wel/geen malariapillen slikken?
Re: wel/geen malariapillen slikken?
Even gezond als in een stad een ommetje maken en je longen vol uitlaatgassen en kerosine shizzle trakteren. Muahahaa, al dat gezeik van mensen om pillen enzovoorts, je wilt niet weten hoeveel rotzooi je lichaam binnenkrijgt met normaal eten, drinken en zoals genoemd luchtvervuiling.
DEET is ontzettend smerig spul! Absoluut niet best voor je huid, en eten met DEET vingers lijkt me ook bepaald niet gezond...... Ja, ook DEET gebruik ik eigenlijk zo min mogelijk. Ik heb wel 1 gelukje: die beesten vinden min bloed niet zo lekker, en ik word relatief weinig gestoken.Slik ze zelf overigens wel, maar met tegenzin. Vind het vergif, maar weet iemand hoe gezond/veilig DEET is?
Als ik dat spul ruik en voel en merk dat plastic wegsmelt, dan vraag ik me echt af of het wel zo gezond is.
- bolletjeom
- Reisexpert
Deet is/was landbouwgif!!!
In te geconcentreerde hoeveelheden is het heel schadelijk voor je huid. En idd tast het plastic al aan bij concentraties die wij op onze huid moeten smeren.
Wel eens per ongeluk aan een vinger gelikt waar nog Deet op zat??? Nou, dan weet je dat je het spul niet moet drinken
Maar je kunt nog altijd beter een probleempje hebben met je huid dan dood gaan aan Malaria of Dengue.
En ik heb eigenlijk nog nooit iemand gezien of gehoord die huidproblemen heeft gekregen van Deet
In te geconcentreerde hoeveelheden is het heel schadelijk voor je huid. En idd tast het plastic al aan bij concentraties die wij op onze huid moeten smeren.
Wel eens per ongeluk aan een vinger gelikt waar nog Deet op zat??? Nou, dan weet je dat je het spul niet moet drinken
Maar je kunt nog altijd beter een probleempje hebben met je huid dan dood gaan aan Malaria of Dengue.
En ik heb eigenlijk nog nooit iemand gezien of gehoord die huidproblemen heeft gekregen van Deet
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Er zijn ook veel verschillende producten en productvormen met deet. Ik heb verschillende geprobeerd. Spray en gel van Careplus, wat puur naar vergif ruikt en waar plastic inderdaad van gaat smelten.
Autan rollerstick met deet. Maar het beste anti-muggenmiddel vind ik de kruidvat stick met deet. Het ruikt niet zo als vergif als dat de gel en spray can careplus, meer naar een citroenbommetje en werkt bij mij het beste om muggen op afstand te houden. Misschien juist door de citroengeur i.p.v. de deet.
Autan rollerstick met deet. Maar het beste anti-muggenmiddel vind ik de kruidvat stick met deet. Het ruikt niet zo als vergif als dat de gel en spray can careplus, meer naar een citroenbommetje en werkt bij mij het beste om muggen op afstand te houden. Misschien juist door de citroengeur i.p.v. de deet.
Ben gister naar de GGD geweest voor mijn advies + eerste prikken voor mijn reis naar ZO Azie. Hierbij heeft hij me laten zien waar ik wel en waar ik geen malaria pillen hoef te slikken. Kreeg alleen het slechte nieuws dat ik alleen maar een soort malaria pil kan nemen en dat deze ook tussen de 3 a 4 euro kost. Om dit nou voor een half jaar mee te nemen is wel een heel duur grapje...
