1e keer met backpack

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
sniffertje
Reiziger

1e keer met backpack

Bericht door sniffertje »

Ik ga voor de eerste keer echt backpackken en wil weten of een hostel wel echt veilig is.
Als je op zo'n kamer slaapt met 12 andere bedden bijvoorbeeld, of ze dan snachts niet iets in je tas stoppen (drugs of zo).
Hoe ga je hier mee om, moet je je tas op slot doen of zijn er kluizen of zo.

Graag info.
bolletjeom
Reisexpert

Re: 1e keer met backpack

Bericht door bolletjeom »

de kans dat ze er drugs in stoppen is wel heel erg klein. de kans dat ze je ipod eruit halen is weer ietsje groter.
Of een hostel kluisjes heeft hangt af van het land waar je heen gaat. over het algemeen wel. meestal moet je wel je eigen slot op dat kluisje doen en om het handig te maken hebben ze allemaal andere afmetingen. dus je moet meer dan 1 slotje hebben of eentje met een klein metalen kabeltje.
er zijn ook methodes om je rugzak op slot te doen.
over het algemeen zorg ik dat niemand in mijn tas kan als ik overdag de deur uit ben. als ik er naast lig te slapen maak ik me altijd wat minder zorgen.
in iedergeval niet te koop lopen met je waardevolle spullen en ze niet op je bed laten liggen als je even de kamer uit gaat
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Of ze drugs in je tas zouden stoppen in een hostel heb ik nooit zo bij stil gestaan. Maar lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dat soort dingen gebeurt meestal bij oversteken van grenzen. De verhalen met vliegtuigen zijn natuurlijk bekend. Daarom gaat er ook altijd een flightbag overheen (sowieso bij vliegen). Bij grensovergangen met de bus doe ik dat ook. Je weet het maar nooit. Die bussen stoppen steeds, en dan kunnen ze er in theorie makkelijks iets instoppen voor een grens en na de grens weer uithalen zonder dat jij het merkt. Maar in een hostel? Ach, ver gezocht. Ook als iemand zou weten dat je de grens over gaat: zou hij er dan iets instoppen in je hostel, en je achterna reizen om je in het volgende land op de een of andere manier beroven :? ;) .
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

drugs in je tas stoppen!? Das dan lekker goedkoop toch?! en dan hoef je ook niet zelf op zoektocht _O-

Maar ik denk inderdaad ook dat ze er eerder wat uithalen dan bij instoppen. Bijna alle hostels waar ik ben geweest hebben wel een kluissie. Vaak wel ff eigen slotje meenemen!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Denk dat de meeste backpackers het niet zo erg vinden als je drugs in hun tas stopt.

Zelf heb ik altijd een gedeelte van mijn tas met waardevolle spullen op slot. Zeker ook in het hostel. Vind kluisjes altijd ook wel veel werk. Soms zijn ze ook in de lobby ofzo maar heel vaak zijn ze er ook helemaal niet.

Maak me nooit zo'n zorgen, daar heb je de verzekering voor toch. Plus als iemand echt kwaad wil dan kan die altijd de hele tas meenemen of je een mes op de keel zetten. Zorgen maken heeft dus totaal geen zin.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

ik denk altijd dat iedereen die met een backpack reist even bang is dat er spullen gejat worden, of andere ongewenste spullen ingestopt worden...

vertrouw op je gevoel en als je het niet vertrouwd, houd je waardevolle spullen bij je in een kleinere tas.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ik denk dat je nog eens goed over backpacken moet nadenken als je al bang bent dat men drugs in je tas stopt... :)
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik maak me eer niet zo druk om, iets er instoppen heb ik nog nooit gehoord, het zal eerder zijn dat ze er wat uithalen, zorg gewoon dat je je tas op slot hebt of belangrijke spullen in een kluisje mocht die aanwezig zijn. weet uit ervaring dat er landen zijn waar die maar heel weinig zijn. maar daar heb ik me nog nooit angstig gevoeld met het idee iemand gaat wat uit me tas halen.

