jouw definitie van een backpacker

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.

Je bent geen Backpacker maar een Toerist als je:

reist met een koffer
29
34%
soms slaapt in een hotel
2
2%
af en toe westers eet onderweg
0
Geen stemmen
van te voren iets hebt vast gelegd
1
1%
Minder dan 4 weken weg gaat
4
5%
voldoende budget hebt om een keer iets geks te doen
1
1%
toertjes boekt
0
Geen stemmen
soms kiest voor een bus voor toeristen ipv de locale bus
1
1%
als al je geld op gaat aan drank
16
19%
4 paar schoenen en je föhn bij je hebt
32
37%

Totaal aantal stemmen: 86

WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: jouw definitie van een backpacker

Bericht door WizardOfOss »

Goh, is er toch nog hoop voor mij. Een backpacker zal ik nooit worden, en toerist klinkt weer zo negatief. Maar flashpacker, dat klinkt wel lekker flitsend, daar kan ik wel mee leven.
(en budget is binnen redelijke normen geen probleem 8-) )
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

interessante stelling.. ik denk ook dat het per reis verschillend is wat voor soort reiziger je bent.. afgelopen week was ik een kampeerder in eigen land en bij het skiën in Noorwegen ben je ook niet echt aan backpacken maar met bijvoorbeeld interrailen door europa ben je weer wel een backpacker.. ik vind dat je als backpacker/zelfstandig reiziger iig de vrijheid van je eigen programma moet hebben.. zelf vind ik dat laatste het belangrijkste en dat waardeer ik ook het meeste in mijn reizen ipv groepsreizen ben ooit met groepsreizen begonnen maar dat wil ik nu alleen nog als het echt niet anders kan!

trouwens heb ook al eens een kleine backpack trip met koffer gemaakt omdat ik mijn schouder gekneusd (mss gebroken hoor ik komende week meer over) had en ja dan kan je geen backpack dragen ;) maar goed een backpack reist wel veel makkelijker..
Maf

Bericht door Maf »

En ik maar denken dat een flashpacker de persoon was die een backpack met wieltjes had en een krultang, stijltang en fohn bij zich had... De term komt nogal vaak voor in het oostelijk deel van OZ ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Maf schreef:En ik maar denken dat een flashpacker de persoon was die een backpack met wieltjes had en een krultang, stijltang en fohn bij zich had... De term komt nogal vaak voor in het oostelijk deel van OZ ;)
Die term doet me een beetje denken aan die Amerikaantjes die met geld van papa en mama in 10 dagen een "Eurotrip" maken, of iig aan mensen die heel snel highlights afgaan (zoals die groepsreizen...) en niet echt op geld letten. Valt bij mij dus ook juist niet in de backpack "definitie"....
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Mijn moeder stond laatst in een winkel en zei: "mijn dochter gaat backpacken"

nu is het sowieso al genant dat mijn moeder dat met een soort trots zegt...dat ze uberhaubt in een winkel dat gaat lopen zeggen maar ik merkte dat ik me oa een beetje schaamde omdat ik denk dat de meeste niet reizende mensen bij het woord Backpacker denken aan onerzorgde arme sloebers die hun geld verzuipen in landen als Australie en amper mogen stemmen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

ErikB schreef:
Maf schreef:En ik maar denken dat een flashpacker de persoon was die een backpack met wieltjes had en een krultang, stijltang en fohn bij zich had... De term komt nogal vaak voor in het oostelijk deel van OZ ;)
Die term doet me een beetje denken aan die Amerikaantjes die met geld van papa en mama in 10 dagen een "Eurotrip" maken, of iig aan mensen die heel snel highlights afgaan (zoals die groepsreizen...) en niet echt op geld letten. Valt bij mij dus ook juist niet in de backpack "definitie"....
Flashpacker doet mij ook aan een Amerikaanse schone denken. Echter, alleen eentje die al rondreizend in bars haar voorgevel aan het backpack publiek ten tonele spreidt. Flashen is een goed oud Amerikaans gebruik, toen ik daar woonde heb ik hier ook goed van genoten :P Een goede reistip: Mardi Grass in New Orleans.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha. New Orleans is cool! Ben daar ooit voor werk geweest, maar iets te veel gezopen op Bourbon street :-). Maar dat woord flashen ken/kende ik niet.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ErikB schreef:Haha. New Orleans is cool! Ben daar ooit voor werk geweest, maar iets te veel gezopen op Bourbon street :-). Maar dat woord flashen ken/kende ik niet.
Ik denk bij het werkwoord 'to flash' meer aan mannen die iets prijs geven, dan aan vrouwen. (Flasher = potloodventer)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Jenny schreef:
ErikB schreef:Haha. New Orleans is cool! Ben daar ooit voor werk geweest, maar iets te veel gezopen op Bourbon street :-). Maar dat woord flashen ken/kende ik niet.
Ik denk bij het werkwoord 'to flash' meer aan mannen die iets prijs geven, dan aan vrouwen. (Flasher = potloodventer)
Dat is dan het verschil in sexuele voorkeur hè! Bourbon street is de bomb man! Ik was 18 en aan t zuipen met 2 andere buitenlandse studenten, werd 1 ervan opgepakt in een 'razzia' door de politie. Fantastisch! Hij werd gelukkig vrijgelaten haha. Onwijs mooie dingen beleefd daar, gespreksstof voor een ATG borrel in Amsterdam!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dexter schreef: Onwijs mooie dingen beleefd daar, gespreksstof voor een ATG borrel in Amsterdam!
Wat lees ik nu? DEXTER GAAT EEN ATG BORREL IN A'DAM ORGANISEREN!!!!!!

Nieuw draadje!!!!! September graag, dan kan ik ook *O* *O* *O*
Seeker

Bericht door Seeker »

bolletjeom schreef:Mijn moeder stond laatst in een winkel en zei: "mijn dochter gaat backpacken"

nu is het sowieso al genant dat mijn moeder dat met een soort trots zegt...dat ze uberhaubt in een winkel dat gaat lopen zeggen maar ik merkte dat ik me oa een beetje schaamde omdat ik denk dat de meeste niet reizende mensen bij het woord Backpacker denken aan onerzorgde arme sloebers die hun geld verzuipen in landen als Australie en amper mogen stemmen
Sommige foto´s wekken die indruk soms ook om eerlijk te zijn, vooral foto´s waar ik gasten van Overstay zag, en in reviews las dat er nogal veel gefeest werd snachts.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Jenny schreef:
Dexter schreef: Onwijs mooie dingen beleefd daar, gespreksstof voor een ATG borrel in Amsterdam!

Dan pas? Dat duurt nog 3 maanden, genoeg voorbereidingstijd dus ^O^ ^O^ Mocht het zover komen, dan wordt het pas na Seeker's trip, kan hij zijn fotoalbum bling-blingen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dexter schreef:
Jenny schreef:

Dan pas? Dat duurt nog 3 maanden, genoeg voorbereidingstijd dus ^O^ ^O^ .
Voor die tijd ben ik slechts 3 weekenden in Nederland, dus dat schiet (zoals gebruikelijk) niet op _O-
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Jenny schreef:

Strak plan! Dat picknicken in Utrecht wordt ook een beetje suf zo langzamerhand O-) 8-) .
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Om terug te komen op de definitie van backpacker:
Bij een backpacker stel ik me trouwens ook mensen voor die open en met respect omgaan met de cultuur waarin zij komen. Open staan voor nieuwe dingen en ervaringen. Mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in een land en zijn cultuur en in enige mate historie van een land.
(Nee, ik beschouw mezelf niet altijd als backpacker)
Plaats reactie