De ergerenis van Hostelworld.com en Hostel.com

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
El Niño
Reisexpert

Re: De ergerenis van Hostelworld.com en Hostel.com

Bericht door El Niño »

En nu die link met foto's van je vriendin Seeker! Foto's van 4 sterren kamers interesseren me ook niet _O-
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Seeker schreef:...of je moet in overstay willen slapen voor 4 euro per nacht per 2 personen, maar dat lijkt me echt zoon gore plek.
Wat is een overstay?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Seeker

Bericht door Seeker »

bolletjeom schreef:ik vind het zo lief dat jij mij gaat vertellen wat kamerprijzen zijn in Thailand. jij, die er nog nooit geweest bent tegen ikke die er ondertussen al 7 keer is geweest in de afgelopen 5 jaar.
Het maakt mij helemaal niet uit dat je €10 per nacht voor een kamer betaald. Dat zijn prima prijzen. Ik heb net even gekeken in wat ik ongeveer uitgeef voor een prima maar basic 2 persoonskamer en zag dat ik op een gemiddelde van €5 zat. Dat was een reis met mijn moeder dus de kamers waren best aardig ;)

Je vraagt alleen of je rond kunt komen van €800. En dan geef ik aan dat je misschien voorzichtig moet zijn en ook als je daar bent een kamer kunt regelen. Dat is vrijwel altijd goedkoper dan via het internet. er zijn heel veel guesthouses die niet eens een website hebben in thailand.

Wanneer jij met €800 alles moet betalen voor jezelf en je vriendin voor 28 dagen dan moet je gewoon wel echt opletten wat je uitgeeft. Je hebt dan €28 per dag te besteden. Haal daar €10 af voor het slapen. Reken op zo'n €6 per persoon per dag voor eten maar ook voor al je water, koffie etc etc. Dat is dan €12 en dan heb je nog geen biertje gedronken!
Dan ben je al €22 kwijt en heb je nog geen bus of trein genomen, geen wc papier gekocht, niet geinternet, geen was laten doen, geen entree voor een bezienswaardigheid betaald etc etc.

Ik probeer je alleen maar een beetje te helpen door voor te berekenen wat dingen kosten. Omdat het zo goedkoop is daar ga je al snel te veel geld uitgeven. Daar hebben veel mensen last van. En dan heb je wel een probleem aan het einde van de maand.

enneh. JA, je kunt hier een blog bijhouden. Ga naar de homepage van https://www.aroundtheglobe.nl en kijk in de menubalk links onderin
Ja klopt 5 euro heb je basic 2 persoons kamer, maar dan is vraag wil je de kamer wel, omdat het mijn eerste keer is wou ik toch wat slaap plekken reserveren, wel zo handig, anders moet je een stad afzoeken naar 2 persoons kamer, prijzen op sites waar ik kom zijn dus echt verschillend, bij overstay zit al voor 5 euro per nacht.

En bij new road guest house voor 6 euro per nacht, ligt natuurlijk ook aan je eigen eisen en ik heb natuurlijk alles besproken met mijn vriendin, en zij weet de locaties beter dan mij, en ze gaf echt voorkeur aan asha guesthouse, en dat was net 88 cent per nacht duurder dan New road guest house.

Kijk ik snap best dat je op locatie goedkopere kunt krijgen, en kunt gaan afdingen, maar wil je dat ook echt? Dat is wel kostbare tijd die verloren gaat naar zoeken naar goedkope kamer van 2, ik heb er dan inderdaad geen ervaring mee, ik weet wel dat je gratis kan overnachten op dak van new guest house.

Waarom refereer jij constant naar bier? Ben jij zelf een pervente bier drinker? Ik zelf drink echt niet veel bier, liever sappen en frisdrank, heel af en toe een biertje, ik drink in half jaar soms maar 3 biertjes.