heb zelfs in hostels gezeten waar ik paspoorten en ipods door de kamer zag liggen!!! dat gaat me dan ook weer net te ver qua zelf vertrouwen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

heb zelfs in hostels gezeten waar ik paspoorten en ipods door de kamer zag liggen!!! dat gaat me dan ook weer net te ver qua zelf vertrouwen.
Mij ook. Ik laad mijn iPod dan ook niet op als ik overdag weg ben ofzo. Verder vind ik de reacties hier en daar wel een beetje vreemd. Ik heb nl best een beetje een hekel aan drugs, en vind het niet fijn om in een dorm met een of andere drugsgebruiker te liggen. Zo'n heel rare vraag vind ik het nu ook weer niet.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben ook geen voorstander van drugs en denk ook dat het echt wel meevalt met de hoeveelheid backpackers die blij zouden worden als het in de tas gestopt werd.
Maar de kans dat iemand zijn drugs in jou tas stopt is wel uitzonderlijk klein. waarom zou iemand dat willen doen? het is wat ver gezocht dat ze je gaan volgen naar de luchthaven om het daarna weer terug te jatten zoals eerder is gezegd. dat gevaar is groter op de luchthaven zelf (achter de schermen)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:ik ben ook geen voorstander van drugs en denk ook dat het echt wel meevalt met de hoeveelheid backpackers die blij zouden worden als het in de tas gestopt werd.
Maar de kans dat iemand zijn drugs in jou tas stopt is wel uitzonderlijk klein. waarom zou iemand dat willen doen? het is wat ver gezocht dat ze je gaan volgen naar de luchthaven om het daarna weer terug te jatten zoals eerder is gezegd. dat gevaar is groter op de luchthaven zelf (achter de schermen)
We zijn het weer eens roerend eens bolletje _O- *O* 8-) c_/ :Y
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

ErikB schreef:Verder vind ik de reacties hier en daar wel een beetje vreemd. Ik heb nl best een beetje een hekel aan drugs, en vind het niet fijn om in een dorm met een of andere drugsgebruiker te liggen. Zo'n heel rare vraag vind ik het nu ook weer niet.
Als jij je zoiets afvraagt dan denk ik toch dat je bij jezelf ten raden moet gaan of je wel degelijk moet gaan backpacken. Zo'n vraag is er bij mij nooit naar boven gekomen toen ik besloten had om te gaan beginnen met backpacken. Ik denk als jij aan dat soort dingen denkt dat je tijdens je reis alleen maar met je spullen bezig bent en andere personen dan dat je van je reis aan het genieten bent.

En het is niet zo dan je onzorgvuldig met je spullen om moet gaan of dat zoiets nooit zal gebeuren maar het neemt wel het plezier weg van reizen. Misschien ben ik de enige die erover denkt maar je ziet het wel vaker...
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Het ging niet specifiek om jouw opmerking hoor Galerius. Ook om bv deze opmerking van Tikva:
Denk dat de meeste backpackers het niet zo erg vinden als je drugs in hun tas stopt.
En wat betreft de vragensteller. Misschien hebben we hem nu wel helemaal gerust gesteld, en zat die "angst" helemaal niet zo diep geworteld maar was het gewoon een aandachtspuntje ofzo waar hij even bevestiging in zocht.
Seeker

Bericht door Seeker »

ErikB schreef:
Mij ook. Ik laad mijn iPod dan ook niet op als ik overdag weg ben ofzo. Verder vind ik de reacties hier en daar wel een beetje vreemd. Ik heb nl best een beetje een hekel aan drugs, en vind het niet fijn om in een dorm met een of andere drugsgebruiker te liggen. Zo'n heel rare vraag vind ik het nu ook weer niet.
Iphone kan ik beste dan ook gewoon uit zetten, en net als laptop alleen aanzetten wanneer ik hem nodig zou hebben, voor de foto´s te nemen bijvoorbeeld, want Iphone neemt prima foto´s, maar wat ook handig is, hij is zo op geladen :).
Plaats reactie