17 Januari as. is het voor ons zover, dan vliegen we richting Australië om onze lang verwachte reis van 6 maanden door Australië en Azië maken. Zoals jullie wellicht al opgevallen is willen wij per camper de route Sydney-Cairns afleggen, hier hebben wij 8 weken voor uit getrokken. Lekker ruim genomen, dus ruim de tijd om overal te genieten. Alleen, die route is nu ook meteen het punt waar ik over twijfel.
In Sydney starten is geen probleem, het is dan hoog zomer in New South Wales en we kunnen dan met prima weer onze weg omhoog vervolgen. Alleen zit ik een beetje met eindigen in Cairns rond half/tegen eind maart. Een oud-collega van mij is dit jaar rond die periode in Cairns geweest en liep tegen het probleem aan dat excursies naar de Whitsunday Islands en duiktrips gecanceld werden i.v.m. het slechte weer. Nu weet ik dat het tropische noorden waar Cairns zich bevindt van januari tot april regentijd heeft en je rekening moet houden met slechter weer. Mijn concrete vraag is; is het aan te raden om te starten in Sydney of in Cairns? Hoe is jullie ervaring daarmee?
Alvast bedankt voor de reacties!!