De meeste berichten heb ik al terug gelezen maar de reacties zijn een beetje afgedwaald over het wel of niet slikken van deze dingen. Ik heb dus geen idee wat ik moet doen. Ik heb hem gevraagd hoe dat zit met medicijnen in het buiteland zelf halen. Echter gaf hij aan dat het vaak placebo's zijn en dat je niet gegarandeert bent van de kwaliteit omdat er geen controle op zit. (hij gaf als voorbeeld dat je de zwaarste antibiotica daar gewoon kunt halen terwijl als je dat in Ned zou doen er heel veel rompslomp bij komt kijken)
De meeste berichten heb ik al terug gelezen maar de reacties zijn een beetje afgedwaald over het wel of niet slikken van deze dingen. Ik heb dus geen idee wat ik moet doen. Ik heb hem gevraagd hoe dat zit met medicijnen in het buiteland zelf halen. Echter gaf hij aan dat het vaak placebo's zijn en dat je niet gegarandeert bent van de kwaliteit omdat er geen controle op zit. (hij gaf als voorbeeld dat je de zwaarste antibiotica daar gewoon kunt halen terwijl als je dat in Ned zou doen er heel veel rompslomp bij komt kijken)
- bolletjeom
- Reisexpert
voordat je je druk gaat maken om de prijs zou ik eerst eens even kijken of je ze niet gewoon vergoed krijgt van je ziektekosten verzekering. Wanneer je de simpelste aanvulling hebt zit preventieve reismedicatie erbij in. Meestal tot €200 per jaar.
Je gezondheid is heel veel geld waard. Aan malaria kan je dood gaan en als je dat niet doet dan kan je de rest van je leven malaria aanvallen blijven krijgen.
In het andere topic heb je al kunnen lezen over ter plekke pillen kopen. Dat is een afweging die je zelf moet maken. Ik heb het gedaan omdat ik onverwacht meer nodig had.
Je gezondheid is heel veel geld waard. Aan malaria kan je dood gaan en als je dat niet doet dan kan je de rest van je leven malaria aanvallen blijven krijgen.
In het andere topic heb je al kunnen lezen over ter plekke pillen kopen. Dat is een afweging die je zelf moet maken. Ik heb het gedaan omdat ik onverwacht meer nodig had.
Malarone kost ongeveer 3 euro per pil, en dat moet je dagelijks nemen. Echter, men raadt af (Travel Clinic Arnhem) om Malarone langer dan 3-4 maanden te slikken.
Lariam werkt ook prima in ZO Azie, is iets goedkoper, en hoef je maar een keer per week in te nemen. Sommige mensen klagen over Lariam en de bijwerkingen, ikzelf heb het maanden probleemloos geslikt in Azie. Wat je kan doen is een recept voor 2-3 pillen vragen, VOOR DE REIS kijken hoe je lichaam erop reageert en wanneer je geen klachten ervaart pas de pillen voor je reis halen.
Lariam werkt ook prima in ZO Azie, is iets goedkoper, en hoef je maar een keer per week in te nemen. Sommige mensen klagen over Lariam en de bijwerkingen, ikzelf heb het maanden probleemloos geslikt in Azie. Wat je kan doen is een recept voor 2-3 pillen vragen, VOOR DE REIS kijken hoe je lichaam erop reageert en wanneer je geen klachten ervaart pas de pillen voor je reis halen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
En een dagje in een stad zoals b.v. Beijing rondlopen staat geloof ik gelijk aan 1 a 2 pakjes sigaretten roken!Dexter schreef:Even gezond als in een stad een ommetje maken en je longen vol uitlaatgassen en kerosine shizzle trakteren. Muahahaa, al dat gezeik van mensen om pillen enzovoorts, je wilt niet weten hoeveel rotzooi je lichaam binnenkrijgt met normaal eten, drinken en zoals genoemd luchtvervuiling.
Jenny schreef:Malarone kost ongeveer 3 euro per pil, en dat moet je dagelijks nemen. Echter, men raadt af (Travel Clinic Arnhem) om Malarone langer dan 3-4 maanden te slikken.
Ik krijg geen Lariam mee van de GGD. Ik ben verplicht om Malarone te nemen. Maar na alles goed na gedacht te hebben vind ik voormezelf dat ik eigenlijk geen keus heb dan het wel te nemen.
- bolletjeom
- Reisexpert
Als de GGD geen lariam meer voorschrijft zou dat dan het malaria middel zijn waarvoor de cambodiaanse muggen resistent zijn geworden ?!?!?
Ik ga volgende week naar de GG&GD, ik zal het eens na proberen te vragen...
bolletjeom schreef:Als de GGD geen lariam meer voorschrijft zou dat dan het malaria middel zijn waarvoor de cambodiaanse muggen resistent zijn geworden ?!?!?
Komt-ie....Jenny schreef:Ik ga volgende week naar de GG&GD, ik zal het eens na proberen te vragen...
