Wanneer gaan backpacken in Aussie ?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
fleurr7

Wanneer gaan backpacken in Aussie ?

Bericht door fleurr7 »

Hallo lezers !

Ik zit een beetje in dubio..
Ik wil graag samen met mijn vriend volgend jaar januari tot aan de zomer backpacken in Australië.
We hebben beiden onze HBO studie niet gehaald na het 1e of 2e jaar.
Het liefst willen we er "even" tussenuit.

Nu zou ik graag van jullie willen weten wanneer jullie zijn gaan backpacken ?
Na de middelbare school, of net zoals wij misschien willen doen, tussen studie(s) door, of na de studie, of... ?
En hoe groot is de kans dat je na een (half)jaar nog gaat studeren ? Ben je niet helemaal uit het ritme of heb je er gewoonweg geen zin meer in ? Of misschien juist wel weer ?

Ik hoor graag van jullie !!
Groetjes, Fleur

P.S. Misschien even ter informatie, we zijn op het moment 19 en 20 jaar. ;)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wanneer gaan backpacken in Aussie ?

Bericht door Rick »

Het mooiste is als je net het studentenleven achter je hebt gelaten en op het punt staat om full-time te gaan werken. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat het altijd wel een goede tijd is om te backpacken/reizen. Als je er het geld voor hebt en de ambitie is er, waarom niet? :)

Ik weet natuurlijk niet hoe jij in het 'dagelijks' leven bent, dus het is ook erg moeilijk om die vraag voor je te beantwoorden. Of je daarna nog gaat verder studeren...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De kans bestaat (maar dat geldt niet voor iedereen) is dat je na het reizen het veel lastiger vind om weer je studie op te pakken. Als je er een flinke vakantie tegenaan gooit en de ruime aantal weken die je nu nog hebt gebruikt om bijvoorbeeld uit te proberen of het backpacken wat voor je is kun je eerst de studie afmaken en dan gaan reizen. Mocht je dan tijdens je reis besluiten om langer rond te blijven trekken heb je ook die mogelijkheid. Je hebt op dat moment namelijk totaal geen verplichtingen, geen studie, geen huis, geen baan om op te geven, etc. Wanneer je gaat reizen wetende dat je daarna weer "dat laatste beetje" moet afmaken lijkt het mij ook bepalend voor het vrijheidsgevoel :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zelf zou het risico niet nemen dat ik daarna geen zin meer heb in een studie als ik nu wel zou willen studeren. De kans is toch vrij groot dat je door de vrijheid geen zin meer hebt in de studie en ook dat je weer wilt gaan reizen. en daar is geld voor nodig dus zal je eerder kiezen om te gaan werken
Dus als je nu echt zeker weet dat je een fatsoenlijke studie wilt afronden in je leven dan zou ik dat eerst doen...of!! je moet jezelf goed kennen en weten dat je ruggengraat hebt. Maar dan zou ik er wel voor zorgen dat je weet welke studie je wilt doen en dat je inschrijving geregeld is en je ook op tijd terug bent om aan die studie te beginnen. en kom niet pas een week voor het begin terug maar geef jezelf een maandje om in nederland weer op gang te komen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Ik ben gaan backpacken na mijn VWO, ik was 18 en ben de eerste 2 maanden niemand tegengekomen die dat ook was (of jonger..). De meeste mensen zijn 21-29.

Voor mij was het reden om er even tussenuit te gaan vóór mijn studie, na mijn studie wil ik eigenlijk ook wel weer weg zoals de meeste backpackers ook doen, tussendoor zou ik eerder kiezen voor een reis in de vorm van een stage..

Van mezelf weet ik trouwens wel dat ik weer zou gaan studeren na mijn reis. En dat had ik goed ingeschat, heb me afgelopen week aangemeld voor een studie. Als ik er niet van overtuigd was geweest dat ik zou gaan studeren na mijn reis had ik gewacht tot na mijn studie. Maar ik heb nu, na 6 maanden reizen, ook best wel zin om weer even wat te leren!

Succes iig!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
fleurr7

Bericht door fleurr7 »

Bedankt voor al jullie reacties !
Hoogstwaarschijnlijk gaat onze reis door en zitten we in januari in het vliegtuig !! *O*

Nu maar eens rustig aan plannetjes maken en genieten van de voorpret !

Liefs
Plaats reactie