De ergerenis van Hostelworld.com en Hostel.com
Re: De ergerenis van Hostelworld.com en Hostel.com
@ seeker, NEEM DiT ADVIES!!..
800-150= 650 Euro daar ga JIJ het met je vriendin echt niet van redden! Een gemiddelde backpacker geeft in thailand al snel een eurootje of 20 per persoon per dag uit... Meer dus dan wat jij denkt!
Boeken via internet is gewoon duurder en dat doen deze mensen niet, dus je hebt nu al achterstand. Als je al geen zin hebt wat hotels af te lopen en afdingen eng vindt dan geloof ik ook echt niet dat je wel zin hebt hele stukken te lopen om vervoer te besparen of om restaurants af te gaan lopen om wat goedkoops te eten te vinden.
Rudi kan met 15 euro per dag, ze is geen eerste keer in thailand backpacker zoals jij.. ik kan zelf niet eens een maand met 15 euro per dag hoor in thailand, zeker niet op de eilanden. Een lekkere Singha (=biertje) gaat er wel in, en je wil toch ook de bezienswaaardigheden zien. 1 euro entree is niet veel geld maar 5 dingen zien met zijn 2e en je bent al weer 10 euro kwijt. Voor vervoer moet je echt geld reserveren! Een bus-boot ticket in een niet klote bus kost je zo 10 euro p.p., dat heb je in totaal 4 van nodig is al weer 40 euro. Een keer snorkelen een scooter huren, kost ook weer 3 euro. Ja alles is goedkoop maar niet zo goedkoop als je mischien denkt.
Ik hoop echt dat je reserve geld achter de hand hebt want anders heb je een probleem!
800-150= 650 Euro daar ga JIJ het met je vriendin echt niet van redden! Een gemiddelde backpacker geeft in thailand al snel een eurootje of 20 per persoon per dag uit... Meer dus dan wat jij denkt!
Boeken via internet is gewoon duurder en dat doen deze mensen niet, dus je hebt nu al achterstand. Als je al geen zin hebt wat hotels af te lopen en afdingen eng vindt dan geloof ik ook echt niet dat je wel zin hebt hele stukken te lopen om vervoer te besparen of om restaurants af te gaan lopen om wat goedkoops te eten te vinden.
Rudi kan met 15 euro per dag, ze is geen eerste keer in thailand backpacker zoals jij.. ik kan zelf niet eens een maand met 15 euro per dag hoor in thailand, zeker niet op de eilanden. Een lekkere Singha (=biertje) gaat er wel in, en je wil toch ook de bezienswaaardigheden zien. 1 euro entree is niet veel geld maar 5 dingen zien met zijn 2e en je bent al weer 10 euro kwijt. Voor vervoer moet je echt geld reserveren! Een bus-boot ticket in een niet klote bus kost je zo 10 euro p.p., dat heb je in totaal 4 van nodig is al weer 40 euro. Een keer snorkelen een scooter huren, kost ook weer 3 euro. Ja alles is goedkoop maar niet zo goedkoop als je mischien denkt.
Ik hoop echt dat je reserve geld achter de hand hebt want anders heb je een probleem!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nou ja, Seeker heeft een iPhone he. Krijg je misschien een paar tientjes voor op de zwarte markt

