die korte tijd het meeste zien...
Dus als jullie mij een top drie zouden geven op bais van jullie ervaring en mijn wensen en beginnersniveau... 8-) Ik krijg graag advies
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Makkelijk voor beginners in azie:

Met stip op nummer 1 thailand!.. aangezien je toch een ticket naar bangkok moet om nog een beetje goedkoop te zijn waarom kies je daar niet voor. Je kunt 2 weken thailand ook makkelijk combineren met 1 weekje cambodja. Je kunt dan en naar het strand en hoogtepunten zoals ankor bezoeken.

In europa is zoveel makkelijk voor beginners. Overal waar ze goed engels spreken. Voor budget moet je toch aan landen als roemenie, bulgarije etc denken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
hlvdenbe

Bericht door hlvdenbe »

Tikva schreef:Makkelijk voor beginners in azie:

Met stip op nummer 1 thailand!.. aangezien je toch een ticket naar bangkok moet om nog een beetje goedkoop te zijn waarom kies je daar niet voor. Je kunt 2 weken thailand ook makkelijk combineren met 1 weekje cambodja. Je kunt dan en naar het strand en hoogtepunten zoals ankor bezoeken.

In europa is zoveel makkelijk voor beginners. Overal waar ze goed engels spreken. Voor budget moet je toch aan landen als roemenie, bulgarije etc denken.
Hey, ik ben gisteren eens naar connections gegaan, veel zal nu afhangen van de mogelijkheid van vlucht, maar ik moest maandag nog eens bellen. Bijkomend probleem is dat de vriend met wie ik nu zou gaan rechtsreeks vanuit hongkong zou vliegen dus moeten we onze vluchten wat op elkaar afstemmen. Maar allesinds, gisteren in connections sprak er ons een man aan die reeds voor de derde keer naar cabodja vertrekt. Na wat te babbelen kwamen we met zijn hulp uiteindelijk op een reisroute (die vriend van mij heeft wel de namen van de plaatsen opgeschreven) maar het zou ongeveer dit worden: dus landing in bangkok , vanuit bangkok vertrekken naar NO riching dat nationaal park om de jungle te zien, van daaruit naar anchor en nog een plaats in die buurt, van daaruit naar de hoofdstad van cambodja en dan de stranden van cambodja doen (die man heeft ons een naam genoemd, maar ben ze vergeten)(volgens die man bleven we daar best en week genieten, wat ik wel zie zitten als rust voor de benen en als heerlijke afkoeling van dat tropische klimaat), en dan dachten we zelf, afhankelijk van de tijd die er nog over zou zijn voor de vlucht te halen, ofwel van aan de kust van cambodja met de vlieger naar bangkok (volgens die man moet dat lukken want is er daar ergens een kleine luchthaven) en dan nog enkele dagen bangkok zelf doen, ofwel met bus en trein terug naar thailand en dan nog enkele gebieden op de terugreis bezoeken....
Wat denken jullie, is dit haalbaar? Op de drie weken tijd die we ervoor zouden nemen, en moet je dan niet erg veel in de bus zitten voor de tijd die je dan maar buiten kan spenderen? En is het mogelijk om van de kust van cambodja terug naar bangkok te vliegen?
Verder hoopte ik dan al mijn visum te kunnen regelen in belgie voor cambodja, maar ik loop nu drie weken stage dus kan niet even op en neer naar brussel, en die vriend vertrekt vrijdag naar hongkong, dus denk ik dat we ons visum in bangkok zullen moeten regelen, gaat dit gemakkelijk? Verliezen we daar veel tijd mee? Want zoveel tijd hebben we nu niet... ? Wat zijn jullie adviezen, als jullie echt aanraden dat ik mijn visum in belgie in orde breng ga ik ook proberen dat te doen, mijn maat kan miss een dag vroeger landen en hetzijne in bangkok dan reeds in orde brengen...?

groetjes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Zeker t in Belgie je visum in orde maken maar gewoon aan de grens of eventueel in bangkok. Waarom zou je nu moeilijk doen als het daar makkelijk kan.

Persoonlijk ben ik niet weg van de kunst van cambodja.. (maar ja het regende toen ik er was) en zou ik voor een thais strand kiezen. Zeker als je wil duiken. De route die je nu noemt in echt niet veel in de bus zitten. 1 dag bangkok naar ankor, halve dag naar pnohm ben, halve dag naar strand, hele dag terug naar bangkok. Valt wel mee dus voor 3 weken toch.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Persoonlijk ben ik niet weg van de kunst van cambodja
Tiepfoutje? ;) De kust neem ik aan.
Wij hadden ook slecht weer aan de kust in cambodja en het zwemmen was dus ook problematisch met hoge golven. Maar ik heb hier in het Azie forum wel verhalen gehoord over onontdekte eilandjes. En dat klonk wel leuk.

Eigenlijk wilde de moderator in mij dit onderwerp splitsen en nu bij Azië zetten aangezien er een knoop doorgehakt lijkt te zijn. Maar dan wordt het zo'n rommeltje. Misschien dat hlvdenbe zelf daar een nieuw topic kan starten als de vragen vanaf nu alleen nog maar gaan over Azië ???
Plaats reactie