Eilanden tussen Brisbane en Cairns

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
marja1983

Eilanden tussen Brisbane en Cairns

Bericht door marja1983 »

Hallo!

Maart/April 2010 zijn wij 5 weken in Australie, dit als onderdeel van onze reis van een jaar. Wij willen van Sydney naar Cairns, daarna vliegen naar Darwin en vanuit Darwin naar Indonesie.

Momenteel ben ik veel aan het lezen over Australie.. en vooral tussen Brisbane en Cairns en ik kom echt ontelbaar eilandjes tegen: Stradbroke Island, Moreton Island, Fraser Island, Magnetic Island, The Whitsundays, Green Island, Lizard Island, Fitzroy Island, Lady Musgrave Island, Heron Island etc etc.

Dus mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze eilanden? Welke zou je ons aanraden? Ik weet dat The Whit Sundays en Fraser Island het bekendst zijn en dan veel mensen deze aanraden. Maar graag zou ik ook nog 1 of 2 onbekendere eilanden willen bezoeken. Dus de minder toeristische eilanden. Welke eilanden zijn, na The Whit Syndays en Fraser eiland, echt een must??

Ik hoor het graag! 8-)

Groeten,

Marja
marja1983

Re: Eilanden tussen Brisbane en Cairns

Bericht door marja1983 »

Heeft er dan niemand ervaring met andere eilanden in Australie? :?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik denk het niet. Erg he? maar de meeste lopen daar gewoon met de massa mee.
ik kan me vaag herinneren dat wij gekeken hebben naar een ander eiland maar de kosten om er te komen waren toen veel te hoog. Veel van die eilandjes zijn gericht op mensen die bakken met geld hebben.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

marja1983 schreef: Stradbroke Island, Moreton Island, Fraser Island, Magnetic Island, The Whitsundays, Green Island, Lizard Island, Fitzroy Island, Lady Musgrave Island, Heron Island etc etc.
Ik heb er een aantal van gehad ik zal even het lijstje afgaan:
Fraser Island:
Dit is het eiland voor als je met een jeep over het eiland wil en hele mooie meren en natuur wil zien. Het is wel echt een backpackers bestemming, niets mis mee maar mocht je dat niet zoeken dan ben je in ieder geval daarvan op de hoogte. Vaak ga je met een groepje mensen per 4wd naar het eiland toe voor een aantal dagen. Hier is genoeg over te vinden.

Magnetic Island
Ligt vlag bij Townsville. Het eiland vond ik niet zo heel super en wordt volgens mij vooral door de duikscholen gebruikt uit Townsville omdat je er een gemakkelijk strand hebt. De duikcursus die ik in Townsville heb gevolgt deed dat in ieder geval ook. Tijdens die duiken op Magnetic Island heb ik weinig indruk wekkends gezien :)

The Whitsundays
Hier is ook genoeg over te vinden (op de site) en is zeer zeker de moeite waard, echt hele mooie stranden. Ook wel een backpackers bestemming dus kun je vaak gemakkelijk heen met allerlei tourtjes

Fritzroy Island
Ook erg mooi, kunt er heel erg mooi snorkelen. Vooral als je even informeert wat de plekjes zijn om naar toe te gaan. Je kunt Fritzroy vanaf Cairns boeken voor een dagtrip.

Ben ook naar Great Keppel Island geweest, alleen geen idee meer hoe het er was, als je wil kan ik wel e.e.a nazoeken.
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Great Keppel Island is inderdaad een leuke, rustigere plek om heen te gaan. Het eiland heeft een paar leuke hostels en je kunt er mooi snorkelen. Wij kwamen er onder andere vlak bij het strand een enorme schildpad tegen, super! We zijn er twee nachten geweest.

Groetjes Anne
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Fraser Island en The Whitsundays zijn het meest populair bij de Backpackers zoals je al zei. Er zijn honderden pakketten samen te stellen waarin je een boot op de whitsundays kunt kiezen die het best bij je past (rustig, party, veel zeilen etc. etc.!). Snorkelen tijdens die boottrips zijn wonderbaarlijk! Zoals al gezegd kun je bij Fraser kiezen voor een 4wd safari met hooguit 11 man en een jeep wordt je dan het eiland op gestuurd voor 3 dagen. Ik vond dit echt een van de hoogtepunten van Australië! Wil je het wat rustiger aan doen kun je ook voor een dag- of tweedaagse begeleidde trip kiezen, het staat hoog op de World Heritage List.

Verder ben ik ook op Magnetic Island geweest, een dagje rondgelopen dan zie je opzich genoeg van het eiland! Mijn doel was dan ook om mijn PADI te halen, ik heb hier een hele leuke 5 daagse cursus gevolgd! Kun je al duiken? Dan kun je Magnetic Island gebruiken als basis om naar het Yongala wreck te duiken, een van de topduiken op de wereld!

Succes!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
marja1983

Bericht door marja1983 »

Zo de reacties komen eindelijk op gang ;)

Bedankt voor jullie info! Denk dat we Fraser en Whit sundays zeker op ons lijst je moeten zetten! Lady Musgrave Island spreekt mij ook wel aan, daar leggen van die grote schilpadden eieren. Iemand daar ervaring mee, of nog met andere eilanden?
shirley
Vakantieganger

Bericht door shirley »

Okeej mijn bijdrage :P

North-stradbroke island (alleen 4wd mogelijk) ferry kost zo'n 120 dollar voor retour per auto, vrij prijzig dus. Als ik er nog heen ga, dan laat ik weten of het wat was :) Schijnt enorm mooi te zijn, maar omdat we alleen tijd in de weekenden hebben, zijn we er nog niet naartoe gegaan (ivm de ferrykosten, vind ik een weekendje net te krap).

Moreton Island, gaan we binnenkort naar toe, Moreton bay streek is zowiezo prachtig

Bribie Island, ik vond er weinig aan, is net als het 'vasteland' dit omdat er een brug naartoe loopt. Er is nog wel een aantal 4wd campingplekken, maar deze waren vanwege de overmatige regenval niet toegankelijk.

Fraser Island, hier zijn we een aantal dagen geweest, ik vond het erg leuk, maar ook erg 'backpackig'. Als je er naartoe wil gaan, kijk dan goed wat je wilt! Ze werden er vaak Landcruisers gehuurd door 11 backpackers en gingen ze al zuipend het eiland over. Er gebeuren regelmatig ongelukken op Fraser, omdat mensen of te snel rijden of te veel zuipen. Zoek dus goed uit wie wat en hoe. Maik en ik zijn er met de schoonouders naartoe gegaan, we hebben het super gehad, maar doordat we zelf met onze eigen auto gingen, konden we een beetje de meute vooruit blijven. By the way, als je naar Fraser wilt gaan, vergeet dan niet nachtje op Rainbowbeach te slapen in het National Park of bij Noosa over het strand te crossen, erg leuk!

Rest post ik nogwel als we de andere eilanden hebben gehad :)
Maart-April naar Thailand
Plaats reactie