En vergeet niet Seeker dat Thaise vrouwtjes graag verwend worden. En dan niet alleen op hun magische knopje maar die Aziaatjes geylen op bling bling en merk kleding. Of er is net een familielid die in het ziekenhuis ligt en waarvan de familie de rekening niet kan betalen. ---rest verwijdert door moderator: klein beetje meer respect graag ---
Ik geloof best dat je goedkoper kunt slapen hoor, maar op voor hand reserveren heeft toch mijn voorkeur, je zou dan nog altijd kunnen afdingen, maar je betaal niet meer dan wat in de mails staat denk ik, en dat zie ik als soort garantie, ik ben budget reiziger, maar het is niet zo dat alles spot goedkoop moet zijn, maar ik slaap 3 a 4 dagen in haar appartement.Tikva schreef:@ seeker, NEEM DiT ADVIES!!..
Ik heb al mijn budget vergroot, nu met ruim 300 euro, ik kan tot maximaal nog 1000 euro verhogen, dat staat op zij op een spaar rekening, en kan binnen 2 dagen beschikbaar zijn, maar ik ga voornamelijk lokaal eten, dus geen mcdrek en al het andere westere voedsel.
Scooter huren gaat niet, snorkelen en duiken en dat alles doe ik niet, heb niet de zwem ervaring, juist veel lopen doe ik altijd, in die pokke land loop ik 16 km omdat ik wil besparen op de bus, ik loop meestal stukken, waar meeste mensen 1 bus voor nemen.
Het boeken via hostel.com is in feite klein bedrag betalen zodat je slaapplek heb, ik kan best voorstellen dat backpackers dan nog gaan afdingen ter plekken waar resterende bedrag betaald moet worden, maar ik denk dat ik niet met de gemiddelde Nederlander te vergelijken ben, ik ben eens weekje op camping geweest, en we hebben voor 1 week gegeten met 5 a 10 euro toen ( Wel zelf bereid ).
Maar goed morgen de prikjes, dan rekening declareren, maar dat zullen ze wel verrekenen met mij premie die nog betaald moet worden, nu ik zelf zeg, dat is zelfs nog beter.
Ik heb dus na gevraagd over dat wat Jenny zij over dat Thaise niet met westerse in hotel/guesthouse mogen verblijven, een guesthouse zegt ze moet een brief overleggen dat haar ouders het weten en id bij hebben, andere 2 zeggen dat is geen probleem, dat briefje zal geen probleem worden lijkt me.
Ga eens beginnen met alles op papier op rijtje te maken, zodat ik een overzicht heb, en niet ervoor mijn telefoon te voorschijn moet halen.
Jij wel. Maar je bent niet alleen, en lopen in Azie is hoogt ongebruikelijk. Het is waarschijnlijker dat je vriendin voor een wandeling van 10 minuten een taxi of een tuktuk neemt, dan dat ze loopt.Seeker schreef: ... , ik loop meestal stukken, waar meeste mensen 1 bus voor nemen..
Weet zij trouwens dat je op een heel laagx budget wilt reizen? Wat vindt zij daarvan? Dexter's opmerking was mss niet subtiel, maar hij heeft wel gelijk.... Aziaten houden van luxe, en begrijpen jouw keus wellicht niet. Ik zou dit goed met haar overleggen om teleurstellingen te voorkomen.
\\Seeker schreef:Ik heb dus na gevraagd over dat wat Jenny zij over dat Thaise niet met westerse in hotel/guesthouse mogen verblijven, een guesthouse zegt ze moet een brief overleggen dat haar ouders het weten en id bij hebben, andere 2 zeggen dat is geen probleem, dat briefje zal geen probleem worden lijkt me.
Print de mails van het guesthouse uit. De kans dat zij van gedachten veranderen zodra ze je geld binnen hebben, is dan wat kleiner.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Zij print die wel uit, ik heb geen eens een printer lol, maar goed Asha Guesthouse zegt: Als ze een brief mee neemt waar haar moeder schrijft dat ze met een relatie met mij heeft, en dat ze er van weet is er niks aan hand, en dat zal geen probleem zijn, haar moeder weet ervan.Jenny schreef:Jij wel. Maar je bent niet alleen, en lopen in Azie is hoogt ongebruikelijk. Het is waarschijnlijker dat je vriendin voor een wandeling van 10 minuten een taxi of een tuktuk neemt, dan dat ze loopt.Seeker schreef: ... , ik loop meestal stukken, waar meeste mensen 1 bus voor nemen..
Weet zij trouwens dat je op een heel laagx budget wilt reizen? Wat vindt zij daarvan? Dexter's opmerking was mss niet subtiel, maar hij heeft wel gelijk.... Aziaten houden van luxe, en begrijpen jouw keus wellicht niet. Ik zou dit goed met haar overleggen om teleurstellingen te voorkomen.
\\Seeker schreef:Ik heb dus na gevraagd over dat wat Jenny zij over dat Thaise niet met westerse in hotel/guesthouse mogen verblijven, een guesthouse zegt ze moet een brief overleggen dat haar ouders het weten en id bij hebben, andere 2 zeggen dat is geen probleem, dat briefje zal geen probleem worden lijkt me.
Print de mails van het guesthouse uit. De kans dat zij van gedachten veranderen zodra ze je geld binnen hebben, is dan wat kleiner.
Ja de guesthouses zijn dan ook in overleg geboekt, dus ze weet ervan en respecteer het ook, zij zelf heeft de reserveren gemaakt, omdat zij een credit card heeft, Dexter´s opmerking was nogal onzin, het leek wel alsof hij het over Negers had, die geilen op bling bling.
En over familielid dat in ziekenhuis zou moeten liggen slaat helemaal nergens op, mijn vriendin weet dat ik niet rijk ben, en dat ik ook voor deze reis in feite gespaard heb en geen super groot budget heb, maximale budget wat ik kan besteden is volgens mij ongeveer 1900 euro, maar zal wel redden met 1000, dus reserve blijft staan waar het staat, als ik dat nodig heb, dan hoef ik alleen 2 dagen van tevoren het overboeken en dan is het er over 2 dagen.
Maar wat betreft budget, mijn ouders hebben graag dat ik toch wat slaap plekken boek, dat heb ik nu, en ik ga ze alle adressen op schrijven, en nummers en e-mail adressen, zodat ze weten waar hun zoon uithangt, bellen doen ze niet maar is voor nood.
En volgens mij kun je tegenwordig via tnt site makkelijk kaartjes versturen, en dat gaat dan via binnenlandse post, dat kan ook met foto´s die je op hyves plaats enzo.
- bolletjeom
- Reisexpert
*moderator heeft serie reacties verwijderd omdat de onderwerpen niets bijdroegen aan het topic en het taalgebruik ook ongewenst was*
Weer ontopic aub.
Weer ontopic aub.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Voor de derder keer hetzelfdde berichtje....bolletjeom schreef:*moderator heeft serie reacties verwijderd omdat de onderwerpen niets bijdroegen aan het topic en het taalgebruik ook ongewenst was*
Weer ontopic aub.