Ik snap je hulp, en waardeer ik echt, maar zeg nou zelf de prijzen die ik noemde vindt je dat nou veel geld? In Nederland heb je daar net een camping plek voor, wat betreft internet, dat is op meestal locaties gratis en je zult echt niet persee nodig hebben, vervoer enzo, ja daar zal ik beetje rekening mee moeten houden, maar zou toch zo goedkoop zijn hoorde ik? mijn vriendin zou me sowieso Thaise simkaart geven.

Ik ben een budget reiziger, die privacy voor opstelt, en ik vrees bij sommige plekken die ik vond op internet dat er van die luidruchtige backpackers zijn, maar goed wat is jou bron om prijzen na te kijken? Ik ga er vanuit dat jij niet in Bangkok langs de hostels even bent gaan lopen.

Ik kijk op die sites voor hostels te boeken, daar staan guesthouses voor mooie prijzen tussen.

En hoe doe je dat een budget slaap plek voor 2 vinden in een drukke stad als Bangkok? Ik geloof wel dat er veel tijd mee verloren kan gaan, maar als de site niet zo moeilijk deed zou ik bij new guest house boeken, maar die was plots bezet en 1 uur later niet meer, en toen zij mijn vriendin, dat ze liever bij Asha Guesthouse verblijft.

@ ErikB gister stond hij in dit topic die foto, toen was je er niet, maar goed even de link nemen uit mijn picasa.

http://lh4.ggpht.com/_5eJcvmbnnkM/Si2GR ... /honey.jpg

@Jenny The overstay is een internationaal hostel in Bangkok, waar je voor 0,44 euro cent per nacht kunt slapen, en voor 5 euro een 2 persoons kamer hebt, maar die plaats ziet er goor uit.

http://www.theoverstay.com/

* Wat handige dat firefox alles hersteld wanneer de computer hangt *
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Seeker, er zijn mensen hier die de afgelopen jaren vaker in de Thaise hoofdstad zijn geweest, dan in de Nederlandse. Ik ben daar eentje van, en Bolletjeom ook.

Wanneer je vaak genoeg in Bangkok komt, dan WEET je wat de prijzen voor de accomodaties zijn. Mss niet voor de dingen die jij online vindt, maar wel prijzen voor vergelijkbare accomodatie. Je kent de wijken in Bangkok, en je hebt zo je voorkeuren. Met die online prijzen van jou maak je dus niet veel indruk. Zeker omdat de foto's online vaak niet op de werklijkheid lijken. In Thailand zitten hostels naast hostels naast hostels. Het is dus makkelijk om kamers en prijzen te vergelijken, dat kost niet veel tijd.

Houd je er rekening mee dat veel Thaise hotels het trouwens niet op prijs stellenn wanneer een westerse man een kamer wilt delen met een Thaise meid? Dit kan problemen geven, maar ik hoef je vast niet uit te leggen waarom.

Enneh, Bolletjeom drinkt niet, maar aangezien er veel mensen zijn die dat wel doen is het goed daar rekening mee te houden als je advies geeft.
Seeker

Bericht door Seeker »

Volgens mij krijg je standaard een 2 persoonskamer dus die hotels moeten niet klagen, anders ga ik langs mijn reis organisatie die de startersreis regelde, die zeiden dat ik gewoon 2 persoons kamer heb, een Westere man kan toch een Thaise vriendin hebben, of moet je dan 2 startersreizen boeken?

Ik betaal al die toeslag omdat ik alleen ga, maar 2 persoons kamer heb ik als goed is.

