In december/januari naar LA, SF en Vegas

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Essybess
Vakantieganger
Contacteer:

In december/januari naar LA, SF en Vegas

Bericht door Essybess »

Hey reizigers,

Mijn vriend en ik gaan over een half jaar een wereldreis maken. We willen sowieso half januari naar Nieuw-Zeeland en daarna naar Azië. Aangezien we van te voren een stop maken in LA zouden we graag eind december/begin januari een roadtrip willen maken.....van LA naar Vegas en van daaruit misschien naar San Fransisco en weer terug naar LA.

Hoe is het weer in deze periode? Ik heb begrepen dat LA en Las Vegas wel oke zijn om te bezoeken....maar de parken (zoals Yosemite Park) zijn dan misschien dicht en/of te koud....we lezen zoveel verschillende dingen. Heeft iemand hier ervaring mee?

We zitten ook erg te twijfelen om rond te reizen met een huurauto, camper of gewoon de greyhound bus. Greyhound is goedkoper maar minder vrijheid en we weten ook niet of we kunnen stoppen bij nationale parken. Wat zijn jullie ervaringen?

En wat is het minimum aantal dagen/weken wat we hiervoor moeten inplannen?

Alvast bedankt voor de info!!

Groetjes Esther
bolletjeom
Reisexpert

Re: In december/januari naar LA, SF en Vegas

Bericht door bolletjeom »

camper heeft geen zin. de campings zijn dicht
Ja, het kan er berekoud zijn in de winter.
Ik was er in oktober en in november

In Los Angeles was het wel ok. van dat weer dat je wel een jas aan hebt maar hem af en toe uit kan trekken.
In Las Vegas heb ik het echt koud gehad. 14 graden overdag. dus in de schaduw koud en uit de wind in het zonnetje wel lekker. Maar 's nachts was het dus onder de 10 graden. De dag dat ik naar de Grand Canyon ging waaide het flink en vroeg in de ochtend was het toen 8 graden...nou, dan sta je te bibberen.
Ik wilde toen ook de national parken doen maar ik werd zo'n beetje uitgelachen. De meeste liggen op flinke hoogte en zijn inderdaaf gewoon afgesloten. Een vriendin van mij heeft afgelopen februari sneeuwvlokken onderzoek gedaan in Yosemite NP en het park was voor het gewone publiek gesloten
Tja, en San Fransisco is beroemd om zijn mist en miezer weer.

nu klinkt het allemaal heel negatief maar ga uit van Nederlands herfstweer en dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

roadtrip is zeker te doen. Heb het in december gdaan en weer in LA, Vegas, yosimiti, sequoia tree en Lake Tahoe waren nog prima te doen. Sequoia en Lake Tahoe wel wat sneeuw gehad. Had zelf alleen een trui en een spijker jackie mee (meer paste niet in de backpack) en dat was prima te doen, moet wel zeggen dat ik erg warmbloedig ben :P .

Maar LA, Vegas en Yosimiti was prima te doen. Maar het blijft natuurlijk winter, toen ik er was was het in vegas lekker weer maar toen we vandaaruit naar de grand canyon reden was het noodweer met heel heel heel veel sneeuw en konden we dus niks zien (daar ben ik nogsteeds :( over).

Zou wel met een huur auto gaan. Grayhound is alleen handig als je van stad naar stad gaat. Als je een park in wil moet je echt met de auto zijn. En ik zou proberen (net) buiten de np te overnachten. Das een stuk goedkoper. De slaapplekken in np'en zijn altijd erg duur en heel vaak zit alles ook al vol.

Succes en veel plezier
Jeroen
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Hey Bolletjeom wel grappig dat jij best een andere beleving hebt gehad!
bolletjeom
Reisexpert

tja, vergelijk het weer van deze week in Nederland maar eens met dat van vorige week 8-)
Essybess
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Essybess »

Bedankt voor jullie reacties en tips!

zo zie je maar....het is gewoon niet te voorspellen. Aangezien we ook naar Nieuw-Zeeland gaan, nemen we ook truien en een jas mee. Dus het is niet zo heel erg als het wat kouder is. We twijfelen gewoon heel erg of we een andere keer terug moeten gaan om die route te doen....maar aangezien we er toch een stop maken, zullen we waarschijnlijk dan gaan.