Een ZEER KLEIN aantal muggen in Cambodja is resistent voor Lariam. Wanneer je maar een korte tijd in het gebied verblijft, heb je hier niet zoveel voor te vrezen. Voor de zekerheid kun je vragen een noodkuur Malarone mee te nemen, mocht je vermoeden dat je ondanks de Lariam toch lijdt aan malaria, dan kun je door zelfmedicatie verder klachten uitstellen. ECHTER: je moet uiteraard toch een arts raadplegen!
Malarone wordt op dit forum (en op andere plekken op internet) beschreven als een of ander wondermiddel zonder bijwerkingen. In 2005 is mij al verteld dat het niet verstandig is om Malarone te slikken voor langer dan 3 maanden. Inmiddels raadt de GG&GD in Utrecht aan om Malarone niet voor meer dan 6 weken te slikken. Mocht je echter als patient dit advies in de wind slaan, dan zijn ze wel bereid om je een recept voor langere tijd te geven.
Samengevat: Lariam is niet zo slecht als sommige mensen beweren. Het is een feit dat er mensen zijn die veel last hebben van bijwerkingen (Lariam en duiken wordt sowieso afgeraden!), maar er zijn ook heel veel mensen die geen last hebben van bijwerkingen. Wil je weten of jij last hebt van Lariam, dan kun je voor je reis om een receptje voor een paar pillen vragen, zodat je kan kijken wat Lariam met jouw lichaam doet. Wanneer je dan geen klachten hebt, kun je meer pillen vragen voor je hele reis. Heb je wel last van klachten, dan kun je alsnog overstappen op een ander middel.
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Niet duiken met Lariam? Ojee... Hoe serieus moet ik dit nemen? Ik wilde namelijk wel gaan duiken in Zuid-Oost Azie... Maar ik was ook van plan om Lariam te gaan slikken. Weten jullie of Lariam *op doktersadvies* ook maar voor een bepaald aantal maanden geslikt mag worden? Ik ga in november, ben nog niet langs de GGD gegaan. Ik denk ook niet dat ik ervoor naar de GGD ga, maar een andere reisdokter zoek. Er zitten echt kneuzen bij de GGD in Zoetermeer.
- bolletjeom
- Reisexpert
Interessant! Ik hoor hele andere berichten.de GG&GD in Utrecht aan om Malarone niet voor meer dan 6 weken te slikken.
"u kunt opzich best wel langer dan 4 maanden Malarone slikken mevrouw. die 4 maanden zijn alleen maar in het leven geroepen omdat het medicijn vrij nieuw is en we nog niet met 100% zekerheid weten wat de gevolgen zijn voor lang gebruik maar het ziet er niet naar uit dat er iets verrassends gaat gebeuren"
Even vrij gequote van de GGD dame die ik in april sprak.
ik slikt het dit jaar niet onafgebroken heel lang maar al met al toch wel heel veel. Ik heb er 25 naar binnen gewerkt in april/mei en ga zometeen 11 dagen slikken 12 dagen pauze, 11 dagen slikken, 12 dagen pauze, 11 dagen slikken en dan 4 weken pauze en weer 25. Dat zijn toch best veel pilletjes. "
Onlangs bij Meditel in Leiden geweest voor vaccinaties en malariapillen.
Wij gaan voor 6 maanden reizen in Zuid-Oost Azie. Wij krijgen voor ongeveer 90 pillen Malarone mee. Over andere pillen is niet gesproken.
De pillen dienen we in te nemen in Laos, Vietnam in het noordwesten, Borneo en volgens mij op Java.
Ik vind het heel vreemd dat er zo veel verschillende adviezen zijn met betrekking op malaria. Blijkbaar is de kennis hiervan nog niet optimaal wat schrijnend is voor zon ziekte met zoveel dodelijke aflopen.
Wij gaan voor 6 maanden reizen in Zuid-Oost Azie. Wij krijgen voor ongeveer 90 pillen Malarone mee. Over andere pillen is niet gesproken.
De pillen dienen we in te nemen in Laos, Vietnam in het noordwesten, Borneo en volgens mij op Java.
Ik vind het heel vreemd dat er zo veel verschillende adviezen zijn met betrekking op malaria. Blijkbaar is de kennis hiervan nog niet optimaal wat schrijnend is voor zon ziekte met zoveel dodelijke aflopen.