Blehh, niet thuis zijn 1 maand lang, wel thuis deze maand kostgeld afgeven.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik drink geen alcohol en veel mensen wel. Vandaar dat ik erbij zeg dat mijn kosten voor eten en drinken lager liggen dan die van mensen die 's avonds gaan stappen en een paar biertjes drinken

Wat betreft hotels zoeken. JA, je gaat op straat langs hotels en kijken wat je waar kunt krijgen. zoals jenny ook al uitlegde. over het algemeen liggen er meerdere hotels in 1 straat en welke straat dat dan is staat in je reisgids (lonely Planer bijvoorbeeld) of kan iedere tuktuk driver je vertellen

Jenny heeft een heel goed punt. JA!!! westerse mannen met hun thaise "vriendinnen" zijn op heel veel plekken niet welkom. Wanneer je getrouwd bent is het een ander verhaal. Een hotel moet zich aan de wet houden. Ik weet niet zeker of het verboden is om kamers te verhuren aan niet-getrouwde stelletjes ( in veel buurlanden is dit wel zo) maar het is in iedergeval verboden om prostituees in je hotel te hebben en minderjarige meisjes. Vandaar dat veel hotels het zekere voor het onzekere nemen.
Er zijn wel plekken waar het wel kan natuurlijk. Maar voordat je reserveert zou ik dat maar eens controleren!

gratis internet heb ik nog nooit ergens gezien...maar misschien zit ik dan ook wel in te goedkope hotelletjes en hebben de duurdere dat wel....hoewel...die 3 zeer luxe hotels waar ik vorige maand zat hadden gewoon betaald internet....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:Jenny heeft een heel goed punt. JA!!! westerse mannen met hun thaise "vriendinnen" zijn op heel veel plekken niet welkom. Wanneer je getrouwd bent is het een ander verhaal. Een hotel moet zich aan de wet houden. Ik weet niet zeker of het verboden is om kamers te verhuren aan niet-getrouwde stelletjes ( in veel buurlanden is dit wel zo) maar het is in iedergeval verboden om prostituees in je hotel te hebben en minderjarige meisjes. Vandaar dat veel hotels het zekere voor het onzekere nemen.
Voor zover ik het weet is het in Thailand niet bij wet verboden (itt buurlanden), maar het is wel een beleid wat in goedkopere hostels stikt wordt nageleefd. Duurdere hotels zijn anoniemer (al zitten diegene met een goede naam niet opo Thaise dames te wachten), dus wat dat betreft kun je beter middenklassen hotels boeken. Of ter plekke regelen, zodat je kan vragen of je welkom bent met zijn tweeen en niet voor verrassingen komt te staan.
Seeker

Bericht door Seeker »

Dan ook misschien maar hotel zelf mailen, maar goed ik heb een 2 persoons kamer, dus kan me niet voorstellen waarom ik er niet met mijn Thaise vriendin mag slapen, mijn reisbureau heeft nog even bevestigde dat ik inderdaad gewoon 2 persoons kamer heb, alleen over dat wat jullie zeggen wisten zij niks van af.

Ik zou in iedere geval niet accepteren als mijn vriendin niet op mijn hotelkamer mag, ze is immers 19, maar buiten dat, het hotel heeft alleen mijn gegevens nodig, en niet die van haar, ik kan geen reden bedenken waarom ze zouden kunnen weigeren, vooral omdat het een internationaal hotel is, ja wanneer een hoer zou zijn okay, maar dat is ze niet.

Ik kan op google niet 1 2 3 informatie vinden over dat wat jullie zeggen, dus ga het navragen.

Ik zal wel zien of internet gratis is ja of nee, je bent ja op reis en dan ga je niet internetten, alleen soms om mail naar thuisfront te sturen.

@ Jenny, ik kan me inderdaad niet voorstellen dat bij wet verboden is, maar zal gewoon even mailtjes sturen, desnood kopieer ik ze en stuur ik ze naar elk slaapplek die ik gereserveerd heb, ik zou het echt onbegrijpelijk vinden wanneer je boekt en dan wordt gezegd je mag niet met Thaise in hotel slapen.

Ik kan me dat niet zo voorstellen in een land waar ze boeddhisme zijn, dat geloof is ja over respect voor je medemens enzo, heb gister de dala lama er nog over horen spreken, dat ze het in sommige buurlanden klaar krijgen begrijp ik, Thailand grenst ja ook aan een moslim land.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

@ ErikB gister stond hij in dit topic die foto, toen was je er niet, maar goed even de link nemen uit mijn picasa.