* en dus maar weer verwijdert voor de moderator..vandaar dat jullie die niet zien*
Voor Rudi

Voor ome Erik: ~O> ~O> ~O>
Vertel es Jenny? Apart trouwens dat het net lijkt alsof ik voor dit topic gebanned ben (dat krijg ik te zien via alert mailtje), maar er via het hoofmenu toch gewoon weer in kanJenny schreef:Voor de derder keer hetzeldfde berichtje....bolletjeom schreef:*moderator heeft serie reacties verwijderd omdat de onderwerpen niets bijdroegen aan het topic en het taalgebruik ook ongewenst was*
Weer ontopic aub.![]()
Voor Rudi![]()
![]()
![]()
Voor ome Erik: ~O> ~O> ~O>

@Jenny: heb je wel door dat er ook berichten van jou verwijderd zijn

Ja het stond even op niet lezen ofzo, ik kreeg de melding ook, maar ik ben weg, moet naar GGD, en straks naar Amsterdam naar de Marine Kazerne.
Tuurlijk heb ik dat door, ik ben niet gek.ErikB schreef: @Jenny: heb je wel door dat er ook berichten van jou verwijderd zijn
@ Seeker: een backpack is handiger dan een koffer.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
@Seeker, mag ik vragen of je ook een back up plan hebt voor het geval dat het toch niet klikt met het Thaise meisje? Je hebt elkaar nog niet eerder gezien en samen reizen is best intensief en een maand is meteen vrij lang.. heb zelf een reisgenoot na een paar dagen al eens op een station laten staan en was blij dat ik toch iets van back up had omdat ik degene was die alles geboekt heeft en hij is andere acco gaan zoeken.. je moet er natuurlijk met samen reizen vanuit gaan dat het goed gaat maar zorg ook dat je weet wat je wil als het niet goed gaat..
Even terug over het onderwerp, nou gister gebeurde er bij mijn vriendin iets vreemd, zij kon plots met paypal uitchecken, wilt iemand eens kijken wat gebeurt als jullie op een van deze site een guesthouse of hostel wilt reserveren, ik probeer het al hele dag, maar bij mij verschijnt geen paypal checkout.
Ik heb mij een trolley koffer gekocht, de Lidl had er in aanbieding, 2 stuks, en grote en een iets kleinere, die grotere is echt groot genoeg, en hij heeft wieltjes, hoef ik tenminste niet het gewicht op de rug te hebben.Jenny schreef:Tuurlijk heb ik dat door, ik ben niet gek.ErikB schreef: @Jenny: heb je wel door dat er ook berichten van jou verwijderd zijn
@ Seeker: een backpack is handiger dan een koffer.
veel wegen zijn te hobbelig voor wieltjesSeeker schreef:Ik heb mij een trolley koffer gekocht, de Lidl had er in aanbieding, 2 stuks, en grote en een iets kleinere, die grotere is echt groot genoeg, en hij heeft wieltjes, hoef ik tenminste niet het gewicht op de rug te hebben.
Niet waar, het bericht in kwestie is nooit geplaats geweest. (Bericht was een vraag om ontopic te gaan.) De sodftware zit blijkbaar zo in elkaar dat nieuwe berichten niet doorkomen wanneer er achter de schermen geknipt en geplakt wordt.Jenny schreef:Voor de derder keer hetzelfdde berichtje....![]()
* en dus maar weer verwijdert voor de moderator..vandaar dat jullie die niet zien*
Ik vind deze opmerking behoorlijk irritant en uit de hoogte. DE moderator? Dacht dat er daar meer van waren? In een ander topic is bovendien gezegd dat er geen berichten verwijderd werden zonder de poster op de hoogte te brengen? Goed bezig, mensen!