waar wil jij zitten in een vliegtuig?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.

ik zit het liefst

Bij het raam. Lekker naar buiten kijken!
25
38%
Aan het gangpad
11
17%
Voor in het vliegtuig
3
5%
Boven de vleugel
1
2%
In de staart
5
8%
Bij een nooduigang
15
23%
Bij het toilet in de buurt
0
Geen stemmen
Maakt me niet uit
6
9%

Totaal aantal stemmen: 66

El Niño
Reisexpert

Re: waar wil jij zitten in een vliegtuig?

Bericht door El Niño »

Tikva schreef:Het raampje om naar buiten te kijken maar vooral om tegen aan te hangen en te slapen.
Maar vliegen is toch zooooo saai dat ik uiteindelijk op elke plek wel kan slapen.

Met 1.69 heb ik met de beenruimte eigenlijk nooit problemen. Ryanair is niet echt geweldig maar ja daar betaal je dan ook minder voor.
Daar heb je wel een punt. Als ik zeker zou weten dat ik kan slapen in een vliegtuig, dan zou ik ook het liefst tegen het raam aanhangen. Maar.....ik kan meestal niet/nauwelijks slapen in een vliegtuig (veel verder dan wat gedommel, misschien een uurtje slaap ofzo kom ik niet). Dan is het gangpad prettig, want dan kan ik af en toe ff wat lopen/staan. Al is het alleen maar tegen de verveling :-).
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb laatst ook een business upgrade gehad vanuit Dubai. Helemaal prima! Alleen jammer dat je door al het eten en alle champagne niet meer aan slapen toe komt :Z

Verder heb ik voor korte vluchten het liefst een stoel bij het raam, en bij langere vluchten juist aan het gangpad. Een stoel tussen die twee in vind ik helemaal niks, maar dat komt gelukkig niet vaak voor.

Vlak bij Schiphol is tegenwoordig overigens een hele gave reclame in een maisveld: 'Welkom thuis - Unox'. Een maiscirkel maar dan anders! Helaas had ik geen camera bij de hand... |:(
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

qua stoel keuze ja niet in het midden dat vind ik het irritantst, zit het liefste aan het raam of aan het gang pad, en de middelste rij in de grotere vliegtuigen vind helemaal niks. vind vliegen geen bezwaar maar vluchten langer dan 4 uurtjes vind ik toch maar niks, weet dan niet meer hoe ik moet zitten als ik niet kan slapen en dan ben ik nog niet eens zo lang. ene x zit ik dan ook liever bij het raam of gangpad. qua vleugel dan er net voor vind het wel grappig om te zien hoe die buigt.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

Ik zie op tegen m'n vliegreis omdat ik dan 8 uur geen enkele sigaret kan roken. :o :@ ;)
Seeker

Bericht door Seeker »

Zie het als hulp om te stoppen :P, ik zit liefste bij raam, en dan foto´s maken :).
chantal23
Contacteer:

Bericht door chantal23 »

ik ga cker bij het raam zitten echt geweldig naar buiten kijken daar ben ik meestal wel een tijdje mee zoet heerlijk.. O+
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Xaipt schreef:Ik zie op tegen m'n vliegreis omdat ik dan 8 uur geen enkele sigaret kan roken. :o :@ ;)
Als je het heel vriendelijk vraagt mag je misschien wel even buiten gaan staan 8)7
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

WizardOfOss schreef:
Xaipt schreef:Ik zie op tegen m'n vliegreis omdat ik dan 8 uur geen enkele sigaret kan roken. :o :@ ;)
Als je het heel vriendelijk vraagt mag je misschien wel even buiten gaan staan 8)7
_O- _O- _O-
Seeker

Bericht door Seeker »

Lol, wie wilt niet eens naast de piloot zitten?
InekeKremers
Reiziger

Bericht door InekeKremers »

;
Laatst gewijzigd door InekeKremers op 14 dec 2010 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Met mijn 1.96 (thank you very much!) beschouw ik een plek bij de nooduitgang als bittere noodzaak. Door extreem vroeg of online in te checken is me dat op langere vluchten vaak gelukt. Een plekje bij het raam of aan het gangpad is van ondergeschikt belang, maar als ik het voor het kiezen heb zit ik graag aan het raam bij het opstijgen en dalen en aan het gangpad tijdens de rest van de vlucht :) Dan kan ik nog eens even gaan staan of lopen om de stijfheid uit mijn rug te krijgen. Zonder uitzondering heeft elk vliegtuig namelijk ellendige stoelen in de eco-klasse. Je zou er bijna voor business gaan vliegen, ware het niet dat het prijsverschil te groot is.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Een plekje bij het raam of aan het gangpad is van ondergeschikt belang, maar als ik het voor het kiezen heb zit ik graag aan het raam bij het opstijgen en dalen en aan het gangpad tijdens de rest van de vlucht
Precies!! Dat zou nog eens ideaal zijn :Y
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Snack

Bericht door Snack »

Het raam he... zie je tenminste nog iets bij het stijgen/landen en kun je er tegenaan leunen zonder je buurman lastig te vallen. En dan het liefst net voor de vleugel zodat je ook wat minder van last van de turbelentie heb. 8-)
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Ligt meestal aan de vlucht. Met een nachtvlucht zit ik het liefst bij het raam, zodat ik mijn hoofd daar tegenaan kan leggen. Op kortere vluchten vind ik gangpad ook prima. Plekken in het midden zijn het minst favoriet. Of ik voor, in het midden of achterin zit, maakt me niet zoveel uit.
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik heb bij m'n laatste reis, die naar Thailand ging, wel even de plattegrond van het vliegtuig bekeken en uitgezozcht wat het 'beste' plekje zou zijn. Maar in theorie blijkt maar weer dat lang vliegen gewoon lastig is, en dat ook het 'beste' plekje dan na een paar uur wel gaat vervelen. ;)

Bij de wc's vind ik niets, als er veel turbulentie is komen er soms van die walgelijke zure walmen voorbij..... :r

Nooduitgang is relaxed vanwege de beenruimte, enig nadeel is dat de armleuningen niet omhoog kunnen en je dus bij een niet volgeboekt vliegtuig alsnog niet relaxed kunt liggen als er niemand naast je zit. Dat had ik zowel op de heen als terugreis vanuit Bangkok. Wel relaxed dat het rustig is, maar als die leuningen niet omhoog kunnen heb je er alsnog weinig aan...... -O-

Volgend jaar ga ik alleen vliegen, dan denk ik dat ik toch zal kiezen voor een plek naast het gangpad :Y
Plaats reactie