Die link werkt niet.
Seeker

Bericht door Seeker »

ErikB schreef:

Die link werkt niet.
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/IPh ... directlink deze wel?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@seeker. Er zit nu eenmaal een groot verschil tussen wat wij normaal vinden en wat ze in andere landen normaal vinden. Er zijn ook heel veel niet-moslim landen waar je geen hotelkamer kunt krijgen als je niet getrouwd bent. Laos bijvoobeeld.

Je vriendin is 19. zoek effe op wat de leeftijd in thailand is voor meerderjarig zijn. Wist je dat het in Nederland bij wet verboden is om "gelegeheid te bieden" aan mensen onder de 18 jaar! Zelfs in je eigen huis. Wat betekent dat ouders gestraft kunnen worden door andere ouders wanneer de kids daar wel op 1 kamer mogen lopen vunzen???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Seeker schreef:
ErikB schreef:

Die link werkt niet.
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/IPh ... directlink deze wel?
Ja! Grappig vrouwtje hoor om te zien. Maar heeft ze nu echt een mes in haar hand of lijkt dat maar zo? Zo, ja: uitkijken hoor: kan link worden, haha.
Seeker

Bericht door Seeker »

[quote"bolletjeom"]@seeker. Er zit nu eenmaal een groot verschil tussen wat wij normaal vinden en wat ze in andere landen normaal vinden. Er zijn ook heel veel niet-moslim landen waar je geen hotelkamer kunt krijgen als je niet getrouwd bent. Laos bijvoobeeld.

Je vriendin is 19. zoek effe op wat de leeftijd in thailand is voor meerderjarig zijn. Wist je dat het in Nederland bij wet verboden is om "gelegeheid te bieden" aan mensen onder de 18 jaar! Zelfs in je eigen huis. Wat betekent dat ouders gestraft kunnen worden door andere ouders wanneer de kids daar wel op 1 kamer mogen lopen vunzen???[/quote]

onder 18 jaar ben je minderjarig in Thailand, in Nederland was het geloof voor betaalde sex dat pas van 18 jaar mag, en met iemand onder 16 mag je wettelijk geen sex mee hebben, kan dat kloppen?

@ Erikb

Das volgens mij gewoon een affiche, denk een kaart ofzo.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Seeker schreef:@ Jenny, ik kan me inderdaad niet voorstellen dat bij wet verboden is, maar zal gewoon even mailtjes sturen, desnood kopieer ik ze en stuur ik ze naar elk slaapplek die ik gereserveerd heb, ik zou het echt onbegrijpelijk vinden wanneer je boekt en dan wordt gezegd je mag niet met Thaise in hotel slapen.

Ik kan me dat niet zo voorstellen in een land waar ze boeddhisme zijn, dat geloof is ja over respect voor je medemens enzo, heb gister de dala lama er nog over horen spreken, dat ze het in sommige buurlanden klaar krijgen begrijp ik, Thailand grenst ja ook aan een moslim land.
Thailand grenst aan Maleisie, Myanmar, Laos en Cambodja. Alleen Maleisie is een moslim-land, al die andere landen zijn Buddhistisch. En toch kom je in veel hostels in al die landen briefjes tegen dat locals het hostel niet in mogen, laat staat in iemands kamer.

Je zegt dat alleen naar jou gegevens gevraagd zijn, maar dat heeft te maken met de reservering van het hotel. Wanneer je ter plekke blijft slapen, moet je je melden voor de touristenpolitie, dat is een andere instantie. Iedereen die in een kamer veerblijft moet daar voor een papiertje invullen en een handtekening zetten, dus zowel jij als je concubine.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Wanneer je ter plekke blijft slapen, moet je je melden voor de touristenpolitie, dat is een andere instantie. Iedereen die in een kamer veerblijft moet daar voor een papiertje invullen en een handtekening zetten, dus zowel jij als je concubine.
Gewoon schijt aan hebben hoor Seeker: rustig doorknallen _O- .
Plaats reactie