Maar hoelang zijn jullie gegaan? is het te doen in +/- 2 weken?
LA (3 dagen) naar Vegas (3 dagen met tour grand canyon) en de parken, yosemite, death valley en sequoia tree.
bolletjeom
Reisexpert

ik ben in 2 losse brokjes geweest en heb de NP niet kunnen doen maar ik denk dat je met een goede planning dat wel kunt doen in 2 weken. misschien een paar dagen langer??

check wel even goed van te voren of er geen nationale holidays zijn in de periode dat je er bent. dat kan flink roet in het eten gooien qua vinden van slaapplekken enzo
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Ja 2 weekies is wel te doen volgens mij. Zelf had ik 3 maanden :)
Essybess
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Essybess »

Thanks!
bolletjeom
Reisexpert

ik heb DE site gevonden voor je!!!

de overkoepelende site van national parken in de VS
Klik op de staat californië en daarna op ieder gewenst park. hier vind je de openingstijden. dus ook wanneer de parken gesloten zijn in de winter!!! welke delen er gesloten zijn, wat het weer er kan zijn, of je kunt kamperen etc etc etc
http://www.nps.gov/
Essybess
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Essybess »

Deze site is idd helemaal super!! heb hier alles op kunnen vinden,

Helaas zijn veel gedeeltes gesloten in de tijd dat wij gaan....en een grote kans op sneeuw....
Dus waarschijnlijk gaan we alleen naar LA en Vegas en misschien nog een kleine tour.
Gaan we bij de volgende reis hier wel een roadtrip maken :) . USA is niet echt goedkoop...en om dan hetgeen waar we langsgaan niet helemaal optimaal te zien zou jammer zijn.

Ik heb je site trouwens bekeken bolletjeom....helemaal super om ideeën op te doen! Ik zag dat jij ook met de Greyhound hebt gereisd. Op de site van Greyhound kan je tickets bestellen....en als je het 21 dagen van te voren besteld kosten de tickets vaak maar de heft!! Scheelt heel veel.....maar ik weet niet of hier nadelen aanzitten.
Ik begreep dat je sowieso vroeg aanwezig moet zijn om zeker te zijn van een plekje.

Weer bedankt voor de goede tips!! ^O^
bolletjeom
Reisexpert

google even op megabus. die zijn vaak veel goedkoper dan greyhound!
Essybess
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Essybess »

Helaas rijden er geen bussen meer van megabus in Californië....met google vind ik het wel, maar als je iets wil reserveren gaat het niet. Er rijden alleen nog maar bussen aan de oostkust. helaas....

Dus dan maar met Greyhound
michelbenjamins
Contacteer:

Bericht door michelbenjamins »

Hey hallo,

Ik ben net terug uit Californie, en ben in LA, SF en Vegas, alsmede de genoemde parken. Omgeving Yosemite zijn in de winter waren wintersport oorden, ook een deel van de aanrij routes, de Tioga-pass is van november t/m mei gesloten, maar afgezien daarvan is Yosemite verder wel open.

Persoonlijk is mij de warmte/hitte in augustus redelijk meegevallen, alleen Las Vegas was erg warm, maar daar heb je overdag op straat toch niets te zoeken. De overige plekken waren goed te doen.

Maar wat SF betreft, zelfs 3 dagen geleden was het daar fris, lees 14/15 graden. De mensen liepen daar met dikke winterjassen, sjalen en handschoenen, terwijl ik nietsvermoeden in korte broek rondliep, maar snel spijt van kreeg!!
Zie ook mijn reis-site: http://thehangovertrip.aroundtheglobe.nl/
Vragen suggesties zijn van harte welkom
Plaats reactie